Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR III/19 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 21 marca 2019 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 520 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR III/19 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 21 marca 2019 r.

PROTOKÓŁ NR III/19

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej  

odbytej w dniu 21 marca 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 13:15

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Analizowanie dokumentacji przeprowadzonych przetargów oraz sprzedaży mienia komunalnego w 2018 r. ”

4/ Opiniowanie projektów uchwał.

5/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radny Edmund Orzechowski – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3.

Analizowanie dokumentacji przeprowadzonych przetargów oraz sprzedaży mienia komunalnego w 2018 r. ”

Procedurę sprzedaży nieruchomości gminnych oraz analizę dokumentacji przeprowadzonych przetargów, a także  sprzedaży mienia komunalnego w 2018 r. przedstawiła Katarzyna Kaznowska – inspektor ds. sprzedaży mienia komunalnego.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Podczas analizy tematu poruszono kwestię doprowadzenia do działek mediów oraz zasady obniżenia wartości nieruchomości w kolejnych przetargach, a także omówiono kwestię długotrwałego przekazania działki w Świdniku, planowanej pod budowę świetlicy wiejskiej. Omówiono również konieczność doprowadzenia wody i kanalizacji do planowanych za szkołą działek do sprzedaży.  

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono.

 

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie:  wyrażenia zgody na nabycie przez Gminę Marciszów prawa własności nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej w Sędzisławiu,

Projekt uchwały omówiła uczestnicząca w posiedzeniu Komisji Katarzyna Kaznowska – inspektor ds. sprzedaży mienia komunalnego.

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

b/ projekt uchwały w sprawie:  przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Marciszów w 2019 roku”,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

c/ projekt uchwały w sprawie:  wyrażenia opinii w przedmiocie zmiany granic Gminy Marciszów oraz wystąpienia z wnioskiem w sprawie zmiany granic,   

Projekt uchwały omówiła zaroszona na posiedzenie Komisji Ewelina Tokarska pracownik Urzędu Gminy w Marciszowie,

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono, kierując projekt pod obrady sesji.  

d/ projekt uchwały w sprawie:  zmiany uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,

Projekt uchwały bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.5.

Sprawy różne i wnioski.

 

Radny Edmund Orzechowski

Poinformował radnego Waldemara Gurgula, że rozmawiał z Wójtem odnośnie wykazu budynków i działek szczególnie zaniedbanych, które w rażący sposób wpływają na wygląd Sędzisławia lub w sposób bezpośredni stwarzają niebezpieczeństwo dla mieszkańców.  Odpowiedni pracownicy udadzą się w teren i zobaczą jak to wygląda.  

Radny Waldemar Gurgul

zauważył, że podstawowe sprawy, które nie wymagają żadnych większych inwestycji tylko dobrej woli urzędników nie są realizowane. Ma na myśli uszkodzone lampy w Sędzisławiu oraz w innych miejscowościach.

Na posiedzenie Komisji zaproszono pana Marta Banasia – kierownika referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, który wyjaśnił, że jesteśmy na etapie zbierania ofert, gdyż jest mało chętnych na realizację takiego zadania. Następnie kierownik referatu omówił przyczyny opóźnienia naprawy uszkodzonych lamp.

Radny Andrzej Kiper

Zapytał czy ustalony jest harmonogram montażu lamp, na co kierownik referatu wyjaśnił, że do realizacji przewidziany jest montaż lamp, zaplanowanych przez poszczególne sołectwa w funduszach sołeckich. 

Następnie radny omówił z kierownikiem kwestię możliwości wykonania oświetlenia na osiedlu w Marciszowie, w sprawie którego mieszkańcy złożyli petycję i do dnia dzisiejszego nie otrzymali odpowiedzi. Omówiono także kwestię kosztów montażu lamp.

Radny Jan Koszyk

Poprosił o ustalenie właściciela muru oporowego wzdłuż drogi przy budynku nr 95 w Wieściszowicach. Mur jest w tragicznym stanie, kostka odlatuje i stwarza zagrożenie.

Następnie radny omówił z kierownikiem kwestię terminu wykonania reorganizacji ruchu na Kolorowych Jeziorkach oraz możliwość montażu lustra i progu zwalniającego koło posesji Państwa Markowskich w Wieściszowicach.

Radna Marta Suhak – Ogłaza

Zapytała kierownika czy wie coś o petycji, jaką mieszkańcy złożyli w sprawie montażu lampy koło niebieskiego mostka za piekarnią.

Ustalono, że jak starczy środków to zostanie to wykonane.

 

Następnie omówiono możliwość zmiany wykonawcy naprawy oświetlenia na terenie gminy oraz wymiany istniejącego oświetlenia na ledowe.

W dalszej części posiedzenia radny Andrzej Kiper zainteresował się  czy jest możliwość, aby radni otrzymali wykaz kosztów remontu budynku Urzędu wraz z wyposażeniem. Ustalono, że na kolejne posiedzenie Komisji zostanie przedstawiona członkom Komisji szczegółowa informacja, dotycząca poniesionych kosztów.  

Radny Waldemar Gurgul

Uważa, że należy zastanowić się nad tym jak wpłynąć na wójta, aby wszystkie zgłaszane przez radnych problemy były szybciej realizowane.

 

 Innych uwag nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                               Edmund Orzechowski   

Insp. ds. Rady Gminy

i przygotowywania

wniosków unijnych

Metryka

sporządzono
2019-03-21 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2019-03-21 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-07-25 10:08 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
260
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.