Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VI/2021 ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów odbytej w dniu 26 października 2021 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1520 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VI/2021 ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów odbytej w dniu 26 października 2021 r.

PROTOKÓŁ NR VI/2021
ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów
odbytej w dniu 26 października 2021 r.

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/.

Nieobecni: radna Jolanta Sanojca, radny Sławomir Czerwiński, radny Łukasz Leder.

 

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 14:30.

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Analiza potrzeb poszczególnych sołectw do projektu budżetu na 2022 rok.  
4. Analiza i opiniowanie projektów uchwał.
5. Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Rady Gminy Marciszów Mirosław Wolak dokonał otwarcia wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów,witając jej uczestników.

Następnie przedstawiony został planowany porządek obrad, do którego uwag i wniosków nie zgłoszono. 

Porządek obrad przyjęto przez aklamację, a następnie przystąpiono do jego realizacji.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.3.

Analiza potrzeb poszczególnych sołectw do projektu budżetu na 2022 rok. 

Wydatki w ramach funduszu sołeckiego na rok 2022 omówiła Pani Katarzyna Doliny – inspektor ds. ogólno-organizacyjnych, promocji, kultury, sportu i turystyki.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

W dalszej części posiedzenia rozpoczęto dyskusję na temat analizy i zgłaszania potrzeb poszczególnych wiosek. Poruszono następujące kwestie:

- na wniosek radnego Stefana Zawieruchy omówiono wydatki funduszu sołeckiego wsi Świdnik,
- na wniosek radnego Juliana Polańskiego Wójt Gminy Marciszów omówił możliwość oraz planowany termin wykonania kawałka chodnika i schodów do stacji kolejowej Ciechanowice,
- w związku z zapytaniem radnego Waldemara Gurgula Wójt Gminy Marciszów omówił problemy w wykonaniem remontu drogi do budynku nr 2 w Sędzisławiu,
- Bartłomiej Nawrocki inspektor ds. drogownictwa omówił kwestię zmiany klasyfikacji dróg na terenie gminy,
- radny Andrzej Mitczak w imieniu mieszkańców poprosił, aby przy opracowywaniu dokumentacji naprawy drogi wzdłuż Bobru w Ciechanowicach przewidzieć montaż barierki na rowie,       

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał:

a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego położonego w budynku mieszkalnym w Ciechanowicach,

Radny Julian Polański jako członek komisji mieszkaniowej przedstawił członkom rady stan lokalu, planowanego do sprzedaży.

Następnie Wójt Gminy Marciszów omówił projekt uchwały, zwracając uwagę na koszty, jakie należałoby ponieść,  aby dostosować lokal do potrzeb mieszkalnych.

W toku dyskusji zwrócono uwagę na konieczność posiadania wolnych lokali w zasobie gminy, zasadności sprzedaży planowanego mieszkania oraz kwestię kosztów, jakie należałoby ponieść, aby lokal spełniał wymogi pomieszczenia socjalnego.

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

b/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Ciechanowicach,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

c/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Świdniku, w granicach działki nr 161,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na nabycie przez Gminę Marciszów nieruchomości położonej w obrębie Marciszów, oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 257/1,

Projekt uchwały omówił uczestniczący w posiedzeniu Komisji Wójt Gminy Marciszów Wiesław Cepielik.

W toku analizy projektu uchwały omówiono lokalizację działki, wyrażono obawy w kwestii zbyt małej powierzchni przedmiotowej działki w stosunku do planowanej inwestycji, omówiono kwestię ceny oraz własności działki.    

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji. 

e/ projekt uchwały w sprawie:  rozpatrzenia skargi na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej - dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie”, 

Podczas analizy projektu uchwały poruszono kwestię wystąpienia do sądu w sprawie wyłączenia Wód Polskich z postępowania sądowego, a następnie projekt skierowano pod obrady sesji. 

f/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Marciszów w sprawie bezprawnego uniemożliwiania wykonywania mandatu radnego,

Radny Stefan Zawierucha odniósł się do zarzutów przedstawionych w skardze oraz do uzasadnienia projektu uchwały. Po wysłuchaniu wyjaśnień radnego projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.  

g/ projekt uchwały w sprawie:  zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2021,

Projekt uchwały omówiła uczestnicząca w posiedzeniu Komisji Skarbnik Gminy Edyta Bania.

Po przeprowadzeniu dyskusji nad kwestią wysokości opłat z tytułu zagospodarowywania, składowania i odbioru odpadów, kwestią podwyżki opłaty za odbiór odpadów oraz możliwością zmiany odbiorcy odpadów z terenu gminy projekt skierowano pod obrady sesji.       

h/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXIII/148/2020 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2020 roku,

Projekt uchwały omówiła uczestnicząca w posiedzeniu Komisji Skarbnik Gminy Edyta Bania. Po przeanalizowaniu projekt uchwały bez uwag skierowano pod obrady sesji.

W toku analizy projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Wolak poprosił o zaplanowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej od Krzeszowa do Miedzianki.  

i/ projekt uchwały w sprawie: określenia stawek podatku od nieruchomości,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały bez uwag skierowano pod obrady sesji.

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Rady Gminy Marciszów odczytał propozycję utrzymania wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2022 na dotychczasowym poziomie.

Pismo stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Na wniosek radnego Marcina Frasunka, który zwrócił uwagę na rażące różnice stawek podatku od środków transportowych w stosunku do gmin ościennych, podjęto dyskusję nad zasadnością obniżenia tych stawek w celu zwiększenia liczby przedsiębiorców, którzy potencjalnie płaciliby podatki na terenie gminy.

W toku dyskusji nie podjęto decyzji o dokonaniu obniżenia stawek podatku od środków transportowych.

Ad.5.

Sprawy różne i wnioski.

W sprawach różnych Przewodniczący Rady przedstawił korespondencję, jaka wpłynęła do rady;

- informacja Prezesa Sądu w Kamiennej Górze, dotycząca wykonywania prac społecznie użytecznych na rzecz Gminy Marciszów /pismo stanowi załącznik nr 4 do protokołu/ 

W dalszej części posiedzenia:

- Skarbnik Gminy Marciszów omówiła podjęte działania w kwestii zapłaty kwoty około 3,7 mln zł tytułem zwrotu nadpłaty podatku od nieruchomości wraz z oprocentowaniem,

- podjęto dyskusję w kwestii konieczności podjęcia rozmów z podatnikiem w celu zawarcia porozumienia w sprawie spłaty zadłużenia,

- Wójt Gminy Marciszów omówił korespondencję, jaka była prowadzona pomiędzy gminą, a podatnikiem w przedmiotowej sprawie,

- na wniosek radnego Stefana Zawieruchy podjęto dyskusję w kwestii wysokości dochodów gminy z tytułu dzierżawy i użytkowania mienia wodociągowego.  

Następnie:

- radny Dawid Chęciński poprosił o podjęcie działań w kwestii nieświecącej lampy na ulicy Słonecznej w Marciszowie,

- podjęto dyskusję w kwestii wysokości otrzymanego dofinansowania na modernizację, rozbudowę i budowę oświetlenia na terenie gminy Marciszów, 

- radny Dawid Chęciński zgłosił zastrzeżenia do działalności firmy administrującej cmentarzami, która według radnego nie wywiązuje się ze swoich obowiązków,

- radny Stefan Zawierucha  poprosił o przeznaczenie środków na ulicę Pocztową w 2022 roku oraz poprosił o przygotowanie wykazu prac do budżetu na 2022 rok dla wsi Świdnik,   

-  na wniosek radnego Waldemara Gurgula Wójt Gminy Marciszów omówił kwestię skargi mieszkańca, związaną z rozpoczętym remontem drogi w Sędzisławiu oraz możliwość przedłużenia tej drogi do posesji mieszkańca,

- w związku z zapytaniem radnego Marcina Frasunka Wójt Gminy omówił kwestię odtworzenia zaoranego przez mieszkańca międzynarodowego szklaku turystycznego od krzyżówki na Bolków do Sędzisławia, a także możliwość oraz warianty otwarcia mostu na Górnym Marciszowie oraz termin wykonania oświetlenia ulicy Nadrzecznej,

- radna Jadwiga Adamczyk zgłosiła awarię oświetlenia drogowego w Wieściszowicach,

-  w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego Wójt Gminy Marciszów omówił przyczyny opóźnienia wykonania drogi kolejowej w Ciechanowicach oraz przedstawił plany przekazania dworca PKP w Marciszowie,

- radny Andrzej Kiper przypomniał o konieczności montażu progów zwalniających na ulicy Słonecznej w Marciszowie w celu poprawy bezpieczeństwa mieszkańców oraz ponownie zwrócił uwagę na konieczność podjęcia działań w celu utworzenia paczkomatu                       w Marciszowie,    

- na wniosek radnej Jadwigi Adamczyk Wójt Gminy Marciszów omówił przyczyny opóźnienia uruchomienia stacji benzynowej w Marciszowie,

- w związku z zapytaniem radnego Grzegorza Parzygnata  Bartłomiej Nawrocki inspektor ds. drogownictwa przedstawił wyniki objazdu drogi powiatowej po wykonanym światłowodzie.

W dalszej część posiedzenia radny Waldemar Gurgul zwrócił się do radnego Stefana Zawieruchy z prośbą o przedstawienie pomysłów na rozwiązanie problemów z wodociągami, który omówił wyroki sądowe, dotyczące majątku wodociągowego oraz koncepcję przejęcia majątku.      

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

Protokołowała                                                                        Przewodniczący Rady Gminy
Anna Płaszczyńska                                                                             Mirosław Wolak
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

Metryka

sporządzono
2021-10-26 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2021-10-26 00:00 przez Michalski Mariusz
zmodyfikowano
2021-11-26 11:13 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
102
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.