Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR I/2022 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 26 stycznia 2022 r - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1690 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR I/2022 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 26 stycznia 2022 r

PROTOKÓŁ NR I/2022

z posiedzenia Komisji Budżetu

odbytej w dniu 26 stycznia 2022 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 13:00 zakończenie 13:45.

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3. Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2022 rok.

4. Analiza realizacji zaleceń wykonanego audytu w GOPS-ie – skutki finansowe przeprowadzonych zmian.

5. Informacja nt. ogłoszonych przetargów na zadania, na które posiadamy dokumentację.

6. Opiniowanie projektów uchwał.

7. Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

W związku z nieobecnością radnej Jolanty Sanojcy - Przewodniczącej Komisji otwarcia posiedzenia Komisji dokonała radna Jadwiga Adamczyk.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2022 rok.

Do opracowanego planu pracy uwag i pytań nie zgłoszono.

Plan pracy Komisji zatwierdzono jednogłośnie.

 

Ad.4

Analiza realizacji zaleceń wykonanego audytu w GOPS-ie – skutki finansowe przeprowadzonych zmian.

 

Teresa Krajewska – Wiśniak kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowieomówiła zalecenia wykonanego audytu w GOPS-ie w Marciszowie, które polegały naracjonalizacji zatrudnienia oraz rozeznaniu potrzeb jednostki w zakresie zatrudnienia. Następnie kierownik GOPS poinformowała członków Komisji o działaniach, jakie podjęła w chwili, kiedy audytor przedstawił zalecenia, które polegały m.in. na wprowadzeniu zmian organizacyjnych.

 

W dalszej części posiedzenia Pani Wioleta Lepucka księgowa Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowie przedstawiła oszczędności, wynikające m.in. z przeprowadzonych zmian.

 

Następnie w związku z zapytaniem radnej Jadwigi Adamczyk omówiono kwestię organizacji pracy, związaną z wprowadzeniem oszczędności w zatrudnieniu oraz zakres zadań, jakie realizuje GOPS Marciszów. Omówiono również kwestię pozyskania środków zewnętrznych przez Ośrodek, a także przedstawiono szczegóły rozprawy sądowej z powództwa byłego pracownika.

W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnego Mirosława Wolaka omówione zostały koszty wynagrodzenia w stosunku do poprzednich lat.

 

Ad.5.

Informacja nt. ogłoszonych przetargów na zadania, na które posiadamy dokumentację.

Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Marek Banaś kierownik referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, wyjaśnił, że najpierw należy zlecić opracowanie dokumentacji, a później na tej podstawie ogłosić przetarg. Obecnie zbierane są oferty cenowe na projekty, głównie dróg. Jak będą oferty to zostaną wybrane te najkorzystniejsze i zostanie zlecone opracowanie dokumentacji.

Następnie w związku z zapytaniem radnego Dawida Chęcińskiego, dotyczącym terminów uzyskania dokumentacji omówiona została kwestia niezbędnych uzgodnień potrzebnych do realizacji zadania.

Radny Mirosław Wolak stwierdził, że sugestia radnych była taka, żeby te zapytania były wysyłane jak najwcześniej. Minął już miesiąc, a pewne rzeczy można było już wykonać. Radny obawia się, że realizacja zaplanowanych inwestycji może się przeciągać i znowu będziemy realizować inwestycje w grudniu.

 

Następnie w toku dyskusji ustalono, że na początku pierwszego tygodnia lutego będę wybrane oferty na wykonanie dokumentacji, a na komisjach lutowych radni zostaną poinformowani jakie dokumentacje zostały już zlecone.

 

W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnego Mirosława Wolaka Pan Marek Banaś kierownik referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska przedstawił zaawansowanie, procedurę oraz planowany termin uzyskania pozwolenia na budowę na wykonanie oświetlenia w Ciechanowicach, a także kwestię zakończenia remontu drogi gminnej w Ciechanowicach koło przejazdu kolejowego.

 

W dalszej części posiedzenia radny Dawid Chęciński wyraził obawy, że jak wszystkie inwestycje zaczną być realizowane łącznie i do tego dojdą inne inwestycje to będzie taka sama sytuacja jak w grudniu ubiegłego roku.

 

Ad.6.

Opiniowanie projektów uchwał.

 

a/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia ramowego planu pracy Rady Gminy Marciszów na rok 2022,

 

b/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia planów pracy Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów na rok 2022,

 

c/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia do realizacji "Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Marciszów na rok 2022",

 

d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu z dotychczasowym najemcą, których przedmiotem jest to sama nieruchomość,

 

e/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr XIX/129/2020 Rady Gminy Marciszów z dnia 28 sierpnia 2020 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Dolnośląskiemu oraz przyjęcia do realizacji zadania pn. „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 328 w km 14+150 – 115+104 w zakresie budowy chodnika w m. Marciszów”,

 

f/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,

 

g/ projekt uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w miejscowościach: Ciechanowice, Domanów, Marciszów, Pastewnik, Pustelnik i Świdnik,

 

Projekty uchwał zaopiniowano pozytywnie i skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.5.

Sprawy różne i wnioski.

 

Radny Mirosław Wolak przedstawił członkom Komisji rozliczenie finansowe, dotyczące składki radnych na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała Zastępca Przewodniczącej Komisji

Anna Płaszczyńska Jadwiga Adamczyk

Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

 

Metryka

sporządzono
2022-03-08 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2022-03-08 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2022-03-08 00:52 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
133
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.