PROTOKÓŁ NR IV/19 z nieplanowanego posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 9 kwietnia 2019 r.
PROTOKÓŁ NR IV/19
z nieplanowanego posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytej w dniu 9 kwietnia 2019 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Nieobecni radna Marta Suhak – Ogłaza oraz radny Waldemar Gurgul.
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 12:30
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Analiza dokumentacji dotyczącej obsługi prawnej pomiędzy Urzędem Gminy w Marciszowie a Kancelarią Radcowską Chmaj i Wspólnicy.
3/ Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1
Radny Edmund Orzechowski – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia komisji witając jej uczestników.
Posiedzenie Komisji zostało zwołane na wniosek Komisji Infrastruktury Technicznej o przeprowadzenie kontroli w zakresie umów zawartych z kancelariami prawnymi przez poprzedniego wójta w okresie poprzedniej kadencji, dotyczących majątku wodociągowego oraz zlecone Komisji podczas VI sesji Rady Gminy Marciszów.
Wniosek Komisji Infrastruktury Technicznej stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
W dniu 02.04.2019 r. odbyło się pierwsze robocze spotkanie członków Komisji Rewizyjnej z pracownikami Urzędu Gminy w Marciszowie, dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji.
Ad.2
Analiza dokumentacji dotyczącej obsługi prawnej pomiędzy Urzędem Gminy w Marciszowie a Kancelarią Radcowską Chmaj i Wspólnicy.
Uczestniczący w posiedzeniu Komisji adwokat Tomasz Łuczkowski przedstawił ogólne zapisy zawartych umów.
Do analizy dokumentacji dotyczącej obsługi prawnej pomiędzy Urzędem Gminy w Marciszowie a Kancelarią Radcowską Chmaj i Wspólnicy radnym przekazano następujące dokumenty:
- zestawienie wydatków związanych z przejęciem mienia od WPWiK w latach 2011-2018,
- umowa o obsługę prawną pomiędzy Gminą Marciszów z siedzibą w Marciszowie a Kancelarią Radcowską Chmaj i Wspólnicy Spółka Komandytowa z siedzibą w Warszawie z dnia 27 października 2011 roku wraz z: fakturą Nr FV/321/14 z dnia 19.03.2014 r. na kwotę 102 500,00 zł, fakturą Nr FV/381/14 z dnia 01.06.2014 r. na kwotę 102 500,00 zł oraz fakturą Nr F/469/14 z dnia 01.09.2014 r. na kwotę 102 500,00 zł,
- aneks Nr 1 do Umowy o obsługę prawną z dnia 27 października 2011 roku pomiędzy Gminą Marciszów z siedzibą w Marciszowie a Kancelarią Radcowską Chmaj i Wspólnicy Spółka Komandytowa z siedzibą w Warszawie z dnia 10 marca 2014 r.
- umowa o obsługę prawną pomiędzy Gminą Marciszów z siedzibą w Marciszowie a Kancelarią Radcowską Chmaj i Wspólnicy Spółka Komandytowa z siedzibą w Warszawie z dnia 15 stycznia 2018 roku
- umowa o obsługę prawną pomiędzy Gminą Marciszów z siedzibą w Marciszowie a Kancelarią Radcowską Chmaj i Wspólnicy Spółka Komandytowa z siedzibą w Warszawie z dnia 10 maja 2018 roku,
- oświadczenie Wójta Gminy Marciszów z dnia 14 stycznia 2019 roku o wypowiedzeniu umowy o obsługę prawną,
- wniosek o przeprowadzenie dodatkowej kontroli przez RIO w zakresie prawidłowości wydatkowania środków publicznych Gminy Marciszów we wskazanych obszarach z uwagi na podejrzenie naruszenia dyscypliny finansów publicznych bądź nadużyć na szkodę Gminy /pismo znak FN.3221.3.2019 z dnia 30.01.2019 r./.
- odpowiedź na pismo znak FN/3221/3/2019 z dnia 30 stycznia 2019 r. będące wnioskiem o rozszerzenie zakresu przeprowadzeniu kontroli /pismo znak WK.WR.430.11.2019.119 z dnia 15 lutego 2019 r./.
Ustalono, że na kolejne posiedzenie Komisji zostanie przygotowany protokół z analizy przedmiotowej dokumentacji.
Ad.3.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska Edmund Orzechowski
Insp. ds. Rady Gminy
i przygotowywania
wniosków unijnych