Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR II/2021 ze wspólnego posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia oraz Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 22 marca 2021 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1307 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR II/2021 ze wspólnego posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia oraz Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 22 marca 2021 r.

PROTOKÓŁ NR II/2021
ze wspólnego posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia oraz Komisji Infrastruktury Technicznej
odbytej w dniu 22 marca 2021 r.

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/.

Nieobecny radny Marcin Frasunek.

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 12:55

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3/ Ocena oświetlenia na terenie gminy – przegląd dokumentacji, zapotrzebowanie, planowane inwestycje.
4/ Opiniowanie projektów uchwał.
5/ Sprawy różne, wnioski.

Ad.1.

Radny Julian Polański dokonał otwarcia wspólnego posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia oraz Komisji Infrastruktury Technicznejwitając jej uczestników. Następnie przedstawiony został planowany porządek obrad, do którego uwag          i wniosków nie zgłoszono. 

Ad.2.

Protokoły z poprzednich posiedzeń Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia oraz Komisji Infrastruktury Technicznejprzyjęto bez uwag.

Ad.3.

Ocena oświetlenia na terenie gminy – przegląd dokumentacji, zapotrzebowanie, planowane inwestycje.

W związku z  nieobecnością kierownika referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska kwestię oświetlenia na terenie gminy omówił Wójt Gminy Marciszów Wiesław Cepielik.

W związku z powyższym Wójt Gminy przedstawił odcinki, na których wymieniono istniejące oświetlenie, którego konieczność wymiany wynikała z przeprowadzonego audytu oświetleniowego oraz wysokich kosztów utrzymania. Następnie Wójt omówił kwestię planowanego doświetlenia gminy, a także stan zaawansowania wykonania dokumentacji technicznych na realizację planowanych zadań.

W dalszej części posiedzenia Wójt Gminy przedstawił kwestię współpracy z firmą Tauron oraz firmą zajmującą się bieżącymi naprawami i utrzymaniem oświetlenia.    

W toku dyskusji radny Andrzej Mitczak  zasygnalizował konieczność wymiany oświetlenia przy drodze powiatowej w Ciechanowicach, gdyż istniejące lampy są mocno energochłonne, oraz  doświetlenia tej drogi na brakujących odcinkach. Następnie przypomniał o prośbie mieszkańca Ciechanowic (koło wiaduktu kolejowego) o zamontowanie oświetlenia.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał:

a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż działek położonych  w Ciechanowicach,
b/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Marciszów w 2021 roku”,
c/ projekt uchwały w sprawie: określenia trybu i harmonogramu opracowania Strategii Rozwoju Gminy Marciszów na lata 2021 – 2030, w tym trybu konsultacji społecznych,
d/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie dla Gminy Marciszów na lata 2021-2025
e/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia do realizacji "Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Marciszów na rok 2021"

Po przeanalizowaniu projekty uchwał bez uwag skierowano pod obrady sesji.

Ad.5.

Sprawy różne i wnioski.

W sprawach różnych:

- na wniosek radnego Juliana Polańskiego Wójt Gminy omówił kwestię odwołania się od kar finansowych, nałożonych na gminę i związanych z użytkowaniem gminnej oczyszczalni ścieków przez jedno z przedsiębiorstw, działające na terenie gminy oraz kwestię regularnego monitorowania zrzutów przez to przedsiębiorstwo do gminnej oczyszczalni ścieków,   

- na wniosek radnego Łukasza Ledera omówiono kwestię zachorowań na covid-19 w przedszkolu publicznym w Marciszowie ora kwestię dokończenia naprawy drogi gminnej oraz łącznika drogi w dolnej części wsi, a także naprawę drogi gminnej na kolonii w Pastewniku. Radny poprosił również o zamontowanie lamp solarnych w okolicy kościoła w Pastewniku,

- radny Andrzej Mitczak poruszył kwestie fotowoltaiki i zainteresował się zyskami z firmy, która zamontowała taką farmę w Pastewniku. Uważa, że warto byłoby zainteresować takie firmy gruntami gminnymi, które mamy pod inwestycje, gdyż byłyby to dodatkowe zyski dla gminy,

- radny Julian Polański poprosił o przyspieszenie prac nad ogłaszaniem przetargu na naprawę drogi koło przejazdu kolejowego w Ciechanowicach,

- na wniosek radnego Waldemara Gurgula Wójt Gminy Marciszów omówił możliwość pozyskania środków na wymianę kotłów grzewczych oraz pozostałe wnioski o dofinansowanie, złożone przez gminę. Następnie radny poprosił o rozpoczęcie realizacji obiecanych inwestycji we wsi Sędzisław (m.in. kapliczki na cmentarzu) oraz poprosił Wójta   o przygotowanie dla Komisji Rewizyjnej dokumentacji umożliwiającej dokończenie kontroli zleconej przez Regionalną Izbę Obrachunkową w zakresieprawidłowości wydatkowania środków publicznych w Gminie Marciszów oraz gospodarowania transportem samochodowym i sprzętem budowlanym oraz ciągnikami.  

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

Protokołowała                                                                       Przewodniczący Komisji  
Anna Płaszczyńska                                                               Infrastruktury Technicznej
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady                     Julian Polański     

 

Metryka

sporządzono
2021-03-22 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2021-03-22 00:00 przez Michalski Mariusz
zmodyfikowano
2021-05-07 15:17 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
103
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.