Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR IV/2023 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 26 czerwca 2023 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2407 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR IV/2023 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 26 czerwca 2023 r.

PROTOKÓŁ NR IV/2023
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej    
odbytej w dniu 26 czerwca 2023 r.

 Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 13:25.

Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Ocena realizacji inwestycji oraz funduszu sołeckiego za I półrocze 2023.
4/ Opiniowanie projektów uchwał.
5/ Sprawy różne, wnioski.

Ad.1.
Radny Julian Polański – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 Ad.3
Ocena realizacji inwestycji oraz funduszu sołeckiego za I półrocze 2023.

 Realizację funduszu sołeckiego za I półrocze 2023 roku w poszczególnych sołectwach przedstawiła członkom komisji Pani Aleksandra Łukaszun inspektor ds. promocji, kultury, sportu i turystyki.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.

W dalszej części posiedzenia zaproszony na posiedzenia komisji Pan Marek Banaś kierownik referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska omówił realizację inwestycji za I półrocze 2023.

Następnie w związku z zapytaniem

- radnego Stefana Zawieruchy omówiono stan zaawansowania remontu dróg gminnych w Świdniku,

- radnego Grzegorza Parzygnata omówiono kwestię uzyskiwania uzgodnień z Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na naprawę drogi od drogi głównej do stacji transformatorowej w Marciszowie,

-  radnego Waldemara Gurgula omówiono kwestię terminu podłączenia oświetlenia w Sędzisławiu.  

W dalszej części posiedzenia radny Mirosław Wolak nawiązał do kwestii wydatków niewygasających  ujętych w projektach przygotowanych na czerwcową sesję i wyraził obawy, że w grudniu radni otrzymają  kolejną uchwałę dotyczącą wydatków niewygasających, tylko dlatego że ktoś np. nie dopilnował terminów.

Następnie podjęto dyskusję w kwestii wskazania wstępnej lokalizacji oświetlenia gminnego. Radny Mirosław Wolak uważa, że na dzień dzisiejszy od marca powinna być już wskazana wstępna lokalizacja oświetlenia.

Następnie:

- radny Stefan Zawierucha zgłosił, że droga koło dwóch mieszkańców Świdnika oraz przy granicy drogi gminnej z wodami polskimi jest podmywana przy dużej wodzie i pęka asfalt. Trzeba umocnić brzegi, bo zabierze tą drogę.

W dalszej części posiedzenia na wniosek Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Technicznej oraz w związku z pismem Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Marciszów Pan Marek Banaś omówił realizację inwestycji, dotyczącej urządzenia placu zabaw w Pastewniku, do której radni mają zastrzeżenia.

Radny Julian Polański zwrócił uwagę na naciski radnych, aby od początku roku rozpoczynać inwestycje.

Radny Waldemar Gurgul zapytał czy wszystko zostało dobrze wykonane, co potwierdził  kierownik referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

Radny Andrzej Kiper zauważył, że nikt nie rozmawia o bezpieczeństwie dzieci, na które naraziła je gmina, a ono jest dla radnego najważniejsze. Radny przypadkowo wszedł na ten plac i zauważył zagrożenie bezpieczeństwa dzieci, gdyż na tym placu leżały zabawki dzieci. Rady dodał, że jest radny i sołtys wsi, którzy częściowo odpowiadają za ten plac, dodatkowo radny wykonał telefon do jednego z mieszkańców wsi, który nie wyraził zainteresowania.  

W związku z powyższym radny Kiper poinformował niezwłocznie o tym fakcie przewodniczącego rady mając na uwadze, że trzeba rano jak najszybciej jechać i zabezpieczyć wejście na ten plac.

Radny Julian Polański uważa, że ze strony pracowników powinien być większy nadzór nad realizowanymi inwestycjami.

Radny Waldemar Gurgul zaproponował, aby radni udali się na plac zabaw w Pastewniku.

Radny Stefan Zawierucha stwierdził, że plac zabaw został oddany w pełni do użytku 6 grudnia, a 29 maja koparka gminna i pracownicy gminni robili 2 – 3 dni, mowa była również o firmie zewnętrznej. Zastępca wójta powiedział, że to wszystko robił wykonawca. Radny uważa, że jeżeli co innego mówi zastępca, a co innego wójt w tej samej sprawie to jest to bardzo niebezpieczne. Następnie radny przedstawił terminy wykonania oraz płatności za wykonane prace. Radny uważa również, że sprawą powinna zająć się Komisja Infrastruktury Technicznej  i Komisja Rewizyjna.   

W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnego Waldemara Gurgula kierownik referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska przedstawił koszty wykonania placu zabaw w Pastewniku.  

 Następnie:

- radny Waldemar Gurgul zaznaczył, że dobro dziecka jest wartością największą i my musimy je zagwarantować, natomiast Pan Marek Banaś zapewnił, że bezpieczeństwo dzieci nie jest zagrożone,

- radny Andrzej Kiper oraz radny Stefan Zawierucha zaproponowali rozwiązania w celu poprawy odwodnienia terenu przy placu zabaw.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

 Ad.4.
Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej,   
Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

b/ projekt uchwały w sprawie: określenia wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się
o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,    
Uwag nie zgłoszono.

 c/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pastewniku,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Ciechanowicach,
Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 e/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Ciechanowicach,
Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

f/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Wieściszowicach,
Radny Mirosław Wolak poprosił o wyjaśnienie kwestii braku budynku gospodarczego w projekcie uchwały. W związku
z nieobecnością pracownika merytorycznego ustalono, że powyższa kwestia zostanie wyjaśniona podczas innych komisji.   

 g/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2023,
Projekt uchwały omówiła zaproszona na posiedzenie komisji Skarbnik Edyta Bania.

Następnie Skarbnik Gminy Marciszów omówiła kwestię terminów rozliczenia wydatków niewygasających, natomiast radny Julian Polański wyraził obawy, że barierki przy ciągu pieszym w Ciechanowicach nie zostaną wykonane w terminie  

Po wysłuchaniu wyjaśnień projekt skierowano pod obrady sesji.

 h/ projekt uchwały w sprawie: zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Marciszów na lata 2023 - 2033.
Uwag nie zgłoszono kierując projekt uchwały pod obrady sesji.

 Ad.5.
Sprawy różne i wnioski.

W sprawach różnych:
- radny Waldemar Gurgul poprosił kierownika referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
o udostępnienie harmonogramu wykaszania terenów wzdłuż dróg gminnych. Radny uważa, że to jest kabaret, bo co roku jest ten sam problem z koszeniem.,

- radny Mirosław Wolak przypomniał o konieczności łatania dziur w drogach gminnych,

- radny Marcin Frasunek poprosił kierownika referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, aby wspólnie z naczelnikiem Wydziału Drogownictwa Starostwa Powiatowego sprawdził stan drogi powiatowej przy ulicy Nadrzecznej w Marciszowie,

W dalszej części posiedzenia podjęto dyskusję w kwestii problemów z wykaszaniem terenów gminnych oraz koniecznością zwiększenia zatrudnienia pracowników fizycznych.  

Następnie omówiono ze Skarbnikiem Gminy kwestię zysków ze sprzedaży wody do gminy Janowice Wielkie.   

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska                                                                                  Julian Polański
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady                                           

Metryka

sporządzono
2023-08-03 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2023-08-03 10:06 przez Łukaszun Aleksandra
zmodyfikowano
2023-08-03 10:20 przez Łukaszun Aleksandra
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
123
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.