PROTOKÓŁ NR I/2020 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbytej w dniu 10 marca 2020 r.
PROTOKÓŁ NR I/2020
z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
odbytej w dniu 10 marca 2020 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 13:00 zakończenie 13:15.
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Analiza i rozpatrzenie skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w Marciszowie,
4/ Zamknięcia obrad Komisji.
Ad.1.
Radna Marta Suhak - Ogłaza – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto jednogłośnie.
Ad.3
Analiza i rozpatrzenie skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w Marciszowie,
Obecni na posiedzeniu Komisji członkowie zapoznali się wcześniej ze złożoną skargą.
W dniu 18.02.2020 roku do Rady Gminy Marciszów została złożona skarga przez mieszkańca Gminy Marciszów na bezczynność z rażącym naruszeniem prawa przez Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w Marciszowie.
Skarżący zarzucił w skardze, że nie otrzymał od Dyrektora ZGK w Marciszowie odpowiedzi w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie wykazu podłączonych instytucji i osób indywidualnych do nowo wybudowanego III etapu kanalizacji sanitarnej.
Radna Marta Suhak - Ogłaza – Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem do uczestniczącego w posiedzeniu Komisji Dyrektora ZGK, czy chciałby się odnieść do złożonej skargi
Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w Marciszowie odpowiedział, że wyjaśnieniem jest załączona dokumentacja.
Następnie głos zabrał adwokat Tomasz Łuczkowski, który przedstawił opinię dotycząca przedmiotowej skargi, wskazując, że skarga złożona przez mieszkańca Gminy Marciszów jest zasadna.
W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji poprosiła mecenasa o przygotowanie na kolejne posiedzenie Komisji opinii prawnej w formie pisemnej.
Ustalono, że kolejne posiedzenie Komisji odbędzie się 17 marca 2020 roku o godz.13.00 w sali narad.
Ad.4.
Zamknięcia obrad Komisji.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodnicząca Komisji
Anna Płaszczyńska Marta Suhak - Ogłaza
Insp. ds. biura rady,
ogólno-organizacyjnych,