Uchwała Nr XLV/228/17 Rady Gminy Marciszów z dnia 28 grudnia 2017 w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2018.
UCHWAŁA Nr XLV/228/17
Rady Gminy Marciszów
z dnia 28 grudnia 2017
w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2018.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 litera „c ", „d", pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity DZ. U. z 2017 roku poz. 1875); oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity DZ.U. z 2017 poz. 2077) Rada Gminy Marciszów
uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu według ważniejszych źródeł w wysokości 21.579.339 zł
z tego:
I. Dochody bieżące w wysokości 17.798.372 zł
w tym:
- wpływy z podatków i opłat 1.491.750 zł
- udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 2.453.605 zł
- dochody bieżące z majątku gminy 61.300 zł
- pozostałe wpływy własne 2.346.000 zł
- subwencje ogólne z budżetu państwa 6.228.978 zł
- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 50.000 zł
- wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat
i kar za korzystanie ze środowiska 50.000 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań
zleconych gminie z zakresu administracji rządowej 1.644.902 zł
- dotacje na dofinansowanie zadań własnych gminy 692.300 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań
zleconych gminie z zakresu administracji rządowej związane z realizacją
świadczenia wychowawczego 500+ 2.722.000 zł
- dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień 25.000 zł
- dotacje na dofinansowanie zadań bieżących pozyskane z innych źródeł
z UE /refundacja/ 32.537 zł
II. Dochody majątkowe w wysokości 3.780.967 zł
w tym:
- wpływy ze sprzedaży majątku gminy 276.000 zł
- środki na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pozyskane z UE 3.504.967 zł
Szczegółowy podział dochodów wg źródeł oraz działów i rozdziałów zawiera załącznik nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.
Ustala się wydatki budżetu w wysokości 25.061.254 zł
z tego:
I. Wydatki bieżące ogółem 16.248.787 zł
w tym:
1. wydatki jednostek budżetowych 10.726.024 zł
z tego na:
a/ wynagrodzenia i składki od nich naliczane 7.245.475 zł
b/ pozostałe wydatki na realizacje zadań statutowych 3.480.549 zł
2. dotacje na zadania bieżące (zgodnie z załącznikiem nr 7) 85.000 zł
3. świadczenia na rzecz osób fizycznych 5.221.010 zł
4. wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji 36.753 zł
5. wydatki na obsługę długu publicznego 180.000 zł
II. Wydatki majątkowe ogółem 8.812.467 zł
z tego na:
a/ inwestycje i zakupy inwestycyjne gminy 8.812.467 zł
Podział wydatków budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
III. Ustala się deficyt budżetu w wysokości 3.481.915 zł
Zostanie on sfinansowany środkami z zaciągniętych kredytów
Zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 2
1. Ustala się przychody budżetu na kwotę 4.300.000 zł z tytułu:
- pożyczek i kredytów w kwocie 4.300.000 zł.
2. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 818.085 zł z tytułu:
- zaciągniętych kredytów w wysokości 793.085 zł,
- zaciągniętych pożyczek w wysokości 25.000 zł,
Szczegółowy podział przychodów i rozchodów związany z pokryciem niedoboru określa załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 3
1. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 5.800.000 zł na:
1) cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 1 (ustawy o finansach publicznych) w kwocie – 1.500.000 zł;
2) cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 (ustawy o finansach publicznych) w kwocie – 4.300.000 zł.
§ 4
Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych w wysokości 95.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 5
Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki na realizację zadań związanych z wywozem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z terenu gminy w kwocie:
a/ dochody w wysokości 640.000 zł
b/ wydatki w wysokości 640.000 zł
§ 6
Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie:
a/ dochody w wysokości 50.000 zł
b/ wydatki w wysokości 50.000 zł
§ 7
Ustala się dochody wydzielonego rachunku dochodów jednostek budżetowych i wydatki nimi finansowane w następującej kwocie:
a/ dochody w wysokości 1.000 zł
b/ wydatki w wysokości 1.000 zł
Szczegółowość przychodów i wydatków określa załącznik nr 8 do niniejszej uchwały.
§ 8
Ustala się dochody i wydatki budżetu z tytułu zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego na zadania związane z wychowaniem przedszkolnym.
a/ dochody w wysokości 25.000 zł
b/ wydatki w wysokości 20.000 zł
§ 9
Określa się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości:
a/ dochody w wysokości 4.366.902 zł
b/ wydatki w wysokości 4.366.902 zł
oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 26.000 zł.
Szczegółowość wymienionych zadań określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 10
Określa się dochody i wydatki z tytułu gromadzenia środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na zadania związane z ochroną środowiska w wysokości:
a/ dochody w wysokości 50.000 zł
b/ wydatki w wysokości 50.000 zł
Szczegółowość wymienionych zadań określa załącznik nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 11
Ustala się rezerwy budżetowe w wysokości ogółem - 90.000 zł
z tego:
- rezerwa na nieprzewidziane wydatki w wysokości - 46.050 zł
- rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie - 43.950 zł
§ 12
1. Wydatki inwestycyjne planowane do realizacji w roku w szczegółowości poszczególnych
zadań zawiera załącznik nr 6.
§ 13
Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w podziale na Sołectwa zgodnie z załącznikiem nr 10 załączonym do niniejszej uchwały.
§ 14
1. Upoważnia się Wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz kwot na wydatki majątkowe w granicach działu klasyfikacji budżetowej.
2. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów krótkoterminowych w przypadku
nieterminowej realizacji dochodów w maksymalnej wysokości 1.500.000 zł.
Zaciągnięty kredyt winien zostać spłacony do 31 grudnia 2018 roku.
3. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągnięcia kredytu lub pożyczki długoterminowej w wysokości limitu ustalonego w § 3 ust. 1 pkt 2.
4. Upoważnia się Wójta do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.
§ 15
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem1 stycznia 2018 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Adamczyk