Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR III/2023 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbytej w dniu 10 marca 2023 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2256 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR III/2023 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbytej w dniu 10 marca 2023 r.

PROTOKÓŁ NR III/2023
z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
odbytej w dniu 10 marca 2023 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Rozpatrzenie skarg skierowanych do Komisji.

4/ Zamknięcie obrad Komisji.

 

Ad.1.

Radna Marta Suhak - Ogłaza – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.3

Rozpatrzenie skarg skierowanych do Komisji.

 

Komisja Skarg Wniosków i Petycji przystąpiła do analizy skargi, złożonej na bezczynność Wójta Gminy Marciszów przez Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Ciechanowce 80 z tytułu braku odpowiedzi na pismo Zarządu z dnia 08.10.2022 roku.

Skarga stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

W dalszej części posiedzenia Pani Katarzyna Kaznowska pracownik Urzędu Gminy w Marciszowie przedstawiła opinię radcy prawnego, sprawującego obsługę prawną Urzędu. W opinii radcy przedmiotowa skarga jest bezzasadna.

Opinia stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Do powyższego odniosła się Przewodnicząca Komisji radna Marta Suhak – Ogłaza, która uważa, że odpowiedź powinna zostać wysłana do skarżących, a brak odpowiedzi świadczy o braku poszanowania w stosunku do mieszkańców.

 

W dalszej części posiedzenia Komisja wysłuchała wyjaśnienia Pani Katarzyny Kaznowskiej oraz przeanalizowała stanowisko radcy prawnego, a także wyjaśnienia pracownika, dotyczące kwestii nielegalnego składowania opon (wyjaśnienia stanowią załącznik 4 do protokołu). 

 

Następnie Komisja przystąpiła do analizy skargi złożonej przez mieszkankę gminy Marciszów na kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowie, dotyczącą wydanych decyzji z zakresu pomocy społecznej.    

Skarga stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Zaproszona na posiedzenie Komisji kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowie Teresa Krajewska – Wiśniak przedstawiła decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze oraz poinformowała, że uważa, że rada nie jest właściwym organem, który powinien rozpatrywać tą skargę. Następnie kierownik GOPS omówiła zasady przyznawania dodatków mieszkaniowych oraz przedstawiła wysokości stawek za 1 metr powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego.

Decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze wraz z decyzją kierownika stanowi załącznik nr 6.

 

W dalszej części posiedzenia po wysłuchaniu wyjaśnień kierownika GOPS w toku dyskusji Komisja Skarg Wniosków
i Petycji ustaliła, że wniesiona skarga dotyczy indywidualnej sprawy z zakresu administracji publicznej, rozstrzyganej
w drodze decyzji administracyjnej. Wobec powyższego uznano, że przedmiotowa skarga nie podlega rozpatrzeniu w trybie skargowym na podstawie przepisów rozdziału VIII  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego.

 

W związku z powyższym Komisja Skarg Wniosków i Petycji wystąpi do Rady Gminy Marciszów z projektem uchwały
o przekazanie skargi organowi właściwemu.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

Ad.4.

Zamknięcie obrad Komisji.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodnicząca Komisji
Anna Płaszczyńska                                                                            Marta Suhak - Ogłaza 
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

                                                                          

Metryka

sporządzono
2023-04-06 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2023-04-06 14:27 przez Łukaszun Aleksandra
zmodyfikowano
2023-04-06 14:35 przez Łukaszun Aleksandra
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
81
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.