Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR III/2022 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 23 maja 2022 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1857 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR III/2022 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 23 maja 2022 r.

PROTOKÓŁ NR III/2022

z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej

odbytej w dniu 23 maja 2022 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 13:25.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Ocena przygotowania i stanu technicznego przystanków autobusowych /wymiana istniejących oraz planowanie dostawiania nowych wiat/.

4/ Opiniowanie projektów uchwał.

5/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radny Julian Polański – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Ocena przygotowania i stanu technicznego przystanków autobusowych /wymiana istniejących oraz planowanie dostawiania nowych wiat/.

 

Ocenę przygotowania i stanu technicznego przystanków autobusowych, wymianę istniejących oraz planowanie dostawiania nowych wiat omówił zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Marek Banaś - kierownik referatu Rozwoju, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

 

Podczas analizy tematu:

- radny Julian Polański poprosił o ujęcie w planach wymiany przystanku autobusowego na skrzyżowaniu Ciechanowic z Wieściszowicami,

- radny Andrzej Mitczak poprosił o wystąpienie z pismem do zarządcy drogi w sprawie konieczności oczyszczenia rowów przy budynku 58 w Ciechanowicach,

- radny Mirosław Wolak poprosił o rozważenie możliwości zlecenia naprawy uszkadzanych przystanków autobusowych, a następnie obciążanie kosztami tych napraw danego właściciela lub osobę, która zrobiła szkodę.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał.

 

a/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy Marciszów za rok 2021.

 

b/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Marciszów za 2021 rok,

 

c/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia Wójtowi Gminy Marciszów absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok,

 

d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pastewniku,

 

e/ projekt uchwały w sprawie: wyznaczenia miejsca do prowadzenia handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników oraz regulaminu określającego zasady prowadzenia tego handlu,

 

f/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,

 

g/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXXV/218/2021 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2021 roku,

 

Po przeanalizowaniu projekty uchwał skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.6.

Sprawy różne i wnioski.

 

W sprawach różnych:

- radny Julian Polański zgłosił konieczność naprawy przeciekającego dachu na świetlicy wiejskiej w Ciechanowicach oraz przycięcia gałęzi wokół terenu świetlicy,

- radny Mirosław Wolak zgłosił konieczność sprawdzenia placów zabaw oraz stanu technicznego wszystkich urządzeń,

- radny Marcin Frasunek poprosił o przedłużenie okresu gwarancji na wykonanej kładce na mostku garbatym w Marciszowie na okres 5 lat, w związku z wykonaniem drewnianego podestu zamiast ażurowych płyt,

- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego omówiono kwestię terminu wykonania barierek przy drodze gminnej w Ciechanowicach,

- radny Stefan Zawierucha nawiązał do uprawnień radnego, które przedstawiał kilkakrotnie oraz poinformował, że nie otrzymał odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji o zestawieniu ilościowym pracowników, którzy odeszli w ciągu ostatnich trzech lat,

- w związku z zapytaniem radnego Andrzeja Mitczaka omówiono stan wykonania dodatkowej dokumentacji, której konieczność radny zgłaszał już kilkakrotnie, a także posiadane dokumentacje we wsi Ciechanowice. Opracowane dokumentacje pozwolą na wnioskowanie o fundusze z Polskiego Ładu,

- radny Mirosław Wolak wyraził obawy, że przy inwestycjach finansowanych z Polskiego Ładu może pojawić się problem ze znalezieniem wykonawcy, chętnego do realizacji inwestycji,

- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego omówiona została wstępna koncepcja inwestycji na ulicy Dworcowej w Marciszowie,

- radny Stefan Zawierucha poinformował, że otrzymał tylko wniosek o dofinansowanie na ulicę Dworcową złożony do wojewody, natomiast chodziło mu o wysokość dofinansowania. Nie otrzymał również kopii pięciu wniosków do Polskiego Ładu. Następnie radny zgłosił problem z drogą do budynku nr 47 w Świdniku oraz skrzyżowaniem drogi gminnej z powiatową w Świdniku, a także nawiązał do planów przekazania dworca kolejowego w Marciszowe do TBS-u. Radny dodał również, że wydaje mu się, że przy takiej formie zbycia to gmina musi zapłacić 200 000,00 zł odszkodowania dla PKP oraz prosi, aby nie pozwolić na oddanie dworca,

- radny Waldemar Gurgul zainteresował się podziałem środków na zadanie, dotyczące oświetlenia na terenie Gminy Marciszów.

 

W dalszej części posiedzenia członkowie Komisji po przeprowadzeniu dyskusji nad kwestią przekazania dworca kolejowego w Marciszowie na wniosek radnego Mirosława Wolaka złożyli wniosek o przeprowadzenie analizy prawnej dokumentacji przekazania przez PKP na rzecz gminy dworca kolejowego w Marciszowie.

Wniosek poddano pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie / nieobecny podczas głosowania radny Stefan Zawierucha/.

Wniosek stanowi załącznik nr 2 do protokołu.



Następnie po przeprowadzeniu dyskusji w kwestii zobowiązań finansowych w stosunku do wodociągów Komisja Infrastruktury Technicznej złożyła wniosek o wystąpienie do WZWiK w Wałbrzychu z pozwem o odszkodowanie z tytułu utraconych korzyści.

Wniosek poddano pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie / nieobecny podczas głosowania radny Stefan Zawierucha/.

Wniosek stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Na zakończenie posiedzenia przeprowadzono dyskusję nad kwestią przekazania gruntów gminnych pod fotowoltaikę.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska Julian Polański

Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

Metryka

sporządzono
2022-07-05 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2022-07-05 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2022-07-05 22:40 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
103
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.