Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR V/2022 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 22 sierpnia 2022 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2004 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR V/2022 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 22 sierpnia 2022 r.

PROTOKÓŁ NR V/2022

z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia

odbytej w dniu 22 sierpnia 2022 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Nieobecni radny Jan Koszyk.

 

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 10:00 zakończenie 11:10.

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3. Analiza gospodarki odpadami.

4. Opiniowanie projektów uchwał.

5. Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji Andrzej Mitczak dokonał otwarcia posiedzenia, witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Analiza gospodarki odpadami.

 

Pani Lilianna Tokarska inspektor ds. ochrony środowiska i odpadów komunalnych dokonała analizy gospodarki odpadami za I półrocze 2022 roku.

 

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 o protokołu.

 

Podczas analizy tematu omówiono kwestię obniżenia planowanej stawki za gospodarowanie odpadami oraz kwestię zwiększenia odbieranych ilości odpadów wielogabarytowych, które generują koszty.

Radny Marcin Frasunek po raz kolejny poprosił o przygotowanie dla mieszkańców ulotek informujących, komunikatów o prawidłowym segregowaniu odpadów. Radny wspomina o tym od początku kadencji i nie widzi reakcji.

Następnie w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego omówiono kwestię kar nakładanych na mieszkańców, którym udowodniono nieprawidłowe segregowanie odpadami, natomiast radny Andrzej Mitczak poprosił o interwencję w kwestii konieczności uprzątnięcia rozrzuconej odzieży przy kontenerach PCK.

 

W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnego Marcina Frasunka omówiona została kwestia rodzaju odpadów, jakie można przekazywać do Sanikomu.

 

Następnie na wniosek radnego Andrzeja Mitczaka podjęto dyskusję w kwestii konieczności uzyskania pozwolenia wodno – prawnego na przydomową oczyszczalnię ścieków.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał.

 

a/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia średniej ceny jednostek paliwa w Gminie Marciszów na rok szkolny 2022/2023,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

b/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pustelniku,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

c/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pustelniku,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

d/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,

Ustalono, że projekt uchwały zostanie przenalizowany podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej.

 

e/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXXV/218/2021 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2021 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Marciszów na lata 2022 – 2032,

Po przenalizowaniu skierowano pod obrady sesji.

 

f/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Marciszów,

Bez uwag uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.5.

Sprawy różne i wnioski.

 

W sprawach różnych na wniosek radnego Andrzeja Mitczka Pani Renata Wolska inspektor ds. mienia obrotu nieruchomościami omówiła kwestię użytkowania około 50 hektarów gruntów gminnych.

 

Następnie uczestniczący w obradach Wójt Gminy Marciszów zaprosił radnych na spotkanie w celu konsultacji projektu planu zagospodarowania przestrzennego.

 

W dalszej części posiedzenia:

- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego Wójt Gminy Marciszów wyjaśnił kwestię zaplanowania środków w projekcie uchwały budżetowej na zadanie pn. „Remont dogi gminnej nr 114367D w Sędzisławiu”. Radny Julian Polański wyjaśnił, że nie ma zgody rady na ujmowanie nowych zadań do realizacji i prosi, aby realizować zadania zaplanowane w budżecie oraz stosować się do zaleceń rad sołeckich,

- radny Andrzej Mitczak odniósł się do planowanego w przyszłym roku remontu drogi „sołtysówki” w Ciechanowicach i poprosił, aby tak zaplanować prace, aby w późniejszym czasie nie było konieczności niszczyć nowego asfaltu np. poprzez zakopywanie kabli,

- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego Wójt Gminy Marciszów przedstawił szacunkowy koszt wykonania ulicy Dworcowej w Marciszowie,

- radny Andrzej Mitczak przypomniał Wójtowi o konieczności wykonania dokumentacji na remont drogi za rzeką Bóbr w Ciechanowicach oraz koniecznością wyremontowania kaplicy w Ciechanowicach,

- w związku z zapytaniem radnego Marcina Frasuka Wójt Gminy Marciszów omówił kwestię modernizacji oświetlenia ulicy Nadrzecznej w Marciszowie,

- radny Marcin Frasunek oraz Andrzej Mitczak poprosili o rozważenia możliwości czasowego wyłączenia oświetlenia lub znalezienia innego rozwiązania w celu zmniejszenia kosztów oświetlenia np. poprzez montaż czujników zmierzchu,

- radny Marcin Frasunek poprosił o przycięcie krzewów, znajdujących się przy wyjściu z kładki na Górnym Marciszowie,

- radny Julian Polański poprosił o wykoszenie wszystkich dróg w Ciechanowicach przed dożynkami oraz przy mostku w Ciechanowicach,

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska Andrzej Mitczak

Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

 

Metryka

sporządzono
2022-10-16 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2022-10-16 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2022-10-16 22:55 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
79
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.