PROTOKÓŁ NR III/2022 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 23 maja 2022 r.
PROTOKÓŁ NR III/2022
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej
odbytej w dniu 23 maja 2022 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 13:25.
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Ocena przygotowania i stanu technicznego przystanków autobusowych /wymiana istniejących oraz planowanie dostawiania nowych wiat/.
4/ Opiniowanie projektów uchwał.
5/ Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radny Julian Polański – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.
Ad.3
Ocena przygotowania i stanu technicznego przystanków autobusowych /wymiana istniejących oraz planowanie dostawiania nowych wiat/.
Ocenę przygotowania i stanu technicznego przystanków autobusowych, wymianę istniejących oraz planowanie dostawiania nowych wiat omówił zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Marek Banaś - kierownik referatu Rozwoju, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
Podczas analizy tematu:
- radny Julian Polański poprosił o ujęcie w planach wymiany przystanku autobusowego na skrzyżowaniu Ciechanowic z Wieściszowicami,
- radny Andrzej Mitczak poprosił o wystąpienie z pismem do zarządcy drogi w sprawie konieczności oczyszczenia rowów przy budynku 58 w Ciechanowicach,
- radny Mirosław Wolak poprosił o rozważenie możliwości zlecenia naprawy uszkadzanych przystanków autobusowych, a następnie obciążanie kosztami tych napraw danego właściciela lub osobę, która zrobiła szkodę.
Innych uwag nie zgłoszono.
Ad.4.
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy Marciszów za rok 2021.
b/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Marciszów za 2021 rok,
c/ projekt uchwały w sprawie: udzielenia Wójtowi Gminy Marciszów absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok,
d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pastewniku,
e/ projekt uchwały w sprawie: wyznaczenia miejsca do prowadzenia handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników oraz regulaminu określającego zasady prowadzenia tego handlu,
f/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,
g/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXXV/218/2021 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2021 roku,
Po przeanalizowaniu projekty uchwał skierowano pod obrady sesji.
Ad.6.
Sprawy różne i wnioski.
W sprawach różnych:
- radny Julian Polański zgłosił konieczność naprawy przeciekającego dachu na świetlicy wiejskiej w Ciechanowicach oraz przycięcia gałęzi wokół terenu świetlicy,
- radny Mirosław Wolak zgłosił konieczność sprawdzenia placów zabaw oraz stanu technicznego wszystkich urządzeń,
- radny Marcin Frasunek poprosił o przedłużenie okresu gwarancji na wykonanej kładce na mostku garbatym w Marciszowie na okres 5 lat, w związku z wykonaniem drewnianego podestu zamiast ażurowych płyt,
- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego omówiono kwestię terminu wykonania barierek przy drodze gminnej w Ciechanowicach,
- radny Stefan Zawierucha nawiązał do uprawnień radnego, które przedstawiał kilkakrotnie oraz poinformował, że nie otrzymał odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji o zestawieniu ilościowym pracowników, którzy odeszli w ciągu ostatnich trzech lat,
- w związku z zapytaniem radnego Andrzeja Mitczaka omówiono stan wykonania dodatkowej dokumentacji, której konieczność radny zgłaszał już kilkakrotnie, a także posiadane dokumentacje we wsi Ciechanowice. Opracowane dokumentacje pozwolą na wnioskowanie o fundusze z Polskiego Ładu,
- radny Mirosław Wolak wyraził obawy, że przy inwestycjach finansowanych z Polskiego Ładu może pojawić się problem ze znalezieniem wykonawcy, chętnego do realizacji inwestycji,
- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego omówiona została wstępna koncepcja inwestycji na ulicy Dworcowej w Marciszowie,
- radny Stefan Zawierucha poinformował, że otrzymał tylko wniosek o dofinansowanie na ulicę Dworcową złożony do wojewody, natomiast chodziło mu o wysokość dofinansowania. Nie otrzymał również kopii pięciu wniosków do Polskiego Ładu. Następnie radny zgłosił problem z drogą do budynku nr 47 w Świdniku oraz skrzyżowaniem drogi gminnej z powiatową w Świdniku, a także nawiązał do planów przekazania dworca kolejowego w Marciszowe do TBS-u. Radny dodał również, że wydaje mu się, że przy takiej formie zbycia to gmina musi zapłacić 200 000,00 zł odszkodowania dla PKP oraz prosi, aby nie pozwolić na oddanie dworca,
- radny Waldemar Gurgul zainteresował się podziałem środków na zadanie, dotyczące oświetlenia na terenie Gminy Marciszów.
W dalszej części posiedzenia członkowie Komisji po przeprowadzeniu dyskusji nad kwestią przekazania dworca kolejowego w Marciszowie na wniosek radnego Mirosława Wolaka złożyli wniosek o przeprowadzenie analizy prawnej dokumentacji przekazania przez PKP na rzecz gminy dworca kolejowego w Marciszowie.
Wniosek poddano pod głosowanie.
Wniosek przyjęto jednogłośnie / nieobecny podczas głosowania radny Stefan Zawierucha/.
Wniosek stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Następnie po przeprowadzeniu dyskusji w kwestii zobowiązań finansowych w stosunku do wodociągów Komisja Infrastruktury Technicznej złożyła wniosek o wystąpienie do WZWiK w Wałbrzychu z pozwem o odszkodowanie z tytułu utraconych korzyści.
Wniosek poddano pod głosowanie.
Wniosek przyjęto jednogłośnie / nieobecny podczas głosowania radny Stefan Zawierucha/.
Wniosek stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Na zakończenie posiedzenia przeprowadzono dyskusję nad kwestią przekazania gruntów gminnych pod fotowoltaikę.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska Julian Polański
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady