Uchwała Nr XXXVII/190/17 Rady Gminy Marciszów z dnia 25 maja 2017 r. w sprawie: udzielenia Wójtowi Gminy Marciszów absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2016 rok.
UCHWAŁA Nr XXXVII/190/17
Rady Gminy Marciszów
z dnia 25 maja 2017 r.
w sprawie: udzielenia Wójtowi Gminy Marciszów absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2016 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4, art. 28a ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz. U z 2016 r., poz.446 z późn. zm./ oraz art. 271 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1870 z późn. zm./ po zapoznaniu się z:
1) sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2016 rok,
2) sprawozdaniem finansowym,
3) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu Zespół w Jeleniej Górze o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Marciszów za rok 2016,
4) informacją o stanie mienia gminy,
5) stanowiskiem Komisji Rewizyjnej,
6) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Marciszów za rok 2016.
Rada Gminy Marciszów
uchwala, co następuje:
§ 1
Udziela się Wójtowi Gminy Marciszów absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2016.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Adamczyk
Uzasadnienie
do Uchwały Nr XXXVII/190/17
Rady Gminy Marciszów z dnia 25 maja 2017 r.
Wójt Gminy Marciszów przedstawił dnia 22 marca 2016 roku Radzie Gminy Marciszów sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Marciszów za rok 2016, które zostało przekazane radnym i Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu Zespół w Jeleniej Górze celem zaopiniowania.
Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu Zespół w Jeleniej Górze Uchwałą Nr I/86/2017 z dnia 10 kwietnia 2017 roku wyraziła pozytywną opinię o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2016 rok.
Komisja Rewizyjna Rady Gminy Marciszów na posiedzeniu w dniu 25 kwietnia 2017 roku po zapoznaniu się i dokonaniu analizy:
1) sprawozdania z wykonania budżetu za 2016 rok,
2) sprawozdań finansowych,
3) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu Zespół w Jeleniej Górze,
4) informacji o stanie mienia gminy
pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu i zwróciła się z wnioskiem do Rady Gminy Marciszów o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Marciszów.
Wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Marciszów za 2016 rok z tytułu wykonania budżetu i opinia Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy za rok 2016 został przekazany do Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu Zespół w Jeleniej Górze i Uchwałą Nr I/148/2017 z dnia 18 maja 2017 roku został pozytywnie zaopiniowany.
Na ustawowy skład 15 radnych w chwili głosowania obecnych było 15 radnych, co stanowi 100% ustawowego składu rady.
Głosowało: na obecnych podczas głosowania 15 radnych,
* 13 radnych głosowało „za” udzieleniem absolutorium,
* 1 radny głosował „przeciw” udzieleniu absolutorium,
* 1 radny „wstrzymał się” od głosu.
W wyniku głosowania Rada Gminy Marciszów podjęła uchwałę w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Marciszów absolutorium za 2016 rok.
Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Adamczyk