PROTOKÓŁ NR VII/2022 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 14 grudnia 2022 r.
PROTOKÓŁ NR VII/2022
z posiedzenia
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki
odbytej w dniu 14 grudnia 2022 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Nieobecny radny Sławomir Czerwiński.
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 12:45.
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2022 rok.
4/ Opracowanie planu pracy Komisji na 2023 rok.
5/ Analiza i opiniowanie projektów uchwał.
6/ Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.
Ad.3.
Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji odczytała sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2022 rok.
Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.
Sprawozdanie zostało jednogłośnie przyjęte i stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Ad.4
Członkowie Komisji wspólnie opracowali plan pracy Komisji na rok 2023.
Opracowany plan pracy przyjęto jednogłośnie.
Ad.5
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy z dotychczasowymi dzierżawcami, których przedmiotem są te same nieruchomości,
Bez uwag skierowano pod obrady sesji.
b/ projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX/129/2020 Rady Gminy Marciszów z dnia 28 sierpnia 2020 r.
w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Dolnośląskiemu oraz przyjęcia do realizacji zadania pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 328 w km 14+150 – 115+104 w zakresie budowy chodnika w m. Marciszów”,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
c/ projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Marciszów na lata 2022 – 2032”,
Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.
Ad.6.
Sprawy różne i wnioski.
Na posiedzenie Komisji zaproszono Wójta Gminy Marciszów Wiesława Cepielika, który w związku z wnioskiem radnych o przygotowanie symulacji kosztów wraz ze schematem organizacyjnym połączenia Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” z działem gospodarczym, podległym Urzędowi Gminy Marciszów omówił zasady funkcjonowania zakładu budżetowego. Następnie Wójt Gminy poinformował, że rekomendowałby pozostawienie Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w obecnym kształcie jako jednostkę budżetową, ewentualnie uzupełnić ją o dział gospodarczy Urzędu Gminy Marciszów. Wójt omówił także przykładowe schematy organizacyjne jednostki oraz możliwość zwiększenia zakresu działalności o świadczenie usług zewnętrznych.
W dalszej części posiedzenia Wójt Gminy omówił korzyści z połączenia oraz odniósł się do oczekiwanych przez radnych korzyści, wynikających z likwidacji jednostki, a także przedstawił plany inwestycji wodociągowych oraz omówił kwestie finansowe, dotyczące możliwości odliczenia wyższej kwoty podatku vat, co nie będzie możliwe w momencie, kiedy Zakład Gospodarki Komunalnej w Marciszowie zostanie przekształcony w referat.
Następnie na wniosek radnego Andrzeja Kipra Sekretarz Marta Kwiecień omówiła zakresy obowiązków pracowników działu gospodarczego Urzędu Gminy Marciszów.
Radna Jadwiga Adamczyk uważa, że schemat połączenia działu gospodarczego z działem wodociągowym miałoby sens, tym bardziej, że doszłyby usługi dodatkowe, które przyniosłyby dochody dla gminy, a zakład mógłby się sam finansować.
Radny Dawid Chęciński zwrócił uwagę, że połączenia dwóch działów wiele nie zmieni, natomiast w kwestii wykonywania prac na zewnątrz należało dać przykład wcześniej takim działaniom, ponieważ większość prac, które moglibyśmy sami wykonywać to zlecamy. W kwestii koszenia i utrzymania terenów zielonych również więcej nie zrobimy z tego powodu, że jest tego mnóstwo i pracownicy nie nadążają z tym, co jest. Nie oszukujmy się że będziemy zarabiać. Następnie radny odniósł się do zaproponowanych schematów organizacyjnych i stwierdził, że dalej będzie się upierał i jest nie do przyjęcia stanowisko dyrektora dla kilku osób.
Radny Andrzej Kiper zwrócił uwagę, że pieniądze są wydawane, a można byłoby je zaoszczędzić. Jako przykład podał wykonanie ogrodzenia fotowoltaiki przy szkole, które zostało zlecona zewnętrznej firmie i kosztowało około 30 000,00 zł. Radny sporządził kosztorys i uważa, że można było zrobić samemu tak prostą inwestycję za o wiele mniejsze pieniądze.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodnicząca Komisji
Anna Płaszczyńska Jadwiga Adamczyk
Insp. ds. biura rady,
ogólno-organizacyjnych