Zarządzenie Nr 115/2023 Wójta Gminy Marciszów z dnia 15 listopada 2023 r. w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji
Zarządzenie Nr 115/2023
Wójta Gminy Marciszów
z dnia 15 listopada 2023 r.
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r., poz. 120 ze zm.) oraz art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.) Wójt Gminy Marciszów
zarządza co następuje:
§1.
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w:
- Urzędzie Gminy w Marciszowie,
- DG – ul. Dworcowa
- OSP oraz zbiorniki p-poż,
- Bibliotekach gminnych,
- Świetlicach wiejskich,
- placach zabaw, siłowni zewnętrznych, wiat przystankowych, drogowych obiektach inżynierskich,
- budynkach komunalnych, budynkach administracyjnych
- Oczyszczalniach ścieków,
- oświetlenia ulicznego,
- magazynie OC,
- wykazie posiadanych wartości materialnych i prawnych.
§2.
Inwentaryzację należy przeprowadzić metodą spisu z natury według stanu na dzień 31 grudnia 2023 roku.
§3.
Inwentaryzację przeprowadzą:
- Komisja inwentaryzacyjna,
- Zespoły spisowe.
§4.
W skład Komisji inwentaryzacyjnej powołuję następujące osoby:
- Lilianna Tokarska - przewodniczący
- Anna Płaszczyńska - z-ca przewodniczącego
- Marta Czerkieska - członek
- Katarzyna Kaznowska - członek
- Jolanta Kudryńska - członek
- Aleksandra Łukaszun - członek
- Bartłomiej Nawrocki - członek
- Renata Wolska - członek
- Anita Pociecha - członek
- Ewelina Dul - członek
- Justyna Trziszka - członek
§5.
W terminie od dnia 31 grudnia 2023 r. do dnia 15 stycznia 2024 r. inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
- Środki trwałe,
- Środki trwałe w używaniu,
- Środki trwałe w budowie,
- Pozostałe środki trwałe w używaniu,
- Zapasy materiałów i towarów znajdujących się w strzeżonych składowiskach objętych ewidencją ilościowo-wartościową,
- Składniki majątku ujętych w ewidencji ilościowej (przedmiotów małocennych),
- Druki ścisłego zarachowania,
- Wartości materialne i prawne,
- Należności.
§6.
Zadaniem Komisji Inwentaryzacyjnej działającej przez okres 4 lat będzie dokonywanie inwentaryzacji:
- polegającej na ustaleniu rzeczywistego stanu na określony dzień, przy zachowaniu częstotliwości określonej przepisami prawa;
- zdawczo-odbiorczej– przeprowadzana obowiązkowo w każdym przypadku zmiany osoby materialnie odpowiedzialnej za powierzone mienie;
- uproszczonej – przeprowadzanej w przypadku, gdy wystąpiły wypadki losowe, np. włamanie, kradzież, pożar lub inne przyczyny, w wyniku których nastąpiło naruszenie stanu, bądź przydatności składników majątku.
§7.
Inwentaryzację składników majątku należy przeprowadzić:
- wymienionych w § 5 pkt 1-2 i 4-7 – w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy, pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach rachunkowych;
- wymienionych w § 5 pkt. 3 i 8 – przez porównanie (weryfikację) stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych;
- wymienionych w § 5 pkt. 9 – w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
§8.
1.Czynności spisowe metodą spisu z natury wykonane zostaną przez zespoły w następującym składzie osobowym:
Zespół spisowy nr 1 (budynek Urzędu Gminy, materiały, zapasy magazyn OC, druki ścisłego zarachowania)
- Anna Płaszczyńska
- Ewelina Dul
Zespół spisowy nr 2 (DG, OSP, zbiorniki p-poż, budynki komunalne, administracyjne, Oczyszczalnie ścieków)
- Jolanta Kudryńska
- Aleksandra Łukaszun
Zespół spisowy nr 3 (Biblioteki, świetlice gminne, place zabaw, siłownie zewnętrzne, wiaty przystankowe, drogowe obiekty inżynierskie)
- Katarzyna Kaznowska
- Anita Pociecha
- Marta Czerkieska
- Justyna Trziszka
2.Czynności spisowe metodą weryfikacji zostaną przygotowane przez:
Zespół spisowy nr 4 (wykazy gruntów, dróg, oświetlenia drogowego, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz wykaz posiadanych wartości materialnych i prawnych) do weryfikacji zgodności z zapisami w ewidencji księgowej) przygotują:
1.Renata Wolska - grunty, wykaz posiadanych wartości materialnych i prawnych
2.Bartłomiej Nawrocki - środki trwałe w budowie, drogi, oświetlenie drogowe, sieci wodociągowe i kanalizacyjne.
§9.
Przed rozpoczęciem inwentaryzacji tj. do dnia 15 grudnia, celem uniknięcia zbędnych zapisów należy fizycznie zlikwidować zniszczone, uszkodzone nie nadające się do naprawy składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej i ilościowo-wartościowej, na podstawie protokołu sporządzonego przez Komisję oceniającą przydatność środków do dalszej eksploatacji.
§10.
- Do likwidacji zniszczonych nie nadających się do dalszego użytkowania składników majątkowych / środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych powołuję Komisję Likwidacyjną w następującym składzie:
- Justyna Ferenc - przewodniczący
- Gabriela Pruś - członek
- Anna Proszowska - członek
- Komisja Likwidacyjna działa przez 4 lata licząc od daty podpisania Zarządzenia.
§11.
Do wyceny środków trwałych, które zostały ujawnione w trakcie spisu z natury powołuje się komisję w składzie:
- Ewelina Dul - przewodniczący
- Marek Banaś - członek
- Jerzy Skiba - członek
§12.
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w referacie księgowości.
§13.
Zobowiązuję komisję do:
- Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
- Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym Gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie.
- Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu księgowości w terminie 5 dni po zakończeniu spisu.
§14.
- Pracownik referatu księgowości odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji składników majątkowych dokonuje ich wyceny na drukach spisu z natury.
- Po dokonanej wycenie ustala różnice inwentaryzacyjne.
§15.
Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§16.
Przed przystąpieniem do spisu z natury Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej przy współudziale Skarbnika Gminy zorganizuje naradę z członkami Komisji.
§17.
Traci moc Zarządzenie Nr 123/19 Wójta Gminy Marciszów z dnia 15 listopada 2019 wraz ze zmianami.
§18.
Wykonanie zarządzenia powierzam Komisji Inwentaryzacyjnej i Sekretarzowi Gminy.
§19.
Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.
Wójt Gminy
mgr inż. Wiesław Cepielik
Otrzymują do wykonania:
Podpisy komisji:
INWENTARYZACYJNEJ
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ……………………....
- ………………………
LIKWIDACYJNEJ
- ………………………
- ………………………
- ………………………
Otrzymują do wiadomości:
Skarbnik Gminy