Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa Przydatne informacje Rejestr zmian
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Start - PROTOKÓŁ NR XXXIV/2021 Z SESJI RADY GMINY MARCISZÓW odbytej w dniu 26 listopada 2021 roku w sali narad Urzędu Gminy w Marciszowie - Rejestr zmian, rejestr 1595, menu 9, artykuł 1595 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rejestr zmian

Publikacja aktualności 'PROTOKÓŁ NR IX/19 z posiedzenia Komisji Komisji Kultury, Oświaty, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 17 grudnia 2019 r.'

PROTOKÓŁ NR IX/19

z posiedzenia Komisji  

Komisji Kultury, Oświaty, Sportu i Turystyki   

odbytej w dniu 17 grudnia 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Nieobecny radny Sławomir Czerwiński. 

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:50 zakończenie 13:25.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Realizacja zajęć pozalekcyjnych i dodatkowych w szkole i w przedszkolu.

4/ Sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2019 rok.

5/ Opracowanie planu pracy Komisji na 2020 rok.  

6/ Opiniowanie projektów uchwał.

7/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Realizacja zajęć pozalekcyjnych i dodatkowych w szkole i w przedszkolu.

Informację nt. zajęć dodatkowych w szkole podstawionej przedstawiła Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Radny Andrzej Kiper poddał pod dyskusję kwestię zainteresowania dzieci zaproponowaną ofertą.  

 

W dalszej części posiedzenia w odpowiedzi na wniosek, dotyczący wydatków na oświatę  Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych przedstawiła analizę wydatków Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie za miesiąc październik 2019 r.

Analiza wydatków Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie za miesiąc październik 2019 r. stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Pani Ewa Sawicz Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego uzupełniła poprzednio przedstawioną informację oraz udzieliła szczegółowej odpowiedzi na pytania zadawane przez radnych, dotyczące m.in. zasad ubiegania się o wyższy stopień awansu zawodowego oraz zasad budowy arkusza organizacyjnego.   

W dalszej części posiedzenia Pani Ewa Sawicz Dyrektor Zespołu Szkolno - Przedszkolnego zaprosiła radnych do szkoły w celu obejrzenia nowo powstałego gabinetu terapii pedagogicznej. 

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

Następnie Pani Wioleta Lepucka Główna Księgowa Zespołu Szkolno – Przedszkolnego omówiła plan wydatków szkoły na 2020 rok, zwracając uwagę na wydatki generujące największe koszty, m.in. związane z urlopami zdrowotnymi, jubileuszami oraz podwyżką wynagrodzenia dla nauczycieli.

Następnie podjęto dyskusję w kwestii korzyści z zamontowanego monitoringu oraz zatrudnienia osoby w celu obsługi tego monitoringi.

 

W trakcie dyskusji szczegółowych odpowiedzi udzielała Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie, do których radni nie wnieśli uwag oraz zastrzeżeń.

 

Ad.4.

Sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2019 rok.

Przewodnicząca Komisji odczytała sprawozdanie z pracy Komisji za rok 2019.

Do przedstawionego sprawozdania uwag nie wniesiono.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Ad.5.

Opracowanie planu pracy Komisji na 2020 rok.  

Członkowie Komisji opracowali plan pracy Komisji na rok 2020, uwzględniając propozycje i sugestie wszystkich członków Komisji.

Do opracowanego planu pracy uwag nie zgłoszono.

 

Ad.6.

a/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Marciszów,

b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,

c/ projekt uchwały w sprawie:  ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Marciszów,

d/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Marciszowie na rok 2020,

Projekt uchwały omówiła uczestnicząca w posiedzeniu Komisji Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.

e/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia petycji złożonej przez mieszkańców Gminy Marciszów,

f/ projekt uchwały w sprawie: określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

g/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia wysokości diet radnych Rady Gminy Marciszów oraz zwrot kosztów podróży służbowych,

Radny Mirosław Wolak poinformował o wniosku Komisji Infrastruktury Technicznej, dotyczący podwyżki zaproponowanej kwoty o 100,00 zł.  

Po przeprowadzeniu dyskusji radna Jadwiga Adamczyk Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania:

„za” – 3 głosy – radna J. Adamczyk, radna J. Sanojca, radny M. Wolak,

Od głosu wstrzymał się radny Dawid Chęciński, głosy przeciwne nie wystąpiły.

h/ projekt uchwały w sprawie: wysokości diet dla sołtysów oraz zasad ich wypłacania,

Po przeprowadzeniu dyskusji radna Jadwiga Adamczyk Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie projekt uchwały.

Komisja Oświaty jednogłośnie zaakceptowała przedmiotowy projekt uchwały.

i/ projekt uchwały w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2020,

Po przeanalizowaniu projekty uchwał skierowano pod obrady sesji.

Ad .7.

Sprawy różne i wnioski.

 

Nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodnicząca Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                              Jadwiga Adamczyk     

Insp. ds. biura rady,                                                                                                                 

ogólno-organizacyjnych,                                                                                                                      

archiwum zakładowego

Metryka

data wytworzenia
2019-12-17
data udostępnienia
2019-12-17
sporządzone przez
Płaszczyńska Anna
opublikowane przez
Mariusz Michalski
data wykonania
2020-02-05
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.