Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ nr I/2024 z Posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej w dniu 18 marca 2024 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2789 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ nr I/2024 z Posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej w dniu 18 marca 2024 r.

PROTOKÓŁ nr I/2024
z Posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej
w dniu 18 marca 2024 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Porządek posiedzenia

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Analiza i planowanie inwestycji drogowych.
  4. Ocena oświetlenia na terenie gminy - przegląd dokomuntacji, zapotrzebowanie, planowane inwestycje.
  5. Opiniowanie projektów uchwał.
  6. a) w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Marciszów w 2024 roku"
  7. b) w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu w sprawie zagospodarowania przestrzennego dla wyodrębnionych obszarów w gminie Marciszów,
  8. c) w sprawie zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2024,
  9. d) w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości położonych w miejscowościach Domanów, Ciechanowice i Pastewnik na okres do 5 lat.
  10. Sprawy różne, wnioski.


W związku z zaplanowanym wyjazdem wójta w dniu 18.03.24 o godz. 12:00 członkowie komisji czynnie uczestniczyli
w posiedzeniu Komisji  Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia od godziny 11:00 korzystając z obecności Wójta Gminy członkowie Komisji zadawali pytania. 

Wójt Gminy opuścił posiedzenie komisji o godzinie 11:45 po udzieleniu odpowiedzi na pytania.   

Radny Stefan Zawierucha przybył na posiedzenie komisji o godzinie 11:50 mówiąc że, zadanie inwestycyjne pn. „Budowa obiektu parkuj i jedź w Marciszowie” jest  to idiotyczny pomysł. Uważa, że trzeba zrobić kompleksowo całą Dworcową od bazy gminnej aż do wylotu oraz uważa, że nie jest to pora aby w tym miesiącu podejmować taka decyzję.

Komisja Infrastruktury Technicznej złożyła wniosek, który został poddany pod głosowanie. Wniosek stanowi załącznik nr 2.

Przewodniczący posiedzenia radny Julian Polański poinformował członków o zmianie porządku posiedzenia wynikłej
z konieczności wyjazdu Pana Wójta. Członkowie komisji zmiany przyjęli z aprobatą.

Ad. 2.
W dalszej części posiedzenia przewodniczący Julian Polański zadał pytanie do obsługi biura: czy zgłoszono uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia. W związku z brakiem uwag- przyjęto protokół.

Ad. 3, ad 4.
Na spotkanie przybył pan Bartłomiej Nawrocki - zastępca kierownika referatu RGKŚ, który w odpowiedzi na pytanie przewodniczącego komisji odpowiedział, że gmina jest na etapie wymiany oświetlenia oraz każde sołectwo realizuje zadania zaplanowane w budżecie na oświetlenie solarne. Dodatkowo złożony został wniosek do Dolnośląskiego Funduszu Pomocy Rozwojowej na dofinansowanie 50 szt. oświetlenia – solarów - aby dokończyć Sędzisław i Świdnik i czekamy na rozstrzygnięcie, które planowane jest na 30 kwietnia 2024 r. W przypadku kiedy otrzymany dofinansowanie to schodzimy
z funduszu sołeckiego.

Radny Mirosław Wolak poprosił pana Bartłomieja Nawrockiego – zastępcę kierownika RGKŚ o wyjaśnienie sprawy związanej z otrzymanym pismem od firmy energetycznej czy grozi nam zdjęcie opraw na koszt gminy. W odpowiedzi pracownik Bartłomiej Nawrocki wskazał, że pismo zostało przekazane  radcy prawnemu, który obecnie zajmuje się sprawą.

Radny Stefan Zawierucha w nawiązaniu do pisma podkreślił dwa aspekty. Po pierwsze jeżeli nie zostanie podpisana umowa, (wzór umowy został przesłany do UG) oraz nie zostaną zdjęte oprawy ze słupów,  to 11-12 kwietnia firma energetyczna zacznie demontować oprawy na koszt gminy. Drugi aspekt to firma energetyczna zażądała ok 80 tyś zł odszkodowania  i sprawy są w sądzie - za bezumowne korzystanie od czasu niepodpisania nowej umowy. Radny wskazał również, że firma która wygrała przetarg na wykonanie tych robót zwróciła się do firmy energetycznej o uzyskanie zgody na wejście na majątek firmy i takiej zgody nie otrzymała. Sytuacja jest patowa ponieważ firma wygrywając przetarg poniosła określone koszty a nie może zadania wykonać bo nie ma zgody na wejście na robotę.

Radny Waldemar Gurgul analizując całość  sprawy zadał pytanie: czy nie korzystniej byłoby podpisać porozumienia z firmą  energetyczną w tej sprawie na zasadzie, która wcześniej obowiązywała, tzn. że firma energetyczna jest właścicielem i nie ponosiliśmy kosztów za dzierżawę tylko eksploatację.

Pan Bartłomiej Nawrocki – zastępca kierownika RGKŚ kolejny raz podkreślił, że sprawa jest w toku i radca prawny analizuje i zajmuje się sprawą.

Radny Andrzej Mitczak zadał pytanie dotyczące dofinansowania remontu ul. Dworcowej.

Pan Bartłomiej Nawrocki – zastępca kierownika RGKŚ udzielił odpowiedzi, że dokumentacja jest już wykonana PFU- projekt funkcjonalno-użytkowy, który można wykorzystać do zadania pn. „Budowa obiektu parkuj i jedź w Marciszowie”.

W dalszej części posiedzenia radny Stefan Zawierucha zadał pytanie dotyczące poniesionych kolejnych kosztów napraw na placu zabaw w Pastewniku,  gdzie firma gminna od kilku dni pracuje. W odpowiedzi zastępca kierownika referatu RGKŚ powiedział:  nie odpowiem na to pytanie. Po czym powiedział, że firma gminna wykonuje prace, które są kontynuacja zaczętych robót przy odwodnieniu świetlicy wiejskie.

Bartłomiej Nawrocki – zastępca kierownika referatu RGKŚ opuścił spotkanie.

W dalszej części posiedzenia radny Łukasz Leder dopytywał o kwotę 15 tyś., która zgodnie z obietnicą Wójta Gminy na ostatniej sesji miała być przekazana na dofinansowanie straży.  Został zgłoszony wniosek, który został poddany pod głosowanie. Wniosek stanowi załącznik nr 3.

Ad. 5
Projekty uchwał wspólnie przeanalizowano na posiedzeniu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia.

Ad 6.

W sprawach różnych omówiono pisma, które wpłynęły do biura rady.

W związku  wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Przewodniczący Komisji
Julian Polański

 

Protokołowała: Ewelina Dul

 

Metryka

sporządzono
2024-05-13 przez Dul Ewelina
udostępniono
2024-05-13 12:50 przez Łukaszun Aleksandra
zmodyfikowano
2024-05-13 12:51 przez Łukaszun Aleksandra
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
34
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.