Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VI/2020 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 23 września 2020 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1075 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VI/2020 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 23 września 2020 r.

PROTOKÓŁ NR VI/2020
z posiedzenia
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki 
odbytej w dniu 23 września 2020 r.

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Nieobecny radny Sławomir Czerwiński. 

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 12:30.

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,

3. Realizacja zadań oświatowych - raport.

4. Przygotowanie placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

5. Informacja dotycząca wypoczynku letniego uczniów.

6. Analiza i  opiniowanie projektów uchwał.

7. Sprawy różne, wnioski.

Ad.1.

Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

Ad.3.

Realizacja zadań oświatowych - raport.

Informację o stanie realizacji zadań oświatowych na terenie Gminy Marciszów w roku szkolnym 2019/2020 przedstawiła Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

W dalszej części posiedzenia Przewodnicząca Komisji poprosiła o zainteresowanie się realizacją wniosku komisji, dotyczącego dokonania ekspertyzy poddasza użytkowego w związku ze złą sytuacją termiczną oraz przedstawienie kosztorysu usunięcia przyczyn utraty ciepła i złej izolacji.

Ustalono, że w najbliższym czasie radnym zostanie udzielona szczegółowa informacja  w zgłoszonej kwestii.

Po przedstawieniu raportu radna Jadwiga Adamczyk poprosiła, żeby dyrekcja szkoły przy tworzeniu klas wzięła pod uwagę, aby nie tworzyły się podziały na dzieci lepsze i gorsze, tylko klasy zrównoważone pod względem umiejętności i predyspozycji psycho – fizycznych. Następnie radna omówiła problem ucznia z Sędzisławia, który wymaga przydziału nauczyciela wspomagającego. Sugeruje, aby któryś z nauczycieli uzyskał dodatkowe kwalifikacje, aby pracować z takim dzieckiem.

Ad.4.

Przygotowanie placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

Informację pisemną dotyczącą przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego odczytała Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Podczas realizacji tematu omówiona została kwestia usytuowania izolatorium w szkole i w przedszkolu oraz procedura postępowania w przypadku stwierdzenia zarażenia koronawirusem, a także wprowadzone działania w celu wyeliminowania potencjalnego zarażenia.  

Innych uwag i pytań nie zgłoszono.

Ad.5

Informacja dotycząca wypoczynku letniego uczniów.

Informację pisemną dotyczącą wypoczynku letniego uczniów przedstawiła również Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Następnie odczytana została pisemna informacja od przewodniczącej Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, informująca o rezygnacji z inicjowania organizacji i dofinansowania wyjazdowego wypoczynku letniego w ramach gminnego programu rozwiazywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w 2020 roku w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-Co V-2.

Pisemna informacja stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Do przestawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.

Ad.6

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej - dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Marciszowie,

b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2020,

c/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XIII/74/19 Rady Gminy Marciszów z dnia 30 grudnia 2019 roku,

Po przeanalizowaniu projekty  uchwał skierowano pod obrady sesji.

Następnie podjęto dyskusję w kwestii kosztów gospodarowania odpadami, wysokością stawek, problemem z prawidłowym segregowaniem odpadów, odbieraniem kłopotliwych odpadów.

Po zakończeniu dyskusji w związku z nieobecnością Wójta Komisja poprosiła o przygotowanie na sesję informacji  o zmianie sytuacji w Sanikomie.

Ad.7.

Sprawy różne i wnioski.

Radna Jadwiga Adamczyk zainteresowała się kwestią płacenia czynszów w mieszkaniach komunalnych. Temat poddano pod dyskusję, a po jej zakończeniu Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki złożyła wniosek o przygotowanie pisemnej informacji o sytuacji mieszkań będących w zasobie gminy (ściągalność należności, zadłużenie lokatorów, ilość mieszkań      w zasobie).

Pisemną informację należy przygotować na kolejne posiedzenie Komisji, które planowane jest na dzień 27.10.2020 roku.

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie /nieobecny radny Sławomir Czerwiński/

Wniosek stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Następnie radna Jadwiga Adamczyk zgłosiła, że dobrze byłoby, żeby każdy sołtys wiedział, jakie działania podejmowane są na jego wsi i mógł poinformować o tym mieszkańców. Jako przykład podała inwestycję budowy światłowodu do Ciechanowic i Wieściszowic, o której rozpoczęciu nikt nic nie wiedział.

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska                                                                              Jadwiga Adamczyk     
Insp. ds. biura rady,
ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

              

Metryka

sporządzono
2020-09-23 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2020-09-23 00:00 przez Michalski Mariusz
zmodyfikowano
2020-12-02 10:57 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
146
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.