Uchwała: UCHWAŁA Nr III/15/18 UCHWAŁA Nr III/15/18 Rady Gminy Marciszów z dnia 27 grudnia 2018 r. w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 litera „c ", „d" , pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity DZ. U. z 2018 roku poz. 994 ze zm.); oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity DZ.U. z 2017 poz. 2077ze zm.) Rada Gminy Marciszów uchwala, co następuje: § 1 Ustala się dochody budżetu według ważniejszych źródeł w wysokości 20.664.185,00 zł z tego: I. Dochody bieżące w wysokości 20.406.185,00 zł Z tego: - wpływy z podatków i opłat 2.604.250,00 zł - udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 2.777.929,00 zł - dochody bieżące z majątku gminy 496.500,00 zł - pozostałe wpływy własne 1.097.000,00 zł - subwencje ogólne z budżetu państwa 6.675.874,00 zł - wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 50.000,00 zł - wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska 50.000,00 zł - dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej 1.756.651,00 zł - dotacje celowe otrzymywane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej 400,00 zł - dotacje na dofinansowanie zadań własnych gminy 680.330,00 zł - dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej związane z realizacją świadczenia wychowawczego 500+ 2.285.000,00 zł - dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień 25.000,00 zł - dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego/refundacja/ 1.907.251,00 zł II. Dochody majątkowe w wysokości 258.000,00 zł w tym: - wpływy ze sprzedaży majątku gminy 258.000,00 zł Szczegółowy podział dochodów wg źródeł oraz działów i rozdziałów zawiera załącznik nr 1 i 2 do niniejszej uchwały. Ustala się wydatki budżetu w wysokości 18.098.100,80 zł z tego: I. Wydatki bieżące ogółem 17.629.478,80 zł z tego: 1. wydatki jednostek budżetowych 12.196.640,80 zł z tego na: a/ wynagrodzenia i składki od nich naliczane 8.225.556,00 zł b/ pozostałe wydatki na realizacje zadań statutowych 3.971.084,80 zł 2. dotacje na zadania bieżące 195.200,00 zł 3. świadczenia na rzecz osób fizycznych 4.853.495,00 zł 4. wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 58.400,00 zł 5.wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji 35.743,00 zł 6. wydatki na obsługę długu publicznego 290.000,00 zł II. Wydatki majątkowe ogółem 468.622,00 zł z tego na: a/ inwestycje i zakupy inwestycyjne gminy 468.622,00 zł Podział wydatków budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały. III. Ustala się nadwyżkę budżetu w wysokości 2.566.084,20 zł , którą przeznacza się na planowaną spłatę kredytów i pożyczki. § 2 Ustala się rozchody budżetu w kwocie 2.566.084,20 zł z tytułu: - zaciągniętych kredytów w wysokości 2.541.084,20 zł, - zaciągniętych pożyczek w wysokości 25.000 zł, Szczegółowy podział przychodów i rozchodów związany z pokryciem niedoboru określa załącznik nr 5 do niniejszej uchwały. § 3 Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 1 (ustawy o finansach publicznych) w kwocie – 1.500.000 zł; § 4 Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych w wysokości 130.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały. § 5 Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki na realizację zadań związanych z wywozem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z terenu gminy w kwocie: a/ dochody w wysokości 655.000,00 zł b/ wydatki w wysokości 655.000,00 zł § 6 Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie: a/ dochody w wysokości 50.000,00 zł b/ wydatki w wysokości 50.000,00 zł § 7 Ustala się dochody wydzielonego rachunku dochodów jednostek budżetowych i wydatki nimi finansowane w następującej kwocie: a/ dochody w wysokości 1.000,00 zł b/ wydatki w wysokości 1.000,00 zł Szczegółowość przychodów i wydatków określa załącznik nr 8 do niniejszej uchwały. § 8 Ustala się dochody i wydatki budżetu z tytułu zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego na zadania związane z wychowaniem przedszkolnym. a/ dochody w wysokości 25.000,00 zł b/ wydatki w wysokości 35.000,00 zł § 9 Określa się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości: a/ dochody w wysokości 4.041.651,00 zł b/ wydatki w wysokości 4.041.651,00 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 42.000 zł. Szczegółowość wymienionych zadań określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały. § 10 Określa się dochody i wydatki z tytułu gromadzenia środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na zadania związane z ochroną środowiska w wysokości: a/ dochody w wysokości 50.000,00 zł b/ wydatki w wysokości 50.000,00 zł Szczegółowość wymienionych zadań określa załącznik nr 9 do niniejszej uchwały. § 11 Ustala się rezerwy budżetowe w wysokości ogółem - 90.000,00 zł z tego: - rezerwa na nieprzewidziane wydatki w wysokości - 44.380,00 zł - rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie - 45.620,00 zł § 12 1. Wydatki inwestycyjne planowane do realizacji w roku w szczegółowości poszczególnych zadań zawiera załącznik nr 6. § 13 Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w podziale na Sołectwa zgodnie z załącznikiem nr 10 załączonym do niniejszej uchwały. § 14 1. Upoważnia się Wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz kwot na wydatki majątkowe w granicach działu klasyfikacji budżetowej. 2. Upoważnia się Wójta do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach. § 15 Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów krótkoterminowych w przypadku nieterminowej realizacji dochodów w maksymalnej wysokości określonej w § 3. Zaciągnięty kredyt winien zostać spłacony do 31 grudnia 2019 roku. § 16 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. § 17 Uchwała wchodzi w życie z dniem1 stycznia 2019 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego. Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Wolak
redaguje: [Anna Płaszczyńska ] Ostatnia zmiana: |
przejdź do : |