PROTOKÓŁ NR V/2022 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 22 czerwca 2022 r.
PROTOKÓŁ NR V/2022
z posiedzenia Komisji Budżetu
odbytej w dniu 22 czerwca 2022 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 13:00 zakończenie 14:10.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Wysokość pozyskanych środków z funduszy zewnętrznych – źródła pozyskania, faza realizacji inwestycji.
4. Wydatki finansowe na zimowe utrzymanie dróg.
5. Opiniowanie projektów uchwał.
6. Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radna Jolanta Sanojca - Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji, witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.
Ad.3.
Wysokość pozyskanych środków z funduszy zewnętrznych – źródła pozyskania, faza realizacji inwestycji.
Pan Marek Banaś kierownik referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska omówił wysokość pozyskanych środków z funduszy zewnętrznych, źródła ich pozyskania oraz fazę realizacji inwestycji.
W dalszej części posiedzenia na wniosek radnego Mirosława Wolaka Pan Marek Banaś omówił terminy wykonania poszczególnych inwestycji. Następnie radny Mirosław Wolak wyraził obawy, że w bieżącym roku nie uda się wykonać żadnej inwestycji oświetleniowej. Jako przykład podał oświetlenie wsi Ciechanowice.
Innych uwag nie zgłoszono.
Ad.4.
Wydatki finansowe na zimowe utrzymanie dróg.
W ramach realizacji tematu podjęto dyskusję w kwestii zakupionego sprzętu do odśnieżania.
Następnie w związku z obawami radnego Mirosława Wolaka, dotyczącymi niewykorzystania zabezpieczonych środków funduszu sołeckiego wsi Ciechanowce na oświetlenie, Pan Marek Banaś przedstawił możliwości uzyskania pozwolenia na budowę na oświetlenie do końca roku.
Następnie w związku z zapytaniami członków komisji Pan Marek Banaś omówił możliwość wprowadzenia częściowych płatności dla wykonawcy, realizującego planowane inwestycje oświetleniowe na terenie gminy.
Ad.5.
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: nadania nazwy ulicy położonej we wsi Marciszów,
b/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia dotacji Mo-To Mateusz Ziajkiewicz na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków,
c/ projekt uchwały w sprawie: określenia górnych stawek opłat za usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy,
d/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,
Po przeanalizowaniu projekty uchwał skierowano pod obrady sesji.
Ad.6.
Sprawy różne i wnioski.
W sprawach różnych radny Mirosław Wolak Przewodniczący Rady Gminy Marciszów poinformował o piśmie skierowanym do rady o przedstawienie informacji, dotyczącej gospodarowania odpadami komunalnymi za 2021 rok oraz poinformował o podjętych krokach w związku z otrzymaną korespondencją.
Pismo wraz z odpowiedzią stanowi załącznik nr 2 i 3 do protokołu.
Innych uwag nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodnicząca Komisji
Anna Płaszczyńska Jolanta Sanojca
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady