PROTOKÓŁ NR VIII/19 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 21 października 2019 r.
PROTOKÓŁ NR VIII/19
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej
odbytej w dniu 21 października 2019 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 12:40.
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Ocena przygotowania akcji zima 2019/2020 r.
4/ Opiniowanie projektów uchwał.
5/ Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radny Julian Polański – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.
Ad.3
Ocena przygotowania akcji zima 2019/2020 r.
Przygotowanie Gminy do akcji zima 2019/2020 omówił Pan Piotr Nikiting – pracownik referatu Rozwoju Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska.
Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Radny Andrzej Mitczak
Poprosił o dostarczenie piasku do podsypania drogi gminnej prowadzącej do posesji radnego, którą od jakiegoś czasu sam utrzymuje i odśnieża.
Radny Łukasz Leder
Przypomniał o konieczności przycinki gałęzi przy drogach aby nie uszkodzić pojazdów, które odśnieżają drogi.
W dalszej części posiedzenia radny Mirosław Wolak oraz radny Julian Polański omówili kwestię odśnieżania dróg do mieszkańców wsi Ciechanowice, którzy mieszkają w najbardziej newralgicznych miejscach.
Następnie poddano pod dyskusję konieczność naprawy fragmentu odcinka drogi gminnej przy stacji kolejowej w Ciechanowicach.
Innych uwag nie zgłoszono
Ad.4.
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość na której zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomość na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz określenia stawki opłaty podwyższonej,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
b/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
c/ projekt uchwały w sprawie: wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki opłaty oraz określenia stawki opłaty podwyższonej,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
d/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia wysokości opłat podatku od nieruchomości,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
Następnie poddano pod dyskusję zasadność obniżenia stawek podatku od środków transportowych.
e/ projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,
Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.
f/ projekt uchwały w sprawie: wyboru ławnika do Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze na kadencję 2020 – 2023,
Bez uwag skierowano pod obrady sesji.
Ad.5.
Sprawy różne i wnioski.
W sprawach rożnych Przewodniczący Komisji zapoznał z korespondencją jaka wpłynęła do Komisji:
- pismo nr RGKŚ.7226.1.2019 z dnia 24 września 2019 r. dotyczące naprawy nawierzchni drogi wojewódzkiej /pismo stanowi załącznik nr 3 do protokołu/,
- pismo Dolnośląskiej Służby Drogi Kolei we Wrocławiu nr ZS.JG.863.139.2019 z dnia 08.10.2019 r. w sprawie stanu nawierzchni DW nr 328 na terenie Gminy Marciszów /pismo stanowi załącznik nr 4 do protokołu/,
Innych uwag nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska Julian Polański
Insp. ds. Rady Gminy
i przygotowywania
wniosków unijnych