Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VI/2020 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 21 września 2020 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 1074 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VI/2020 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 21 września 2020 r.

PROTOKÓŁ NR VI/2020
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej   
odbytej w dniu 21 września 2020 r.

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 13:15.

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Ocena realizacji inwestycji oraz funduszu sołeckiego za I półrocze 2020 roku.

4/ Ocena stanu technicznego placów zabaw i miejsc rekreacyjnych dla rodzin oraz sprawdzenie ich dostępności dla mieszkańców – analiza dokumentacji z przeglądów technicznych.

5/ Analiza problemu infrastruktury wodociągowo – drogowej na terenie nowopowstałego kompleksu 22 działek we wsi Ciechanowice.

6/ Opiniowanie projektów uchwał.

7/ Sprawy różne, wnioski.

Ad.1.

Radny Julian Polański  – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

Ad.3.

Ocena realizacji inwestycji oraz funduszu sołeckiego za I półrocze 2020 roku.

Temat zrealizowano w oparciu o przygotowaną pisemną informację, która stanowi załącznik nr 2, 3 i 4 do protokołu.

Radny Mirosław Wolak

Poprosił radnych o przekazanie sołtysom informacji odnośnie realizacji funduszu sołeckiego w poszczególnych miejscowościach.

W związku z powyższym członkowie Komisji poprosili o kopie informacji odnośnie realizacji funduszu w celu przekazania jej sołtysom.

Innych uwag nie zgłoszono.

Ad.4.

Ocena stanu technicznego placów zabaw i miejsc rekreacyjnych dla rodzin oraz sprawdzenie ich dostępności dla mieszkańców – analiza dokumentacji z przeglądów technicznych.

Pisemną informację dotyczącą utrzymania placów zabaw, znajdujących się na terenie Gminy Marciszów odczytał  radny Julian Polański  – Przewodniczący Komisji.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.

Ad.5.

Analiza problemu infrastruktury wodociągowo – drogowej na terenie nowopowstałego kompleksu 22 działek we wsi Ciechanowice.

Przybyły na posiedzenie Komisji prywatny inwestor, który zakupił ziemię w Ciechanowicach, a następnie podzielił ją na 24 działki budowlane omówił problem infrastruktury wodociągowo – drogowej na terenie nowopowstałego kompleksu 22 działek we wsi Ciechanowice.

Problem polega na tym, że inwestor na własny koszt wybudował sieć wodociągową, a następnie w 2018 roku wystąpił z propozycją przekazania tej sieci wodociągowej wraz z drogą z prośbą o jej przejęcie w zamian za zrealizowanie tej inwestycji. Zostało sporządzone porozumienie w okresie poprzedniej kadencji rady i poprzedniego wójta. Niestety propozycja nie uzyskała aprobaty rady gminy.

Następnie uczestniczący w posiedzeniu Komisji prywatny inwestor przedstawił posiadaną korespondencję z Urzędem Gminy w Marciszowe w przedmiotowej sprawie oraz koszty wykonanej inwestycji. 

Uczestniczący w posiedzeniu Komisji Pan Rafał Zdunek Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w Marciszowe omówił aspekty techniczne wykonanej inwestycji, informując, że kwestia przekazania gminie nie leży w jego gestii.

Temat poddano pod dyskusję. Radni uznali, że nie widzą przeciwskazań do przejęcia wodociągu zwracając uwagę, że przejmując tą drogę wraz z wykonanym wodociągiem należy mieć świadomość, że za chwilę będą następne roszczenia do drogi w postaci położenia asfaltu, chodników, wykonania oświetlenia. Gmina musi realizować również inne zadania, na które mieszkańcy czekają od wielu lat. Ponadto radni wskazali na toczące się nadal sprawy sądowe  o majątek wodociągowy.    

Na zakończenie dyskusji prywatny inwestor zadeklarował, że przekaże gminie nieodpłatnie wybudowany wodociąg oraz poprosił o przygotowywanie stosownej dokumentacji.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy podsumował, że jako komisja zawnioskują o przejęcie wodociągu.  

W dalszej części posiedzenia na wniosek radnego Juliana Polańskiego uczestniczący w posiedzeniu Komisji Rafał Zdunek Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w Marciszowe omówił kwestię jakości ścieków oddawanych do gminnej kanalizacji przez jedno z przedsiębiorstw działających na terenie gminy Marciszów.

Ustalono, że zostanie zorganizowane spotkanie, podczas którego przedstawione zostaną wyniki badań, które będą adekwatne do istniejącej sytuacji.

Ad.6.

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej - dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Marciszowie,

b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2020,

W związku ze zwiększeniem wydatków budżetowych na gospodarkę odpadami komunalnymi na posiedzenie Komisji zaproszono Panią Liliannę Tokarską inspektora ds. ochrony środowiska i odpadów komunalnych, która omówiła zmiany w uchwale budżetowej związane z gospodarką odpadami.

Następnie poinformowała o planach podwyżki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz przedstawiła obecne koszty gospodarowania odpadami.   

Radny Waldemar Gurgul

Uważa, że te koszty powinny zostać podane do publicznej wiadomości,  aby mieszkańcy zdawali siebie sprawę, że jeżeli nie będą prawidłowo segregować to czeka nas podwyżka.

Następnie radny Andrzej Mitczak poruszył kwestię odbioru folii rolniczej. Radny zastanawia się co rolnicy mają zrobić z tymi odpadami oraz czym to przewieźć. Każdy rolnik nie będzie wiózł osobno folii do Lubawki, bo nie ma do tego uprawnień.  W ten sposób pieniądze pozostaną niewykorzystane, a problem pozostanie. 

c/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XIII/74/19 Rady Gminy Marciszów z dnia 30 grudnia 2019 roku,

Po przeanalizowaniu projekty uchwał skierowano pod obrady sesji.

Ad.7.

Sprawy różne i wnioski.

Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska                                                                                   Julian Polański    
Insp. ds. biura rady,
ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

Metryka

sporządzono
2020-09-21 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2020-09-21 00:00 przez Michalski Mariusz
zmodyfikowano
2020-12-02 10:53 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
115
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.