Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR II/19 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 14 lutego 2019 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 519 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR II/19 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 14 lutego 2019 r.

PROTOKÓŁ NR II/19

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

odbytej w dniu 14 lutego 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:20 zakończenie 13:50

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Realizacja Funduszu Sołeckiego przy realizacji projektu „Szlaku rowerowego na terenie Gminy Marciszów”

4/ Środki finansowe przeznaczone w 2018 roku na poszczególne OSP – ich wykorzystanie, dokumentacja,

5/ Funkcjonowanie OSP – pisma OSP skierowane do Urzędu Gminy w 2018 roku  o doposażenie jednostek. 

6/ Opiniowanie projektów uchwał.

7/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radny Edmund Orzechowski – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3.

Realizacja Funduszu Sołeckiego przy realizacji projektu „Szlaku rowerowego na terenie Gminy Marciszów”

Realizację Funduszu Sołeckiego przy realizacji projektu „Szlaku rowerowego na terenie Gminy Marciszów” omówił Marek Banaś.

Szczegółowa informacja dotycząca poniesionych kosztów stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Wykonanie oznakowania w terenie oraz wytyczenie miejsc postojowych planowane jest we własnym zakresie lub poprzez złożenie przez stowarzyszenie wniosku o dofinansowanie.

Radny Edmund Orzechowski

Poruszył temat wykorzystania wszystkich środków przeznaczone przez sołectwa, a zgodnie z ustaleniami było to 10% funduszu każdego sołectwa. Zastanawia się co stało się ze środkami, które nie zostały wykorzystane.  Było to działanie na szkodę sołectwa, bo każda wioska mogłaby na przykład doposażyć świetlicę.

Następnie radny jako członek Stowarzyszenia Kwiat Lnu w Lubawce przedstawił koncepcję złożenia wniosku o dofinansowanie przez stowarzyszenie Świdna.

W dalszej części posiedzenia na wniosek Andrzeja Kipra, radnego który w poprzedniej kadencji nie uczestniczył w opracowaniu trasy rowerowej Komisja na podstawie przedstawionej dokumentacji przeanalizowała przebieg zaprojektowanego szlaku rowerowego.    

 

Ad.4.

Środki finansowe przeznaczone w 2018 roku na poszczególne OSP – ich wykorzystanie, dokumentacja,

Środki finansowe przeznaczone w 2018 roku na poszczególne OSP przedstawił Piotr Nikiting. 

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Jerzy Skiba przedstawiciel OSP

Stwierdził, że wszystko co jest niezbędnie potrzebne OSP  jest na bieżąco realizowane i finansowane z budżetu gminy. Następnie omówił zasady dofinansowania OSP i uważa, że jako OSP dysponują środkami ze składek, ale nie są to pieniądze pozwalające na wnioskowanie o dofinansowanie np. na zakup jakiegoś sprzętu lub samochodu lekkiego. 

Poinformował również, że w tym roku strażacy chcieliby złożyć jakiś wniosek o dofinansowanie do specjalistycznych ubrań, bo obecne są już zniszczone i mają kilkanaście lat, a materiały z których są zrobione utraciły już swoje właściwości. Mamy swoje środki          i będziemy starać się o dotację z Komendy Głównej. Prosi  Komisję, aby jeżeli będzie taka możliwość, z budżetu gminnego rozważyć możliwość dofinansowania w kwocie około 6 000,00 zł do zakupu ubrań specjalnych

 

Radny Edmund Orzechowski

Stwierdził, że tu nie ma o czy dyskutować, bo chodzi o bezpieczeństwo strażaków.

Na posiedzenie zaproszono Edytę Bania Skarbnik Gminy Marciszów w celu omówienia możliwości dofinansowania umundurowania strażaków. Ustalono, że należy zwrócić się z pismem do Wójta. Jest również możliwość zakupu z bieżących środków.

Następnie omówiono możliwość przekazania dotacji dla OSP, które byłoby wnioskodawcą.  

Ustalono, że należy najpierw przeanalizować korzyści pozyskiwania środków na zakup. 

 

W dalszej części posiedzenia uczestniczący w posiedzeniu Komisji Piotr Nikiting zwrócił uwagę na zły stan techniczny oraz wiek samochodów strażackich.

Następnie radny Andrzej Kiper przedstawił sprawozdanie OSP Pastewnik odnośnie stanu technicznego pojazdów, będących na stanie jednostki.

Radny uważa, że należałoby zezłomować obecnie pojazdy i na ich miejsce kupić lekki, używany samochód bojowy, mający na wyposażeniu sprzęt ratunkowy oraz zbiornik przeciwpożarowy około 300 litrów. Mając nowy samochód jednostka mogłaby być dysponowana do wypadków drogowych przy np. S3

 

W dalszej części posiedzenia omówiono kwestię zasadności funkcjonowania OSP Świdnik, w której obecnie praktycznie nie istnieje i która zamierza wspomagać się członkami ochotnikami z Kaczorowa.

Innych uwag nie zgłoszono.

 

Ad.5.

Funkcjonowanie OSP – pisma OSP skierowane do Urzędu Gminy w 2018 roku o doposażenie jednostek. 

Omówiono w powyższym temacie.

 

Ad.6.

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: uchwalenia statutu sołectw. 

Radny Jan Koszyk

Omówił szczegóły spotkania sołtysów z mecenasem, dotyczącym analizy statutów sołectw.

Projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.7.

Sprawy różne i wnioski.

 

Radny Andrzej Kiper

Zaproponował złożenie wniosku o zakup samochodu strażackiego dla jednostki w Pastewniku.  

Radny Edmund Orzechowski

Uważa, że w tej kwestii należałoby się najpierw spotkać się z Wójtem oraz Skarbnikiem i porozmawiać nad możliwościami zakupu.  

Radny Waldemar Gurgul

Nawiązał do poruszanego na poprzednim posiedzeniu Komisji tematu obiektów, które niekorzystnie wpływają na wizerunek gminy oraz stwarzających zagrożenie. Przygotował w tym zakresie wykaz takich obiektów.  

Radny Edmund Orzechowski

Zobowiązał się do zainteresowania tematem.

Radny Andrzej Kiper

Poinformował o problemie z drogą z Ciechanowic w kierunku Miedzianki. Być może udałoby się porozumieć z Janowicami i wyremontować tą drogę.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                              Edmund Orzechowski   

Insp. ds. Rady Gminy

i przygotowywania

wniosków unijnych

Metryka

sporządzono
2019-02-14 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2019-02-14 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-07-25 10:07 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
310
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.