Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Marciszów  

MENU PODMIOTOWE

UG Marciszów
Regulamin organizacyjny urzędu
Jednostki podległe
Mienie Gminy
Strategie, plany, programy, regulaminy
Raport o stanie Gminy
RODO

INFORMACJE O ŚRODOWISKU

Postępowanie - oczyszczalnie ścieków
Utylizacja sprzętu elektronicznego
Wyroby azbestowe - postępowanie
Solary słoneczne
Selektywna zbiórka odpadów
Do właścicieli nieruchomości
Zbiórka odpadów elektronicznych
Odbiór odpadów komunalnych
Plan gospodarki niskoemisyjnej
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych
Obwieszczenia
Publiczny dostępny wykaz danych
Gminna Ewidencja Zabytków
Komunikaty
Orzeczenia sądowe w sprawie mienia wodociągow

NOWY SYSTEM ŚMIECIOWY

Informacje
Kontakt
Harmonogram odbioru odpadów
Deklaracja

PRAWO LOKALNE

Statut
Wnioski do pobrania
Zagospodarowanie przestrzenne
Gospodarka komunalna

GOPS

Aktualności
Świadczenia Rodzinne
Fundusz Alimentacyjny
Dodatki Mieszkaniowe
Wnioski do pobrania
Oferty pracy
RODO

RADA GMINY

Radni
Transmisje obrad
Sprawozdania z sesji
Imienne wykazy głosowań
Zapisy dźwiękowe sesji
Informacja o obradach sesji
Informacja o posiedzeniach komisji
Zarządzenia Wójta
Uchwały
Projekt aktów prawnych do konsultacji
Akty prawa miejscowego

FINANSE

Budżet
Sprawozdania
Sprawozdania kwartalne
Opinie RIO
Wyniki kontroli
Podatki i opłaty

OGŁOSZENIA

Przetargi
- nieruchomości, wykazy sprzedaż/dzierżawa
- rzeczy ruchome
Oferty inwestycyjne
Oferty pracy
Zamównienia do 30 000 euro
Ogłoszenia
Komunikaty
Nieodpłatna pomoc prawna
Młodociani pracownicy
Wybory

ZGK "Wodociągi Marciszowskie"

Zezwolenia na działalność
Sprawa mienia gminnego wod-kan
Taryfy
Regulaminy
Sprawy różne
Zamówienia do 30.000 euro
Formularze do pobrania
Ogłoszenia
RODO

PROJEKTY UE

Ogłoszenia
Mikroprojekty

INNE

Rejestry i ewidencje
Rejestr umów zaw. przez Gminę Marciszów
Oświadczenia majątkowe - informacje
Oświadczenia
Interesanci Gminy Marciszów
Informacje nieopublikowane
Petycje

ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY

Dane teleadresowe
Dyrekcja
Pracownicy
Statut szkoły

O BIULETYNIE

Redaktorzy

Uchwała: UCHWAŁA Nr III/15/18

Z dnia:2018-12-27
Przedmiot uchwały:w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019


UCHWAŁA Nr III/15/18
Rady Gminy Marciszów
z dnia  27 grudnia 2018 r.


w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 litera „c ", „d" , pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity DZ. U. z 2018 roku poz. 994 ze zm.); oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity DZ.U. z 2017 poz. 2077ze zm.) Rada Gminy  Marciszów

uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się dochody budżetu według ważniejszych źródeł w wysokości          20.664.185,00 zł

z tego:
I. Dochody bieżące w wysokości                                         20.406.185,00 zł
Z tego:
- wpływy z podatków i opłat                                       2.604.250,00 zł
- udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa                   2.777.929,00 zł
- dochody bieżące z majątku gminy                                      496.500,00 zł
- pozostałe wpływy własne                                       1.097.000,00 zł
- subwencje ogólne z budżetu państwa                                       6.675.874,00 zł
- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż  alkoholu                                    50.000,00 zł
- wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat
i kar za korzystanie ze środowiska                                           50.000,00 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań
zleconych gminie z zakresu administracji rządowej                           1.756.651,00 zł
- dotacje celowe otrzymywane z budżetu państwa na zadania bieżące
 realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami
administracji rządowej                                                                                                      400,00 zł
- dotacje na dofinansowanie zadań własnych gminy                                                 680.330,00 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań
zleconych gminie z zakresu administracji rządowej    związane z realizacją
  świadczenia wychowawczego 500+                              2.285.000,00 zł
- dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień             25.000,00 zł
- dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków
europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b
ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich,
realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego/refundacja/                 1.907.251,00 zł

II. Dochody majątkowe w wysokości                              258.000,00 zł
w tym:
- wpływy ze sprzedaży majątku gminy                         258.000,00 zł
Szczegółowy podział dochodów wg źródeł oraz działów i rozdziałów zawiera załącznik nr  1 i 2 do niniejszej uchwały.

Ustala się wydatki budżetu  w wysokości                          18.098.100,80 zł
z tego:
I.  Wydatki bieżące ogółem                                  17.629.478,80 zł
z tego:
1. wydatki jednostek budżetowych                               12.196.640,80 zł
z tego na:
a/ wynagrodzenia i składki od nich naliczane                        8.225.556,00 zł
b/ pozostałe wydatki na realizacje zadań statutowych                     3.971.084,80 zł
2. dotacje na zadania bieżące                                                                    195.200,00 zł
3. świadczenia na rzecz osób fizycznych                                           4.853.495,00 zł
4. wydatki na programy finansowane z udziałem środków,
    o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3                                                                 58.400,00 zł
5.wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji                         35.743,00 zł
6. wydatki na obsługę długu publicznego                               290.000,00 zł

II.  Wydatki majątkowe ogółem                                468.622,00 zł
z tego na:
a/ inwestycje i zakupy inwestycyjne gminy                                   468.622,00 zł

Podział wydatków budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

III. Ustala się nadwyżkę budżetu w wysokości  2.566.084,20 zł , którą przeznacza się na planowaną spłatę kredytów i pożyczki.

§ 2

Ustala się rozchody budżetu w kwocie 2.566.084,20 zł z tytułu:
     - zaciągniętych kredytów w wysokości 2.541.084,20 zł,
     - zaciągniętych pożyczek w wysokości 25.000 zł,

Szczegółowy podział przychodów i rozchodów związany z  pokryciem niedoboru  określa załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 3

 Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na cele  określone w art. 89 ust. 1 pkt 1 (ustawy o finansach publicznych) w kwocie – 1.500.000 zł;

§ 4

Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych w wysokości 130.000 zł zgodnie  z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 5

Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki na realizację zadań związanych z wywozem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z terenu gminy w kwocie:
a/ dochody w wysokości                                655.000,00 zł
b/ wydatki w wysokości                                655.000,00 zł

§ 6

Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych   w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie:
a/ dochody w wysokości                                   50.000,00 zł
b/ wydatki w wysokości                                   50.000,00 zł

§ 7

Ustala się dochody wydzielonego rachunku dochodów jednostek budżetowych i wydatki nimi finansowane w następującej kwocie:
a/ dochody w wysokości                                    1.000,00 zł
b/ wydatki w wysokości                                    1.000,00 zł
Szczegółowość przychodów i wydatków określa załącznik nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 8

Ustala się dochody i wydatki budżetu z tytułu zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego na zadania związane z wychowaniem przedszkolnym.
a/ dochody w wysokości                                    25.000,00 zł
b/ wydatki w wysokości                                     35.000,00 zł

§ 9

Określa się dochody i wydatki budżetu  związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości:
a/ dochody w wysokości                                4.041.651,00 zł
b/ wydatki w wysokości                                  4.041.651,00 zł
oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 42.000 zł.
Szczegółowość wymienionych zadań określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 10

Określa się dochody i wydatki z tytułu gromadzenia środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na zadania związane z ochroną środowiska w wysokości:
a/ dochody w wysokości                                     50.000,00 zł
b/ wydatki w wysokości                                           50.000,00 zł
Szczegółowość wymienionych zadań określa załącznik nr 9 do niniejszej uchwały.

§ 11

Ustala się rezerwy budżetowe w wysokości ogółem                   -              90.000,00 zł
z tego:
-  rezerwa na nieprzewidziane wydatki w wysokości            -      44.380,00 zł
-  rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie -           45.620,00 zł

§ 12

1. Wydatki inwestycyjne planowane do realizacji w roku w szczegółowości poszczególnych
zadań zawiera załącznik nr 6.

§ 13

Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w podziale na Sołectwa zgodnie z załącznikiem nr 10 załączonym do niniejszej uchwały.

§ 14

1. Upoważnia się Wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz kwot na wydatki majątkowe w granicach działu   klasyfikacji budżetowej.
2. Upoważnia się Wójta do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

§ 15

Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów krótkoterminowych w przypadku     nieterminowej realizacji dochodów w maksymalnej wysokości określonej w  § 3.
 Zaciągnięty kredyt winien  zostać spłacony do 31 grudnia 2019 roku.

§ 16

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 17

Uchwała wchodzi  w życie z dniem1 stycznia 2019 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Przewodniczący Rady Gminy
Mirosław Wolak



Załączniki:

Data publikacji 2019-01-02 14:26:49Załączniki nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10




redaguje: [Anna Płaszczyńska ]

Ostatnia zmiana:


przejdź do :