PROTOKÓŁ NR IV/2022 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 25 maja 2022 r.
PROTOKÓŁ NR IV/2022
z posiedzenia Komisji Budżetu
odbytej w dniu 25 maja 2022 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 11:40.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Raport o stanie gminy.
4. Opiniowanie projektów uchwał.
5. Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radna Jolanta Sanojca - Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji, witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.
Ad.3
Raport o stanie gminy.
Raport o stanie Gminy Marciszów przedstawiła członkom Komisji Skarbnik Gminy Edyta Bania.
Radna Jadwiga Adamczyk stwierdziła, że opracowany raport zawiera same dane statystyczne i brakuje w nim wniosków, które wskazywałyby kierunki działań w przyszłym roku.
Innych uwag nie zgłoszono.
Ad.4.
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy Marciszów za rok 2021.
b/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Marciszów za 2021 rok,
c/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia Wójtowi Gminy Marciszów absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok,
d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pastewniku,
e/ projekt uchwały w sprawie: wyznaczenia miejsca do prowadzenia handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników oraz regulaminu określającego zasady prowadzenia tego handlu,
f/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,
g/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXXV/218/2021 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2021 roku,
Po przeanalizowaniu projekty uchwał skierowano pod obrady sesji.
Ad.5.
Sprawy różne i wnioski.
W sprawach różnych podjęto dyskusję w kwestii spłaty zobowiązań z tytułu nadpłaty podatku od nieruchomości.
W związku z powyższym Komisja złożyła wniosek o wystąpienie z pozwem do WZWiK o odszkodowanie z tytułu utraconych korzyści oraz bezumownego korzystania z mienia gminnego.
Wniosek poddano pod głosowanie.
Wniosek przyjęto jednogłośnie. Wniosek stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Innych uwag nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodnicząca Komisji
Anna Płaszczyńska Jolanta Sanojca
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady