Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR V/2021 ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu wraz z przewodniczącymi stałych komisji Rady Gminy Marciszów z dnia 30.11.2021 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1567 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR V/2021 ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu wraz z przewodniczącymi stałych komisji Rady Gminy Marciszów z dnia 30.11.2021 r.

PROTOKÓŁ NR V/2021

ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu wraz z przewodniczącymi stałych komisji Rady Gminy Marciszów

z dnia 30.11.2021 r.

 

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji zgodnie z załączoną listą obecności (załącznik nr 1 do protokołu – nieobecna radna Jolanta Sanojca) oraz przewodniczący pozostałych Komisji Stałych Rady Gminy Marciszów. W posiedzeniu uczestniczyła również Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania oraz Wójt Gminy Wiesław Cepielik.

Posiedzenie Komisji zostało zwołane na podstawie Uchwały Rady Gminy Marciszów z dnia 30 czerwca 2010 roku w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej gminy Marciszów.

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia,

  2. Stwierdzenie quorum,

  3. Omówienie projektu uchwały budżetowej gminy Marciszów na 2022.

  4. Wydanie opinii do projektu uchwały budżetowej gminy Marciszów na 2022.

  5. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.1.

W związku z nieobecności radnej Jolanty Sanojcy radna Jadwiga Adamczyk – Zastępca Przewodniczącej Komisji Budżetu dokonała otwarcia posiedzenia Komisji, witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Stwierdzenie quorum,

Na podstawie listy obecności radnych Przewodnicząca Komisji stwierdziła quorum.

 

Ad.3.

Omówienie projektu uchwały budżetowej gminy Marciszów na 2022.

Projekt budżetu Gminy Marciszów na 2022 rok omówiła Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania.

Na wniosek radego Juliana Polańskiego Skarbnik Gminy omówiła zapisy § 14 uchwały budżetowej, które dotyczą upoważnień wójta oraz kierowników.

W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnego Mirosława Wolaka Skarbnik Gminy omówiła wzrost zapotrzebowania w przyszłorocznym budżecie na płacach i pochodnych.

Następnie na posiedzenie zaproszono Wójta Gminy Marciszów, który wyjaśnił radnym przyczyny zawarcia w uchwale budżetowej zapisów, dotyczących upoważnienia wójta oraz poinformował, że jeżeli nie ma na to zgody radnych to szanuje taką decyzję.

W związku z powyższym po przeprowadzeniu dyskusji na wniosek radnego Juliana Polańskiego jednogłośnie zawnioskowano o usuniecie z §14 pkt 1 zapisu o następującej treści: „oraz do tworzenia nowych zadań inwestycyjnych”.

W dalszej części posiedzenia podjęto dyskusję nad kwestią zwiększenia zatrudnienia w referacie odpowiedzialnym za realizację inwestycji, omówiono również zakres inwestycji, dotyczącej przebudowy drogi wojewódzkiej w Marciszowie.

Następnie radny Mirosław Wolak poprosił Wójta, aby w styczniu spotkać się i wspólnie ustalić, jakie inwestycje dotyczące oświetlenia będą realizowane w ramach otrzymanych środków zewnętrznych.

Ad.4.

Opracowanie opinii do projektu uchwały budżetowej gminy Marciszów na 2022 rok.

 

Prowadząca obrady poinformowała, że celem dzisiejszego posiedzenia komisji jest zaopiniowanie projektu budżetu Gminy Marciszów na rok 2022.

 

W związku z powyższym Komisja Budżetu opracowała opinię o budżecie Gminy Marciszów na rok 2022 o następującej treści:

 

Opinia Komisji Budżetowej

o projekcie budżetu Gminy Marciszów na rok 2022



Zgodnie z Uchwałą Nr LVI/290/10 Rady Gminy Marciszów z dnia 30 czerwca 2010 roku w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej gminy Marciszów Komisja Budżetu przedkłada opinię o projekcie budżetu na rok 2022 wypracowaną na wspólnym posiedzeniu Komisji właściwej do spraw budżetu, w której uczestniczyli przewodniczący pozostałych Komisji.

Komisja Budżetu na posiedzeniu w dniu 30.11.2021 r. postanowiła wydać projektowi budżetu na 2022 rok

OPINIĘ POZYTYWNĄ

Projekt budżetu Gminy Marciszów na rok 2022 został złożony do Rady Gminy w dniu 22 listopada 2021 roku. Do projektu uchwały zostały dołączone załączniki, wymagane przez Ustawę o finansach publicznych.

Projekt budżetu zakłada uzyskanie dochodów w wysokości 21.336.636,00 zł, w tym dochody bieżące – 19.372.491,00 zł, dochody majątkowe – 1.964.145.00 zł. Wydatki zostały zaplanowane w kwocie 28.030.203,80 zł, w tym wydatki bieżące - 19.344.059,80 zł oraz wydatki majątkowe 8.686.144,00 zł.

Deficyt budżetu zakłada kwotę 6.693.567,80 zł. Zostanie on sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętego kredytu oraz wolnymi środkami, o których mowa w art.217 ust.2 pkt.6 ustawy i przychodami jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach.

W dniu 23.11.2021 roku odbyło się wspólne posiedzenie Stałych Komisji Rady Gminy, podczas którego Komisje wydały pozytywną opinię o projekcie budżetu gminy Marciszów na rok 2022 rok.

Biorąc pod uwagę wyjaśnienia Skarbnika Gminy Marciszów oraz Wójta Gminy Marciszów udzielone radnym podczas wspólnego posiedzeniu Stałych Komisji Rady, a także pozytywne opinie wyrażone przez pozostałe Komisje Komisja Budżetu pozytywnie opiniuje projekt budżetu gminy Marciszów na rok 2022.

  1. …………………………………

  2. …………………………………

  3. …………………………………

  4. …………………………………

 

Opracowany projekt opinii przyjęto jednogłośnie.

Opinia komisji stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Ad.5.

Zamknięcie posiedzenia.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia komisji protokół zostaje zakończony.

Protokołowała Przewodnicząca Komisji

Anna Płaszczyńska Jadwiga Adamczyk

Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

Metryka

sporządzono
2021-12-23 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2021-12-23 00:00 przez Dubiel Marcin
zmodyfikowano
2021-12-23 23:28 przez Dubiel Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
95
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.