Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR II/2022 ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów odbytej w dniu 27 kwietnia 2021 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1827 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR II/2022 ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów odbytej w dniu 27 kwietnia 2021 r.

PROTOKÓŁ NR II/2022

ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów

odbytej w dniu 27 kwietnia 2021 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/.

Nieobecny radny Sławomir Czerwiński.

 

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 14:25.

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
    2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
    3. Analiza wykonania budżetu za 2021 rok.
    4. Analiza i opiniowanie projektów uchwał.
    5. Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Rady Gminy Marciszów Mirosław Wolak dokonał otwarcia wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów, witając jej uczestników.

Następnie przedstawiony został planowany porządek obrad, do którego uwag                            i wniosków nie zgłoszono. 

Porządek obrad przyjęto przez aklamację, a następnie przystąpiono do jego realizacji.

 

Ad.2.

Protokoły z poprzednich posiedzeń Komisji przyjęto bez uwag.

 

Po zatwierdzeniu protokołu z poprzedniego posiedzenia radny Julian Polański zwrócił uwagę Przewodniczącemu Rady Gminy, że po raz kolejny radni nie otrzymali w terminie projektu uchwały budżetowej.

W toku dyskusji ustalono, że radni terminowo będą otrzymywali projekt uchwały budżetowej, a ewentualne zmiany będą na bieżącą wprowadzane.  

 

Ad.3.

Analiza wykonania budżetu za 2021 rok

Analizę wykonania budżetu Gminy Marciszów za 2021 rok przedstawiła Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania.

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Marciszów za 2021 rok stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Na wniosek radnego Juliana Polańskiego Skarbnik Gminy Marciszów potwierdziła zapłatę za wykonanie drogi w Ciechanowicach. Radny odniósł się również do przeprowadzonego w szkole audytu, zastanawiając się nad jego efektami. 

Następnie na wniosek radnego Andrzeja Mitczaka omówiła kwestię zwrotu nadpłaconego  podatku. Radny dopatrzył się, że odsetki są już większe jak właściwa kwota zadłużenia. Sugeruje, aby zrobić wszystko, aby jak najszybciej to zapłacić.

W dalszej części posiedzenia na wniosek radnego Waldemara Gurgula podjęto dyskusję nad zasadnością zaciągnięcia kredytu w celu spłaty zadłużenia.    

Następnie w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego Skarbnik Gminy omówiła możliwość wyegzekwowania zadłużenia „Boborexu”, natomiast radny Mirosław Wolak odniósł się do płacenia odszkodowań za brak mieszkań socjalnych w przypadku nakazu sądu  przydziału mieszkania. Uważa, że posiadanie mieszkań socjalnych jest w takich przypadkach zasadne. Dodał również, że środki funduszu sołeckiego przeznaczone w poszczególnych sołectwach powinny być wydatkowane w 100%.

Radny Jan Koszyk powrócił do tematu zwrotu podatku. Uważa, że powinien zostać powołany dziennikarz śledczy, który ustali gdzie były nadużycia, kto popełnił błędy i może okazać się, że zostanie to anulowane.

Do poprzedniej wypowiedzi odniósł się radny Stefan Zawierucha, który omówił wyroki  sądowe w przedmiotowej sprawie. Uważa, że dziennikarz śledczy weźmie kolejne tysiące zamiast płacić to, co zostało niezapłacone. Dodał, że wystąpił już ponownie o wpłaty dokonywane, kserokopie przelewów od 2018 roku do 2021 roku i nie może trzymać tych dokumentów.

Następnie Skarbnik Gminy Marciszów odniosła się do udostępnienia radnemu kopii przelewów, wskazując, że jest to tajemnicą skarbową oraz omówiła wysokości wpłat, jakie były wpłacane za poprzedniego wójta.

Na zakończenie dyskusji radny Stefan Zawierucha przestawił wyliczenia finansowe z tytułu nieobciążania z korzystania mienia gminnego i uważa, że właśnie tym powinna zająć się rada.   

Radny Dawid Chęciński

Uważa, że nie ma dyskusji, bo zadłużenie należy spłacić, kwestią jest tylko ustalenie sposobu spłaty tego zadłużenia.

Radny Waldemar Gurgul

Zaproponował, aby powołać grupę radnych, która zajęłaby się analizą problemu.

 

W związku z brakiem innych uwag i pytań do przedstawionego materiału Przewodniczący Rady Gminy Marciszów zamknął dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Marciszów za 2021 rok oraz przystąpił do dalszej realizacji porządku obrad.

 

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał:

 

a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na okres do 29 lat oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego tryby zawarcia umowy,

 

Radny Stefan Zawierucha uważa, że nie wolno radnym dopuścić do kilkuletniej dzierżawy w trybie bezprzetargowym. Jedyną formą uzyskania dobrej kwoty jest przeprowadzenie przetargu publicznego, a jeżeli cena nie będzie satysfakcjonująca to można przetarg unieważnić i ogłosić ponowny.  

W dalszej części posiedzenia przybyły  na posiedzenie Komisji Wójt Gminy Marciszów przedstawił szczegóły negocjacji z przedstawicielem firmy oraz kwestie finansowe związane z podpisaniem umowy.

 

Po przeprowadzeniu dyskusji radni jednogłośnie wyrazili zgodę na wydzierżawienie terenu /nieobecni podczas głosowania: radna Marta Suhak – Ogłaza, radny Waldemar Gurgul, radny Stefan Zawierucha, radny Sławomir Czerwiński/.

 

W dalszej części posiedzenia w radni 9 głosami sprzeciwili się propozycji bezprzetargowego trybu zawarcia umowy /radna Jadwiga Adamczyk, radna Jolanta Sanojca, radny Dawid Chęciński, radny Marcin Frasunek, radny Andrzej Kiper, radny Łukasz Leder, radny Andrzej Mitczak, radny Grzegorz Parzygnat, radny, radny Mirosław Wolak/, natomiast za bezprzetargowym trybem dzierżawy głosowali radny Julian Polański oraz radny Jan Koszyk /nieobecni podczas głosowania: radna Marta Suhak – Ogłaza, radny Waldemar Gurgul, radny Stefan Zawierucha, radny Sławomir Czerwiński/,

 

Ustalono również, że cena wyjściowa zbliżona będzie do zaproponowanej kwoty dzierżawy,   a na sesję zostanie przygotowany projekt uchwały zgodny z ustaleniami.

 

b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Rady Gminy Marciszów nr XXXIII/194/2021 z dnia 29 października  2021 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Świdniku,  w granicach działki nr 161,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

c/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Marciszów na lata 2022 – 2027,  

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrad sesji.

 

d/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2022 – 2024 w gminie Marciszów,

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

 

e/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,

Projekt uchwały budżetowej omówiła uczestnicząca w posiedzeniu Komisji Skarbnik Gminy Edyta Bania. W związku z pytaniami w kwestii zwiększenia wydatków budżetowych na zadanie pn. „Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Pastewniku” na posiedzenie Komisji zaproszono kierownika referatu Rozwoju, Gospodarki Gruntami                i Ochrony Środowiska, który omówił zakres planowanych.

 

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.5.

Sprawy różne i wnioski.

 

W sprawach różnych:

- na wniosek radnego Juliana Polańskiego kierownik RGKŚ omówił termin zakończenia drogi w Ciechanowicach, 

- radna Jadwiga Adamczyk poprosiła o obciążenie firmy „Anturium” kosztami naprawy zawiasu przy bramie wyjazdowej przy cmentarzu w Wieściszowicach, która została uszkodzona przez pracowników tej firmy, 

- w związku z zapytaniem radnego Waldemara Gurgula kierownik RGKŚ odniósł się do pytania w sprawie zakresu planowanych prac, dotyczących oświetlenia na terenie gminy       w związku z otrzymaniem dofinansowania oraz plany rozpoczęcia inwestycji,

- radny Marcin Frasunek przypomniał o konieczności naprawy lampy przy skrzyżowaniu    w kierunku Bolkowa, 

- radny Julian Polański przypomniał o konieczności likwidacji starej oczyszczani ścieków przy Lnie w Marciszowie,

- w związku z pytaniem radnego Andrzeja Mitczaka Wójt Gminy omówił kwestię opracowania dokumentacji na planowane oświetlenie gminne,

- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego Wójt Gminy poinformował              o terminie przesunięcia rozstrzygnięcia pięciu złożonych wniosków o dofinansowanie do Polskiego Ładu,

- Wójt Gminy Marciszów poinformował, że gmina otrzyma dofinansowanie z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych dofinansowanie na drogę w Wieściszowicach,  

- radny Mirosław Wolak zasugerował, aby rozważyć wykonywanie mniejszych zakresów inwestycji w celu znalezienia wykonawców, 

- radny Andrzej Mitczak poprosił Wójta Gminy o podjęcie działań  w celu spłaty zadłużenia z tytułu podatku,

- radny Julian Polański poprosił o usunięcie palm, które znajdują się w świetlicy                        w Ciechanowicach oraz naprawę lampy, znajdującej się na przeciwko firmy Enbud                 w Ciechanowicach,

- radny Mirosław Wolak poprosił o  sprawdzenie napięcia w gniazdkach na świetlicy               w Ciechanowicach, 

- radny Marcin Frasunek omówił z Wójtem Gminy możliwość wykonania odwodnienia przy drodze koło elektrowni w Marciszowie oraz odtworzenia przepustu przy garbatym mostku  w Marciszowie,

- Przewodniczący Rady Gminy Marciszów przypomniał o obowiązku terminowego złożenia oświadczeń majątkowych oraz poprosił wójta o rozważnie możliwości wymiany tabletów, na które radni otrzymują materiały.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

 

Protokołowała                                                                        Przewodniczący Rady Gminy

Anna Płaszczyńska                                                                             Mirosław Wolak

Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

                                                                                                                   

 

 

Metryka

sporządzono
2022-05-31 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2022-05-31 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2022-05-31 14:56 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
107
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.