Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR I/2021 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 24 lutego 2021 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1257 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR I/2021 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 24 lutego 2021 r.

PROTOKÓŁ NR I/2021
z posiedzenia Komisji Budżetu    
odbytej w dniu 24 lutego 2021 r.

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 13:00 zakończenie 14:10.

Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Plan wydatków na 2021 r. przeznaczonych na przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomani.
4/ Realizacja i finansowanie dożywiania  w szkole i GOPS-ie w 2020 r.
5/ Opiniowanie projektów uchwał.
6/ Sprawy różne, wnioski.

Ad.1.

Radna Jolanta Sanojca - Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

Ad.2.

Protokół  z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

Ad.3

Plan wydatków na 2021 r. przeznaczonych na przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomani.

Plan wydatków na 2021 r. przeznaczonych na przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomani omówiła Pani Teresa Krajewska – Wiśniak Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowie. 

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Radna Jolanta Sanojca poruszyła kwestię środków zaplanowanych na przeciwdziałanie narkomanii, gdyż obawia  się czy zaplanowana kwota 4 000,00 zł jest wystarczającą. 

Szczegółowych wyjaśnień udzieliła Pani Teresa Krajewska – Wiśniak Kierownik GOPS w Marciszowie, do których radni nie wnieśli uwag. 

Następnie na wniosek radnej Jadwigi Adamczyk Pani Teresa Krajewska – Wiśniak Kierownik GOPS w Marciszowie omówiła kwestię zdiagnozowania gminy pod kątem problemów społecznych.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

Ad.4

Realizacja i finansowanie dożywiania  w szkole i GOPS-ie w 2020 r.

Realizację i finansowanie dożywiania  w szkole i GOPS-ie w 2020 r. również omówiła Pani Teresa Krajewska – Wiśniak Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowie. 

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Na wniosek radnej Jolanty Sanojcy omówiona została kwestia dożywiania dzieci szkolnych w okresie pandemii, kiedy uczniowie nie chodzili do szkoły oraz możliwość finansowania dożywiania dzieci ze szkół ponadpodstawowych.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

Ad.5

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą Marciszów, a Gminami tworzącymi Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej oraz przystąpienie do prac nad dokumentem strategicznym Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej na lata 2021- 2029, zwanych Planem działań ZIT AJ,

b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr II/3/18 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 listopada 2018 roku w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej,

c/ projekt uchwały w sprawie: nieuwzględnienia petycji w sprawie uchwalenia uchwały „W obronie prawdy, godności i wolności człowieka”,

d/ projekt uchwały w sprawie: nieuwzględnienia petycji dotyczących masowych szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2,

e/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2021,

Po przeanalizowaniu projekty uchwał zaopiniowano pozytywnie i skierowano pod obrady sesji.

Ad.5.

Sprawy różne i wnioski.

W sprawach różnych radna Jadwiga Adamczyk zasygnalizowała konieczność uprzątnięcia dróg powiatowych z piasku.

Następnie Konrad Buczek Zastępca Wójta Gminy Marciszów omówił  złożone wnioski o dofinansowanie na:

- budowę świetlicy wiejskiej z niezbędną infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu w miejscowości Świdnik,
- przebudowę systemu ogrzewania budynku Szkoły Podstawowej w Gminie Marciszów wraz z termomodernizacją poddasza,
- zagospodarowanie terenu boiska sportowego w Marciszowie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
- budowę i rozbudowę infrastruktury turystycznej w Rudawskim Parku Krajobrazowym i jego sąsiedztwie, w obrębie gm. Kamienna Góra i gm. Marciszów,
- przebudowa drogi gminnej nr 114443D w Ciechanowicach, 
- budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Wieściszowice, 
- zagospodarowanie placu zabaw we wsi Wieściszowice.

W dalszej części posiedzenia Konrad Buczek Zastępca Wójta Gminy Marciszów przedstawił stan zawansowania następujących zadań, dotyczących dróg:

- przebudowa drogi gminnej 114376 D w Sędzisławiu (Tartak),
- przebudowa drogi gminnej dz. Nr 4742 w Sędzisławiu,  
- przebudowa wewnętrznej drogi gminnej dz. Nr 337 w Marciszowie (łącznik ul. Spółdzielczej z ul. Główną),
- przebudowa drogi gminnej nr 114443D w Ciechanowicach,
- przebudowa wiaty przystankowej w Domanowie,  
- wykonanie dokumentacji przebudowy drogi gminnej nr 114367D w Sędzisławiu.

Następniew związku z zapytaniami radnych Konrad Buczek Zastępca Wójta Gminy Marciszów omówił postęp działań na rzecz wodociągów oraz możliwości uruchomienia punktu kasowego w Marciszowie oraz bankomatu.

W związku z powyższym podjęto dyskusję w kwestii konieczności uruchomienia punktu kasowego oraz bankomatu w Marciszowie, podkreślając że jego utworzenie jest konieczne, chociażby tylko na kilka godzin w tygodniu.

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska                                                                                Jolanta Sanojca
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

Metryka

sporządzono
2021-02-24 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2021-02-24 00:00 przez Michalski Mariusz
zmodyfikowano
2021-03-31 14:07 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
118
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.