Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VIII/19 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 21 października 2019 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 653 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VIII/19 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 21 października 2019 r.

PROTOKÓŁ NR VIII/19

z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia   

odbytej w dniu 21 października 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 10:00 zakończenie 11:30.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Spotkanie z przedstawicielem Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w celu zapoznania się z aktualną sytuacją w Instytucji.

4/ Ocena zasobów gruntów na terenie Gminy. 

5/ Opiniowanie projektów uchwał.

6/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radny Andrzej Mitczak  – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 

Ad.3.

Spotkanie z przedstawicielem Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w celu zapoznania się z aktualną sytuacją w Instytucji.

Informację na temat funkcjonowania Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa omówił Pan Zbigniew Mądzelewski – Koordynator Sekcji w Rakowicach Wielkich.

Na wniosek Przewodniczącego Komisji omówiona została kwestia zasobów gruntów na  ternie gminy, możliwość sprzedaży oraz dzierżawy gruntów, a także możliwość współpracy      z młodymi rolnikami.

 

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono.

 

Ad.4.

Ocena zasobów gruntów na terenie Gminy. 

Realizacja tematu została przeniesiona na kolejne posiedzenie Komisji w związku ze zmianą pracowników na stanowisku pracy.

 

Ad.5.

Opiniowanie projektów uchwał.

 

a/ projekt uchwały w sprawie:  ustalenia sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość na której zamieszkują mieszkańcy,  a w części nieruchomość na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz określenia stawki opłaty podwyższonej, 

b/ projekt uchwały w sprawie:  ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku,

c/ projekt uchwały w sprawie:  wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki opłaty oraz określenia stawki opłaty podwyższonej,

Projekty uchwał dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi omówił zaproszony na posiedzenie Wójt Gminy Marciszów Wiesław Cepielik uzasadniając podniesienie opłat za gospodarowanie odpadami. W trakcie wypowiedzi poinformował, że rozważa możliwość likwidacji gniazd, które generują największe koszty.

Radny Jan Koszyk

Zgłosił uwagi do zapisów dotyczących domków letniskowych i miejsc rekreacyjnych wykorzystywanych turystyczne. Poprosił również o wyjaśnienie kwestii opłat za kosze na parkingach.

W toku dyskusji ustalono, że kwestia zostanie wyjaśniona i przekazana radnemu.

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.  

d/ projekt uchwały w sprawie:  ustalenia wysokości opłat podatku od nieruchomości,

Radny Andrzej Mitczak

Zainteresował się podwyżką w kwocie 9 groszy przy nowo powstających budynkach. Obawia się że ta podwyżka uderzy w podatników, bo jest to znaczna podwyżka, a powinno nam zależeć aby powstawały nowe budynki i aby napływali nowi mieszkańcy. 

W celu wyjaśnienia kwestii podatków na posiedzenie Komisji zaproszono panią Ewę Kozioł, która szczegółowo omówiła projekt podwyżek. Wyjaśniła również, że kwestia poruszana przez radnego Mitczaka dotyczy obiektów objętych obszarem rewitalizacji, które nie występują na terenie naszej gminy.

Następnie przedstawione zostały stawki podatku rolnego i leśnego oraz stawki żyta.

 

W dalszej części posiedzenia Wójt poinformował o rozważeniu obniżenia stawek podatku od środków transportowych.

Następnie poddano pod dyskusję zasadność obniżenia stawek podatku od środków transportowych. 

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

e/ projekt uchwały w sprawie:  zmiany uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

f/ projekt uchwały w sprawie:  wyboru ławnika do Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze na kadencję 2020 – 2023,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji. 

 

Ad.5.  

Sprawy różne i wnioski.

 

W sprawach różnych radny Grzegorz Parzygnat omówił kwestię wystąpienia z pismem do zarządcy drogi wojewódzkiej w celu utworzenia przejścia dla pieszych na ulicy Głównej.

 

W dalszej części posiedzenia na wniosek radnego Andrzeja Mitczaka Komisja złożyła wniosek o wystąpienie z pismem do Starostwa Powiatowego w  Kamiennej Górze o usunięcie zakrzaczeń na drogach powiatowych (szczególnie droga powiatowa w kierunku Ciechanowice – Miedzianka).

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Następnie na wniosek radnego Jana Koszyka poddano pod dyskusję  konieczność zwodociągowania górnej części Wieściszowic.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                               Andrzej Mitczak   

Insp. ds. biura rady,

ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

archiwum zakładowego

Metryka

sporządzono
2019-10-21 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2019-10-21 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-12-19 09:37 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
225
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.