Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VIII/2022 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 23 sierpnia 2022 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2006 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VIII/2022 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 23 sierpnia 2022 r.

PROTOKÓŁ NR VIII/2022

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

odbytej w dniu 23 sierpnia 2022 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 13:30 zakończenie 15:00.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Ocena realizacji zobowiązań podatkowych – wpływy do budżetu, ulgi – I półrocze 2022 r.

4/ Opiniowanie projektów uchwał.

5/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radny Andrzej Kiper Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji, witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3.

Ocena realizacji zobowiązań podatkowych – wpływy do budżetu, ulgi – I półrocze 2022 r.

Informację o realizacji zobowiązań podatkowych za I półrocze 2022 roku przedstawiła członkom Komisji Skarbnik Gminy Edyta Bania.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Następnie Skarbnik Gminy przestawiła informację, dotycząca przyznania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu

 

W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnej Marty Suhak – Ogłaza podjęto dyskusję w kwestii podniesienia podatków na przyszły rok.

Ustalono, że Skarbnik Gminy przygotuje informację o stawkach podatków oraz propozycje stawek.

Następnie również w związku z zapytaniem radnej Marty Suhak – Ogłaza Skarbnik Gminy omówiła możliwości dokonania zmian w funduszu sołeckim oraz możliwość dołożenia środków z budżetu, na które zabrakło zaplanowanych środków. Radna ma na myśli wykonanie zadania z funduszu sołeckiego na zakup i montaż tyrolki na placu zabaw w Marciszowie.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia średniej ceny jednostek paliwa w Gminie Marciszów na rok szkolny 2022/2023,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

b/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pustelniku,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

c/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pustelniku,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

d/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,

Zmiany w uchwale budżetowej omówiła Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania.

Na wniosek radnego Andrzeja Kipra Skarbnik Gminy omówiła koszty wykonania inwestycji, dotyczącej termomodernizacji poddasza w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Marciszowie.

Następnie w związku z zapytaniem radnej Marty Suhak – Ogłaza Skarbnik Gminy omówiła przeznaczenie środków w kwocie 50 679,00 zł na zadania bieżące oraz odsetki za nadpłatę podatku.

Po przeanalizowaniu projekt uchwał skierowano pod obrady sesji.

 

e/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXXV/218/2021 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2021 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Marciszów na lata 2022 – 2032,

Po przenalizowaniu skierowano pod obrady sesji.

 

f/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Marciszów,

Bez uwag uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.5.

Sprawy różne, wnioski.

 

W sprawach różnych:

- na wniosek radnego Andrzeja Kipra Pan Bartłomiej Nawrocki omówił zakres prac oraz koszty wykonania zadania, dotyczącego fotowoltaiki w szkole.

Radny analizował koszty wykonania ogrodzenia, gdyż orientował się w cenach przęseł, z jakich wykonane jest ogrodzenie oraz bramka i słupki, a także koszty betonu. Zastanawia się z czego wynika taka różnica cenowa i uważa, że jest to zbyt duża kwota za wykonanie tej inwestycji.

W związku z powyższym Pan Bartłomiej Nawrocki przedstawił kosztorys inwestorki na wykonanie zadania oraz omówił kwestię wyłonienia wykonawcy na planowane zadanie.

 

Następnie radny Andrzej Kiper zwrócił uwagę na stan drzew, znajdujących się przy wybudowanej fotowoltaice i zastanawia się dlaczego nie wycięto lub nie ogłowiono tych drzew. Radny obawia się, że przy większych podmuchach spadające gałęzie uszkodzą szkła paneli. W odpowiedzi Pan Bartłomiej Nawrocki wyjaśnił, że inwestycja była wykonywania przez okres wakacyjny, a wycinka drzew wymagała zezwolenia na wycinkę drzew i takie zezwolenie zostało uzyskane w ubiegłym tygodniu i drzewa zostaną przed okresem lęgowym wycięte.

W dalszej części posiedzenia radny Andrzej Kiper poprosił o wyjaśnienie zmniejszenia wydatków w budżecie na zadanie, dotyczące rozbudowy centrum rekreacyjno - sportowego w Marciszowie.

Pan Bartłomiej Nawrocki wyjaśnił, że na inwestycje jest wykonana dokumentacja projektowa, natomiast z tego co się orientuje jej realizacja będzie w momencie, kiedy dostaniemy jakiekolwiek dofinansowanie.

Radny Andrzej Kiper wyraził niezadowolenie, że radni zostali wprowadzeni w błąd przez wójta, który mówił, że priorytetem jest, żeby jak najszybciej powstały trybuny i żeby ten obiekt sportowy wyglądał jak z prawdziwego zdarzenia.

 

Następnie na wniosek radnej Marty Suhak –Ogłaza Pan Bartłomiej Nawrocki omówił przyczyny nie wykonania drogi w Sędzisławiu, planowanej do wykonania w ubiegłorocznym budżecie.

 

Po przeprowadzeniu dyskusji w powyższej kwestii:

- radna Marta Suhak – Ogłaza poprosiła o interwencję w sprawie lamp koło piekarni w Marciszowie,

- w związku z zapytaniem radnego Andrzeja Kipra podjęto dyskusję w kwestii możliwości oraz planów wyłączania oświetlenia w związku z rosnącymi kosztami oświetlenia,

- na wniosek radnego Grzegorza Parzygnata omówiono zakres prac, dotyczących wykonania oświetlenia na terenie gminy,

- radna Marta Suhak – Ogłaza przypomniała o konieczności załatania dziur na parkingu przy cmentarzu w Marciszowie.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska Andrzej Kiper

Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

Metryka

sporządzono
2022-10-16 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2022-10-16 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2022-10-16 22:57 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
90
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.