Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR I/2021 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 24 lutego 2021 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1254 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR I/2021 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 24 lutego 2021 r.

PROTOKÓŁ NR I/2021
z posiedzenia
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki   
odbytej w dniu 24 lutego 2021 r.

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Nieobecny radny Sławomir Czerwiński. 
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 12:30.

Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/  Realizacja zadań w zakresie sportu.
4/ Analiza regulaminu przyznawania środków w ramach programu współpracy Gminy Marciszów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
5/ Opiniowanie projektów uchwał.
6/ Sprawy różne, wnioski.

Ad.1.
Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

Ad.3.
Realizacja zadań w zakresie sportu.

Informację o realizacji zadań w zakresie sportu przedstawiła członkom Komisji Pani Katarzyna Doliny inspektor ds. ogólno-organizacyjnych, promocji, kultury, sportu i turystyki.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Na wniosek radnego Dawida Chęcińskiego omówiony został zakres oraz termin zawarcia umowy z trenerem, prowadzącym zajęcia sportowe oraz kwestia prowadzenia zajęć z karate.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono. 

Ad.4.

Analiza regulaminu przyznawania środków w ramach programu współpracy Gminy Marciszów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Zasadyprzyznawania środków w ramach programu współpracy Gminy Marciszów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie omówiła Pani Katarzyna Doliny inspektor ds. ogólno-organizacyjnych, promocji, kultury, sportu i turystyki.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Radna Jadwiga Adamczyk uważa, że przy przyznawaniu środków należy wziąć pod uwagę dotychczasowe osiągniecia. Następnie radna zainteresowała się możliwością  kontynuacji imprezy sportowej pn. „Rozbiegana Gmina Marciszów”.   

Na wniosek radnej Jolanty Sanojcy omówione zostały zakresy ofert, złożonych w ramach Programu współpracy Gminy Marciszów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego  i o wolontariacie na 2021 rok.

Ad.5

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą Marciszów, a Gminami tworzącymi Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej oraz przystąpienie do prac nad dokumentem strategicznym Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej na lata 2021- 2029, zwanych Planem działań ZIT AJ,

Na wniosek radnej Jolanty Sanojcy Konrad Buczek Zastępca Wójta Gminy omówił kwestię wysokości składek członkowskich.
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr II/3/18 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 listopada 2018 roku w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej,

Projekt uchwały omówiła Przewodnicząca Komisji oraz przedstawiła przyczyny uzupełnienia składu komisji. Następnie radna Jadwiga Adamczyk poprosiła radnych o zgłaszanie kandydatur do pracy w Komisji Rewizyjnej, jednakże nikt z obecnych na posiedzeniu komisji nie żadnej kandydatury.
Projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

c/ projekt uchwały w sprawie: nieuwzględnienia petycji w sprawie uchwalenia uchwały „W obronie prawdy, godności i wolności człowieka”,

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

d/ projekt uchwały w sprawie: nieuwzględnienia petycji dotyczących masowych szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

e/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2021,

Projekt uchwały omówiła Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania oraz poinformowała o autopoprawkach do uchwały, które zostaną wprowadzone do projektu uchwały.
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

Ad.6.

Sprawy różne i wnioski.

W sprawach różnych radna Jadwiga Adamczyk Przewodnicząca Komisji zapoznała członków Komisji z pismem rodziców klasy I o wsparcie w sprawie łączenia klas I od roku szkolnego 2021/2022 /pismo stanowi załącznik nr 4 do protokołu./

Na wniosek radnej Jadwigi Adamczyk Konrad Buczek Zastępca Wójta Gminy odniósł się do kwestii poruszonych w skierowanej korespondencji, podkreślając, że najważniejsza jest inwestycja w dzieci.

Radny Dawid Chęciński uważa, że przy mniej liczebnych klasach nauczyciel będzie mógł więcej czasu poświęcić dzieciom.

Radna Jadwiga Adamczyk przedstawiła swoje zdanie jako wieloletni nauczyciel. Wspomina, że lepiej pracowało się w klasie dwudziestokilkuosobowej niż np. dwunastoosobowej, gdyż nie było pędu rozwoju, nowości, nie pobudzało nauczyciela do bardziej wzmożonej pracy oraz rywalizacji wśród samych dzieci. Uważa, że  połączenie oddziałów nie jest straszną krzywdą, jeżeli sale spełniają odpowiednie wymogi i szkoła jest przygotowana na taką sytuację.

Radny Dawid Chęciński uważa, że należy spotkać się w tej sprawie z rodzicami i im przedstawić argumenty.

W dalszej części posiedzenia na wniosek radnej Jadwigi Adamczyk Konrad Buczek Zastępca Wójta Gminy omówił zmiany organizacyjne przeprowadzone w Urzędzie Gminy, związane z redukcją etatów.

Następnie radny Dawid Chęciński odniósł się do przeprowadzonego audytu i uważa, że powinien on zostać przeprowadzony przez zewnętrzną firmę z uwagi na konflikt interesów.

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska                                                                               Jadwiga Adamczyk    
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

Metryka

sporządzono
2021-02-24 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2021-02-24 00:00 przez Michalski Mariusz
zmodyfikowano
2021-03-31 12:42 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
125
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.