PROTOKÓŁ nr VIII/2023 ze Wspólnego posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia oraz Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 11 grudnia 2023 r.
PROTOKÓŁ nr VIII/2023
ze Wspólnego posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia
oraz Komisji Infrastruktury Technicznej
odbytej w dniu 11 grudnia 2023 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/.
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 10:00 zakończenie 11:05
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3/ Sprawozdanie z realizacji planów pracy Komisji za 2023 rok.
4/ Opracowanie planów pracy Komisji na 2024 rok.
5/ Opiniowanie projektów uchwał.
6/ Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji radny Julian Polański dokonał otwarcia posiedzenia Komisji, witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokoły z poprzednich posiedzeń Komisji przyjęto bez uwag.
Ad.3.
Radny Andrzej Mitczak odczytał sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia za rok 2023.
Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Przewodniczący Komisji radny Julian Polański odczytał sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji Infrastruktury Technicznej za 2023 rok.
Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Ad.4.
Członkowie Komisji wspólnie opracowali plan pracy Komisji na rok 2024./ załącznik nr 4, załącznik nr 5/
Opracowane plany pracy przyjęto jednogłośnie.
Ad 5. Opiniowanie projektów uchwał.
a/ w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy z dotychczasowymi dzierżawcami, których przedmiotem są te same nieruchomości,
b/ w sprawie określenia warunków sprzedaży nieruchomości gruntowych na rzecz ich użytkowników wieczystych,
c/ w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej p. w. Niepokalanego Serca NMP w Marciszowie na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków,
d/ w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej p. w. Świętego Augustyna w Ciechanowicach na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków
Po przeanalizowaniu projektów uchwał - bez uwag skierowano pod obrady sesji.
Ad. 6. W sprawach różnych omówiono korespondencję, która wpłynęła do biura rady. Ustalono, że w styczniu odbędzie się spotkanie radnych z projektantem mpzp w celu szczegółowego omówienia wniosków mieszkańców o wyłączenie danych działek z mpzp. Radny Andrzej Mitczak poruszył kwestię aby zrobić konsultacje projektanta z mieszkańcami w celu uświadomienia i rozwiania wszelkich wątpliwości mieszkańców gminy Marciszów. Radny Stefan Zawierucha poruszył kwestię otrzymywanych pozwów sadowych imiennych z tytułu pracy radnego. Poprosił o wycenę działek 145/2 Wieściszowice stwierdzając, że podejdzie do urzędnika w tym celu. Jeżeli radny otrzyma informację nie będzie to protokołowane. Radny Stefan Zawierucha opuścił posiedzenie komisji o godz. 10:43.
Radny Waldemar Gurgul zabrał głos w sprawie mpzp. Prosił o wyjaśnienie kwestii składu komisji rozpatrującej wnioski
o wyłączenie danych działek z mpzp ( czym?, jakimi kwestiami? kieruje się komisja przy podejmowaniu decyzji.) O godzinie 10:45 na posiedzenie komisji przybyła pani Justyna Ferenc - inspektor ds. zagospodarowania przestrzennego - udzielając szczegółowych odpowiedzi na zadawane pytania radnych.
Godzina 10:49 radny Stefan Zawierucha wrócił na posiedzenie komisji.
W dalszej części radny Waldemar Gurgul poruszył kwestię niepodjęcia uchwały mpzp i podjęcie próby stworzenia nowego planu. Pani Justyna Ferenc inspektor ds. zagospodarowania przestrzennego omówiła szczegółowo postępowanie i skutki niepodjęcia tejże uchwały. Godzina 11:02 pani Justyna Ferenc opuściła spotkanie.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Przewodniczący Komisji
Julian Polański
Protokołowała: Dul Ewelina