Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ ze wspólnego posiedzenia Komisji z dnia 27.12.2018 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 530 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ ze wspólnego posiedzenia Komisji z dnia 27.12.2018 r.

PROTOKÓŁ

ze wspólnego posiedzenia Komisji

z dnia 27.12.2018 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Otwarcie posiedzenia godz.11:00 zakończenie 11:50.

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia,
  2. Analiza projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2018,
  3. Analiza projektu uchwały w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają wraz z upływem roku budżetowego 2018,
  1. Zamknięcie posiedzenia. 

 

Ad.1.

Radny Mirosław Wolak  – Przewodniczący Rady Gminy Marciszów  dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Analiza projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2018,

Projekt uchwały omówiła Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania.

Poinformowała również o konieczności zdjęcia z porządku obrad projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XLV/221/17 Rady Gminy Marciszów z dnia 28 grudnia 2017 roku, gdyż po analizie budżetu nie ma konieczności podejmowania jej.

Dochody budżetowe zwiększa się ze względu na wyższe wykonanie dochodów własnych od założonego planu. W dziale 756 rozdział 75615 w kwocie 400 000,00 zł ze względu na ustalenia pomiędzy Gminą a  WPWiK dot. zwrotu nadpłaty z tytułu podatku od nieruchomości od osób prawnych w niższych kwotach od wcześniej planowanych.

Dochody budżetowe zmniejsza się ze względu na niższe wykonanie założonego planu w szczególności z tytułu zwrotu podatku Vat od inwestycji pn. „Budowa Drugiej części III etapu kanalizacji sanitarnej wraz z zastosowaniem OZE w oczyszczalni ścieków w Gminie Marciszów.

Zwiększa się wydatki budżetowe o kwotę 73 294,00 zł w dziale 750 rozdział 75023 w kwocie 49.200,00 zł na wynagrodzenia i pochodne w związku z wypłatą odprawy dla Wójta Gminy, która nie była zaplanowana w pełnej wysokości oraz w kwocie 4.439,00 zł w związku z przeniesieniem pracownika ZGK Wodociągi Marciszowskie do Urzędu Gminy oraz w kwocie 15.000,00 zł na zakup gazu na cele grzewcze. W dziale 750 rozdział 75075 w kwocie 594,00 zł na usługi związane z promocją gminy, w dziale 800 rozdział 80104 w kwocie 4.000,00 zł na opłatę za pobyt dzieci z gminy Marciszów w innych placówkach wychowania przedszkolnego oraz w dziale 900 rozdział 90095 w kwocie 61,00 zł za zapłatę energii elektrycznej na placu zabaw w Świdniku.

W dalszej części posiedzenia podjęto dyskusję nt. dostępności wieży w widokowej w Ciechanowicach dla mieszkańców i zwiedzających. Należy się zastanowić nad bezpiecznym korzystaniem z tego obiektu i w przyszłości powinna być osoba odpowiedzialna za ten obiekt.

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

Ad.3.

Analiza projektu uchwały w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają wraz z upływem roku budżetowego 2018,

Projekt uchwały omówiła Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania.

W planie wydatków budżetowych Gminy na rok 2018 zaplanowano środki finansowe na wykonanie zadania pn. „Budowa wiaty do magazynowania i osuszania ustabilizowanych osadów ściekowych z oczyszczalni – opracowanie dokumentacji”. Projekt nie został wykonany w przewidzianym umową terminie z powodu nie zakończonego postępowania w sprawie wydania decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego dla w/w zadania.

Projekt uchwały bez uwag poddano pod obrady sesji.

 

Ad.4.

Zamknięcie posiedzenia. 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia komisji protokół zostaje zakończony.

Protokołowała                                                                        Przewodniczący Rady Gminy

Anna Płaszczyńska                                                                           Mirosław Wolak

Insp. ds. Rady Gminy

i przygotowywania wniosków unijnych

 

Metryka

sporządzono
2018-12-27 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2018-12-27 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-07-25 10:26 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
266
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.