Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR IV/2022 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbytej w dniu 9 września 2022 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2005 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR IV/2022 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbytej w dniu 9 września 2022 r.

PROTOKÓŁ NR IV/2022

z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

odbytej w dniu 9 września 2022 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.

  2. Rozpatrzenie skarg na bezczynność Wójta Gminy Marciszów.

  3. Rozpatrzenie skargi na działalność radnego Gminy Marciszów.

  4. Rozpatrzenie petycji w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Gminy.

  5. Zamknięcie obrad Komisji.

Ad.1.

Radna Marta Suhak - Ogłaza – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.3

Rozpatrzenie skarg na bezczynność Wójta Gminy Marciszów.

 

Komisja Skarg Wniosków i Petycji przystąpiła do analizy skarg złożonych na bezczynność Wójta Gminy Marciszów w sprawie przebudowy ulicy Dworcowej w Marciszowie oraz sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji pn. „Budowa farmy fotowoltaicznej FV Domanów o mocy 9 MW na działkach nr 158/1 i 160/1 we wsi Domanów, gmina Marciszów, powiat kamiennogórski, województwo dolnośląskie.

Skargi stanowią załącznik nr 2 i 3 do protokołu.

Następnie na posiedzenie zaproszono Wójta Gminy Marciszów Wiesława Cepielika, który na wniosek Komisji odniósł się do zarzutów, przedstawionych w złożonych w skargach.

 

Po wysłuchaniu przedstawionych wyjaśnień przewodnicząca Komisji radna Marta Suhak- Ogłaza poprosiła Wójta Gminy Marciszów o sporządzenie członkom Komisji pisemnych wyjaśnień do zarzutów przedstawionych w złożonych skargach.

 

Ad.3

Rozpatrzenie skargi na działalność radnego Gminy Marciszów.

 

Komisja Skarg Wniosków i Petycji przystąpiła do analizy skargi złożonej przez mieszkankę Ciechanowic na działalność radnego gminy Marciszów Stefana Zawieruchę.

Skarga stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Po wstępnej analizie złożonej skargi Komisja stwierdziła, że aktualne przepisy prawne nie zawierają podstaw do rozpatrywania przez radę gminy skargi na działalność radnego i skargę należy uznać za bezzasadną.

Następnie ustalono, że Komisja poprosi radcę prawnego o opinię prawną w celu potwierdzenia stanowiska Komisji.

 

Ad.3

Rozpatrzenie petycji w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Gminy.

Radna Marta Suhak - Ogłaza Przewodnicząca Komisji zapoznała członków Komisji z petycją w sprawie utworzenia młodzieżowej rady gminy.

Petycja stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Po przeanalizowaniu złożonej petycji Komisja jednogłośnie uznała przedmiotową petycję za bezzasadną, gdyż zgodnie z art. 5b ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022 r. poz.559 ze zmianami) rada gminy może wyrazić zgodę na utworzenie młodzieżowej rady gminy z własnej inicjatywy lub na wniosek wójta, podmiotów reprezentujących zainteresowane środowiska, w szczególności:

- organizacji pozarządowych lub podmiotów określonych w art. 3 ust. 3  ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 ze zm.), działających na terenie danej gminy,

- samorządu uczniowskiego lub samorządu studenckiego z terenu danej gminy.

W związku z powyższym wnoszący petycję nie spełnia wymogów formalnych z art. 5 b ust.2 ustawy o samorządzie gminnym.

 

Również w tym przypadku ustalono, że Komisja poprosi radcę prawnego o opinię prawną w celu potwierdzenia stanowiska Komisji.

 

Ad.5.

Zamknięcia obrad Komisji.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała Przewodnicząca Komisji

Anna Płaszczyńska Marta Suhak - Ogłaza

Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

 

Metryka

sporządzono
2022-10-16 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2022-10-16 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2022-10-16 22:56 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
92
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.