Uchwała: UCHWAŁA Nr XXX/165/2012 UCHWAŁA Nr XXX/165/2012 Rady Gminy Marciszów z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz.391) Rada Gminy Marciszów uchwala, co następuje: § 1 Uchwała określa: 1) ilość odbieranych odpadów komunalnych; 2) częstotliwość odbioru odpadów komunalnych; 3) sposób świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zwanego dalej „PSZOK”; § 2 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się odpadów w sposób przewidziany w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Marciszów 2. Ustala się, że w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi wnoszoną przez właścicieli nieruchomości odbiera się każdą ilość odpadów powstałych na nieruchomości. § 3 1. Ustala się częstotliwość odbierania odpadów komunalnych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości: 1.Zmieszane odpady komunalne – nie rzadziej niż 1 raz na tydzień, nie dopuszczając do zalegania odpadów i przepełnienia pojemników, w których są zbierane 2.Segregowane odpady surowcowe– nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu. nie dopuszczając do zalegania odpadów i przepełnienia pojemników, w których są zbierane § 4 1. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) przyjmuje, pochodzące od mieszkańców gminy Marciszów, selektywnie zebrane rodzaje odpadów komunalnych: 1) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 2) zużytych baterii i akumulatorów, 3) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, 4) zużytych opon, 5) chemikalii , 6) przeterminowanych leków, 7) odpadów zielonych, 8) papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, opakowań wielomateriałowych oraz odpadów ulegających biodegradacji. 9) odpadów budowlanych i rozbiórkowych. 2. PSZOK nie przyjmują odpadów zmieszanych. 3. Transport odpadów do PSZOK ,mieszkańcy zapewniają we własnym zakresie i na własny koszt. 4. Zasady funkcjonowania PSZOK oraz jego lokalizacja zostaną podane do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty po jego uruchomieniu. § 5 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Marciszów § 6 Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2013 r. Przewodniczący Rady Gminy; Henryk Mazur
redaguje: [Anna Płaszczyńska ] Ostatnia zmiana: |
przejdź do : |