Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR V/2021 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 14 grudnia 2021 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1634 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR V/2021 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 14 grudnia 2021 r.

PROTOKÓŁ NR V/2021

z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej

odbytej w dniu 14 grudnia 2021 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/.

 

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 13:30.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2021 rok.

4/ Opracowanie planu pracy Komisji na 2022 rok.

5/ Analiza i opiniowanie projektów uchwał.

6/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji radny Julian Polański dokonał otwarcia posiedzenia Komisji, witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3.

Przewodniczący Komisji radny Julian Polański odczytał sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2021 rok.

Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Ad.4.

Członkowie Komisji wspólnie opracowali plan pracy Komisji na rok 2022.

 

Przy planowaniu tematu, dotyczącego planowania inwestycji drogowych oraz oświetleniowych radny Waldemar Gurgul poruszył kwestię zapisów w budżecie, dotyczących uprawnień wójta do samodzielnego gospodarowania środkami. Radny zastanawia się nad zasadnością ograniczenia wójtowi możliwości samodzielnego gospodarowania środkami w budżecie do kwoty 70 000,00 zł. Przy inwestycjach powyżej wskazanej kwoty wójt musiałby konsultować inwestycje i wydatki z radą.

Radny Mirosław Wolak uważa, że wszystko w budżecie można zmienić, nawet jeżeli budżet już zostanie zatwierdzony. Do dyskusji włączył się radny Stefan Zawierucha, który również uważa, że wskazany zapis można na tym etapie zmienić, natomiast radny Grzegorz Parzygnat obawia się, że jeżeli wprowadzone zostaną zmiany to może to wstrzymać lub przesunąć w czasie zaplanowane inwestycje.

Temat poddano pod dyskusję. W związku z wątpliwościami członków Komisji na posiedzenie zaproszono Skarbnik Gminy, która wyjaśniła członkom Komisji zasady wprowadzania zadań inwestycyjnych do budżetu. Do uchwały budżetowej na 2022 nie wprowadzono zmian.

 

Opracowany plan pracy przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.5.

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr XXVII/161/2021 Rady Gminy Marciszów z dnia 26 marca 2021 r. w sprawie określenia trybu i harmonogramu opracowania Strategii Rozwoju Gminy Marciszów na lata 2021 – 2030, w tym trybu konsultacji społecznych,

 

b/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Marciszów na lata 2021-2030.

 

c/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy z dotychczasowymi dzierżawcami, których przedmiotem są te same nieruchomości,

 

d/ projekt uchwały w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2021,

 

e/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXIII/148/2020 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2020 roku,

f/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia wydatków, które nie wygasają wraz z upływem roku budżetowego 2021,

 

Projekty uchwał nie zostały przeanalizowane ze względu na wcześniejszy termin posiedzenia.

 

Ad.6.

Sprawy różne i wnioski.

 

W związku z zapytaniem radnego Stefana Zawieruchy odnośnie planowanej na terenie gminy inwestycji fotowoltaicznych na posiedzenie Komisji zaproszono Panią Agnieszkę Damasiewicz, która omówiła etapy prowadzonego postępowania oraz procedurę uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

W związku z powyższym radny Andrzej Mitczak zainteresował się możliwością wydzierżawienia 54 hektarów gminnych pod fotowoltaikę.

 

Następnie radny Stefan Zawierucha zainteresował się na jakim etapie jest planowana realizacja likwidacji oczyszczalni ścieków w Sędzisławiu i przyłączenie jej do Marciszowa, ma które już kilka lat wcześniej uzyskane było pozwolenie na budowę.

W związku z powyższym Komisja złożyła wniosek o przedstawienie informacji o planowanej likwidacji oczyszczalni ścieków w Sędzisławiu i przyłączenie jej do Marciszowa.

Wniosek poddano pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

W dalszej części posiedzenia radny Andrzej Mitczak powrócił do tematu wydzierżawienia 54 hektarów gminnych pod fotowoltaikę. W związku z powyższym na posiedzenie Komisji zaproszono Panią Renatę Wolską, która poinformowała, że skończyły się umowy dzierżawy a obecnie trwa bezumowne korzystanie z tych gruntów. Następnie omówiła konsekwencje bezumownego korzystania z gruntów.

Radny Stefan Zawierucha wyraził swoje niezadowolenie z faktu, że gdy za jego kadencji taka sytuacja miała miejsce to zwoływano nadzwyczajną sesję rady w tej sprawie. Do dyskusji włączył się radny Waldemar Gurgul, który uważa że dzierżawca powinien zostać poinformowani o terminie zakończenia dzierżawy.

Radny Mirosław Wolak dodał, że jeżeli kończy się dzierżawa to dzierżawca powinien być poinformowany o terminie zakończenia dzierżawy oraz o przygotowaniu gruntów do przekazania. Ponadto uważa również, że powinien już zostać ogłoszony przetarg na dzierżawę.

Radny Andrzej Mitczak uważa, że źle się stało że nie wyciągnięto wniosków z sytuacji, która miała miejsce w przeszłości. Dzierżawca powinien zostać poinformowany pismem o zakończeniu umowy, a jeżeli dzierżawca nie chce dostosować się do pewnych wymogów to powinien zostać wyłączony z dzierżawy. Radny uważa, że te grunty powinny przynosić zysk gminie.

W związku z powyższym Komisja na wniosek radnego Andrzeja Mitczaka zawnioskowała o uruchomienie procedury przeznaczenia gruntów w Pastewniku pod fotowoltaikę.

Wniosek poddano pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Następnie na wniosek radnego Waldemara Gurgula Komisja zawnioskowała o wyjaśnienie kwestii bezumownego korzystania z gruntów w Pastewniku.

Wniosek poddano pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska Julian Polański

Insp. ds. biura rady,

ogólno-organizacyjnych,

Metryka

sporządzono
2022-02-10 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2022-02-10 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2022-02-10 18:13 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
123
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.