Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR IV/2022 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 23 maja 2022 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1858 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR IV/2022 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 23 maja 2022 r.

PROTOKÓŁ NR IV/2022

z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia

odbytej w dniu 23 maja 2022 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 10:00 zakończenie 11:40.

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3. Spotkanie z prezesem Spółki z o.o. „Rodzinna” w Marciszowie.

4. Opiniowanie projektów uchwał.

5. Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radny Andrzej Mitczak - Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji, witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Spotkanie z prezesem Spółki z o.o. „Rodzinna” w Marciszowie.

Funkcjonowanie przychodni „Rodzinnej” w Marciszowie oraz zakres oferowanych usług omówił zaproszony na posiedzenie Komisji dr Ireneusz Makaś.

 

Podczas analizy tematu omówiono następujące tematy:

- podjęte działania w celu zatrudnienia nowego lekarza oraz pielęgniarki w przychodni,

- utrudniony dostęp do lekarza ginekologa dla pacjentek z terenu gminy.

 

W dalszej części posiedzenia podjęto dyskusję w kwestii udziału gminy w zarządzaniu przychodnią. Radny Andrzej Mitczak zaproponował zorganizowanie wspólnego spotkania członków Komisji z przedstawicielami przychodni oraz wójtem w celu omówienia możliwości współpracy.

 

W związku z powyższym na posiedzenie Komisji zaproszono Pana Pawła Truszczyńskiego Zastępcę Wójta, którego radny Andrzej Mitczak poinformował o planach zorganizowania spotkania w omówionej powyżej kwestii. Zastępca Wójt Gminy zobligował się do przekazania tematu Wójtowi Gminy Marciszów.

 

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał.

 

a/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy Marciszów za rok 2021.

Radny Julian Polański stwierdził, że nie ma nic do cyferek. Wyraził swoje niezadowolenie z tego co miało być zrobione i nic nie jest ruszone. Ma na myśli m.in. zarośnięty mlecz na drodze gminnej, czas trwania naprawy lampy w Ciechanowicach. Pół roku mija i nic się nie robi.

 

 

b/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Marciszów za 2021 rok,

Uwag nie zgłoszono.

 

c/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia Wójtowi Gminy Marciszów absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok,

Po przeanalizowaniu skierowano pod obrady sesji.

 

d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pastewniku,

Projekt uchwały omówił radny miejscowości Pastewnik Łukasz Leder.

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

e/ projekt uchwały w sprawie: wyznaczenia miejsca do prowadzenia handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników oraz regulaminu określającego zasady prowadzenia tego handlu,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

f/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,

 

g/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXXV/218/2021 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2021 roku,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.5.

Sprawy różne i wnioski.

 

W sprawach różnych zgłoszono Zastępcy Wójta Gminy Marciszów następujące kwestie, na które członkowie Komisji oczekują odpowiedzi:

- szczegóły planowanej spłaty zadłużenia z tytułu nadpłaty podatku od nieruchomości,

- radny Andrzej Mitczak wyraził zaniepokojenie realizacją zaplanowanych inwestycji. Prosi o wskazanie terminu rozpoczęcia planowanych prac,

- radny Łukasz Leder zwrócił uwagę na konieczność właściwego zarządzania oraz organizacji pracy pracowników działu gospodarczego,

- radny Julian Polański poprosił o wskazanie terminu wykonania prac na parkingu przy cmentarzu w Ciechanowicach,

- radny Marcin Frasunek przypomniał o konieczności wymiany lampy oraz barierki na skrzyżowaniu przy posesji nr 50 w Marciszowie oraz rozważenie przedłużenia okresu gwarancji wykonanego mostku „garbatego” w Marciszowie oraz poprosił o udzielenie odpowiedzi w sprawie mostu na Górnym Marciszowie,

- radny Grzegorz Parzygnat poprosił o przedstawienie informacji, dotyczących wykonania odwodnienia na drodze oraz drogi do przejazdu kolejowego na ulicy Nadrzecznej,

- radny Andrzej Mitczak poprosił o wyjaśnienie kwestii planowanego oświetlenia, na które gmina otrzymała dofinansowanie oraz zwrócił uwagę na konieczność wykaszania poboczy,

- radny Łukasz Leder poprosił o wykoszenie terenów cmentarzy oraz przypomniał o konieczności naprawy uszkodzonej wiaty przystankowej w Pastewniku.

 

W dalszej części posiedzenia na obrady Komisji zaproszono Skarbnik Gminy, która na wniosek Komisji omówiła plany spłaty zadłużenia z tytułu nadpłaty podatku od nieruchomości.

Radny Andrzej Mitczak uważa, że należy od strony gminy zażądać wszystkiego, czego są gminie winni.

Następnie na wniosek radnego Juliana Polańskiego Skarbnik Gminy omówiła wysokość wolnych środków oraz w związku z zapytaniem radnego Andrzeja Mitczka omówiła wskaźnik zadłużenia gminy. Następnie w związku z zapytaniem radnego Marcina Frasunka podjęto dyskusję w kwestii oszczędności z przeprowadzonego audytu oświatowego w szkole.

 

W dalszej części posiedzenia na wniosek radnego Łukasza Ledera Zastępca Wójta Gminy omówił szczegóły dotyczące uchodźców z Ukrainy na terenie naszej gminy oraz w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego omówił termin montażu barierek przy nowej drodze w Ciechanowicach.

 

Na zakończenie posiedzenia podjęto dyskusję nad zasadnością zatrudnienia pracowników interwencyjnych.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska Andrzej Mitczak

Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

 

Metryka

sporządzono
2022-07-05 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2022-07-05 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2022-07-05 22:41 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
90
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.