Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VIII/19 z posiedzenia Komisji Komisji Kultury, Oświaty, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 22 października 2019 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 654 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VIII/19 z posiedzenia Komisji Komisji Kultury, Oświaty, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 22 października 2019 r.

PROTOKÓŁ NR VIII/19

z posiedzenia Komisji  

Komisji Kultury, Oświaty, Sportu i Turystyki   

odbytej w dniu 22 października 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 12:30.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Działalność Domu Kultury w Marciszowie – realizacja zadań, koszty utrzymania.

4/ Realizacja zadań oświatowych – raport.

5/ Funkcjonowanie przedszkola – dożywianie.

6/ Opiniowanie projektów uchwał.

7/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Działalność Domu Kultury w Marciszowie – realizacja zadań, koszty utrzymania.

Informację na temat działalności Domu Kultury w Marciszowie przedstawiła Pani Katarzyna Doliny inspektor ds.  promocji, kultury, sportu i turystyki.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Na wniosek radnego Dawida Chęcińskiego omówiona została kwestia zysków z wynajmu Domu Kultury. Następnie Pani Katarzyna Doliny przedstawiła zaplanowane imprezy oraz wydarzenia w 2019 roku w Domu Kultury i w innych świetlicach wiejskich.

 

Ad.4.

Realizacja zadań oświatowych – raport.

Informację o stanie realizacji zadań oświatowych na terenie Gminy Marciszów w roku szkolnym 2018/2019 przedstawiła Pani Monika Wąsowska – inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Radna Jadwiga Adamczyk 

Zaproponowała aby podjąć działania w celu odciążenia dzieci od zawartości plecaków szkolnych. Uważa, że dobrze by było, aby dzieci mogły część książek zostawiać w szkole lub ewentualnie  dla dzieci ze sporymi wadami postawy można byłoby pomyśleć o prowadzeniu zajęć korekcyjno – kompensacyjnych.

 

Ad.5.

Funkcjonowanie przedszkola – dożywianie.

Informację dotyczącą dożywiania w przedszkolu przedstawiła Pani Monika Wąsowska – inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Po zapoznaniu się z przedstawioną informacją Komisja podjęła dyskusję dotyczącą kosztów posiłków w przedszkolu oraz możliwość ich dofinansowania.

Pani Monika Wąsowska – inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych poinformowała, że zostanie przedstawiona Wójtowi informacja dotycząca dofinansowania     w gminach ościennych.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

 

Ad.6.

a/ projekt uchwały w sprawie:  ustalenia sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość na której zamieszkują mieszkańcy,  a w części nieruchomość na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz określenia stawki opłaty podwyższonej, 

b/ projekt uchwały w sprawie:  ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku,

c/ projekt uchwały w sprawie:  wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki opłaty oraz określenia stawki opłaty podwyższonej,

Projekty uchwał dotyczące gospodarki odpadami omówiła Pani Lilianna Tokarska inspektor ds. ochrony środowiska i odpadów komunalnych.

W dalszej części posiedzenia podjęto dyskusję nad zasadnością likwidacji gniazd oraz prawidłowym segregowanie odpadów.

 

Radna Jadwiga Adamczyk

Uważa, że problem z segregowaniem zostanie rozwiązany dopiero wtedy kiedy będą automaty do butelek plastikowych.  

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.  

d/ projekt uchwały w sprawie:  ustalenia wysokości opłat podatku od nieruchomości,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

e/ projekt uchwały w sprawie:  zmiany uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,

Ustalono, że projekt uchwały zostanie przeanalizowany na Komisji Budżetu.

 f/ projekt uchwały w sprawie:  wyboru ławnika do Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze na kadencję 2020 – 2023,

Radna Jadwiga Adamczyk Przewodnicząca Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników omówiła projekt uchwały przedstawiając kandydatów na ławników.

Bez uwag skierowano pod obrady sesji. 

 

Ad.7.

Sprawy różne i wnioski.

 

Radna Jadwiga Adamczyk

- nawiązała do przeprowadzonej kontroli pod kątem uchybień po budowie kanalizacji. Zgłosiła konieczność uporządkowania przed zimą terenów po inwestycji.  

- złożyła wniosek o naprawę mostku na ścieżce będącej skrótem pomiędzy Marciszowem         a Wieściszowicami.

 

 

Radny Andrzej kiper

Uważa, że naprawa tego skrótu jest zasadna biorąc pod uwagę ruch turystyczny na Kolorowe Jeziorka. Poprawiłoby to bezpieczeństwo turystów oraz mieszkańców.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodnicząca Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                              Jadwiga Adamczyk     

Insp. ds. biura rady,                                                                                                           

ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

archiwum zakładowego

Metryka

sporządzono
2019-10-22 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2019-10-22 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-12-19 09:38 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
232
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.