Udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 1 800 000,00 zł
Marciszów, 02.11.2017
ZP/PN/271/07/17
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Usługi
UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU W WYSOKOŚCI 1.800.000,00 ZŁ.
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Marciszów
ul. Szkolna 6
58-410 Marciszów
Tel. 075-74 10 208
2. Tryb zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579), zwaną dalej „ustawą Pzp”, oraz przepisami wykonawczymi do niej, w trybie przetargu nieograniczonego, o którym mowa w art. 39 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy art. 24aa ustawy.
Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
3. Informacja o uzyskaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać w siedzibie Zamawiającego w godz. od 8°° do 15°° lub drogą pocztową. Adres strony internetowej na której zamieszczona zostanie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www. bip.marciszow.pl
4. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiotem zamówienia jest:
• wykonanie do 31.12.2027 roku usługi bankowej polegającej na udzieleniu i obsłudze kredytu bankowego w wysokości 1.800.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Budowa drugiej części III etapu kanalizacji sanitarnej wraz z zastosowaniem OZE w oczyszczalni ścieków w Gminie Marciszów”
• termin wykorzystania kredytu do dnia 29.12.2017 r.
• kredyt będzie wykorzystany w formie bezgotówkowej,
• kredyt uruchomiony będzie w jednej transzy
• Zamawiający ma prawo do wykorzystania kredytu w kwocie niższej bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
• oprocentowanie kredytu naliczane będzie w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej WIBOR dla depozytów złotowych 3 miesięcznych powiększonej o marżę banku,
• stawka WIBOR 3M będzie ustalana na dwa dni poprzedzające rozpoczęcie okresów rozliczeniowych
• marża banku jest stała i nie podlega zmianom w okresie spłaty kredytu,
• bank nie pobiera opłat i prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu
• odsetki od wykorzystanego kredytu są naliczane od dnia podstawienia wymaganej kwoty na rachunek kredytobiorcy w okresach miesięcznych i płatne w ostatnim dniu każdego miesiąca,
• jeśli spłata ostatniej raty kredytu przypadnie przed końcem okresu odsetkowego, odsetki są płatne w dniu spłaty kredytu,
• raty kapitałowe płatne będą do ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od stycznia 2018 roku do grudnia 2027 roku,
• uruchomienie kredytu nastąpi po podpisaniu umowy, na podstawie pisemnego zlecenia zamawiającego.
• Po wyborze oferty a przed podpisaniem umowy Zamawiający- Gmina Marciszów nie będzie składała dodatkowego wniosku o udzielenie kredytu
• zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy.
• Oprocentowanie jest jedynym kosztem kredytu. Nie dopuszcza się obciążenia kredytu dodatkowymi opłatami i kosztami np. wynikającymi z wcześniejszej spłaty kredytu.
• Zamawiający nie będzie otwierał odrębnego rachunku u wykonawcy zamówienia w celu obsługi udzielonego kredytu
• Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat
Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: czynności techniczno-formalne związane z udzieleniem i obsługą kredytu tj. w szczególności wyliczanie należnych odsetek do kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu, ustalanie bieżących sald jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). Zamawiający wymaga zatrudnienia min. 1 osoby w wymiarze czasu pracy proporcjonalnym do wykonywanych czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
5. Informacja o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6. Termin wykonania zamówienia:
Data uruchomienia kredytu do 29.12.2017 r.
Data zakończenia - 31.12.2027 r.
7. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności bankowej w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 128 z późn. zm.)
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - - nie dotyczy
c) zdolności technicznej lub zawodowej. - nie dotyczy
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w stosunku, do którego zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy Pzp oraz Wykonawcę, który nie spełnia warunków określonych w art. 22 ust. 1b Pzp.
Dodatkowo Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1930 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku, w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) -art.24 ust. 5 pkt 1;
8. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej, wydane zgodnie z art. 36 ust.1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz.U. z 2012 r. n poz. 1376 z poź. zm.)a w przypadku gdy wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego inne równoważne dokumenty
2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy.
9. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
10. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Cena ofertowa brutto - znaczenie 100%
11. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty sporządzone w języku polskim należy przesłać/złożyć w Urzędzie Gminy Marciszów, ul. Szkolna 6 pok. Nr 31 do dnia 24.11.2017. do godz. 945.
12. Termin związania ofertą:
30 dni
13. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej
14. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
15. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej.
16. Informacje o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 i 7.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Ustawy.
Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 02.11.2017r.
dr Stefan Zawierucha
Wójt Gminy Marciszów
UCHWAŁA Nr XXXII/166/2016 w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2017.