OBSŁUGA BANKOWA BUDŻETU GMINY MARCISZÓW
ZP/PN/271/01/20
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Usługi
OBSŁUGA BANKOWA BUDŻETU GMINY MARCISZÓW.
- Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Marciszów
ul. Szkolna 6
58-410 Marciszów
Tel. 075-74 10 208
- Tryb zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579), zwaną dalej „ustawą Pzp”, oraz przepisami wykonawczymi do niej, w trybie przetargu nieograniczonego, o którym mowa w art. 39 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy art. 24aa ustawy.
Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
- Informacja o uzyskaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Adres strony internetowej na której zamieszczona zostanie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www. bip.marciszow.pl
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
3. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze bankowej budżetu Gminy Marciszów, w tym jednostek organizacyjnych podległych Gminie Marciszów:
- Urząd Gminy w Marciszowie
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
- Zespół Szkolno-Przedszkolny w Marciszowie
- Zakład Gospodarki Komunalnej Wodociągi Marciszowskie
Zakres zamówienia obejmuje:
1)Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Gminy Marciszów oraz rachunków
samorządowych jednostek organizacyjnych:
- Otwieranie i prowadzenie rachunków bieżących Gminy Marciszów oraz rachunków gminnych jednostek organizacyjnych
- Otwieranie i prowadzenie rachunków pomocniczych Gminy Marciszów oraz rachunków gminnych jednostek organizacyjnych
- Lokowanie wolnych środków pieniężnych na lokatach krótko i długoterminowych na podstawie odrębnych dyspozycji Zamawiającego z możliwością jej automatycznej prolongaty. Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków finansowych na rachunkach w innych bankach zgodnie z ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
- Automatycznym lokowaniu wolnych środków pieniężnych pozostających na koniec dnia na rachunku podstawowym budżetu gminy, na lokacie overnight tworzonej na koniec każdego dnia i trwającej do godziny 8.00 następnego dnia. Lokowanie oparte będzie na stawce stanowiącej różnicę stawki WIBID ON i stałej marży banku podanej w ofercie.
Zastrzeżenia:
a) w przypadku wystąpienia wolnych dni od pracy lokatą objęty zostanie cały okres
świąteczny i weekendowy,
b) wartość wolnych środków pieniężnych pozostających na koniec dnia nie może być mniejsza niż 50.000,00 zł
- Realizację zleceń płatniczych – przelewów przekazywanych w formie elektronicznej i papierowej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych od operacji na wewnętrznych rachunkach bankowych zamawiajacego
- Przyjmowanie w punkcie obsługi kasowej lub filii banku – znajdującej się w miejscowości będącej siedzibą zamawiającego- wpłat gotówkowych własnych i obcych. Przyjmowanie wpłat gotówkowych obcych obejmuje wpłaty z tytułu podatków i innych należności niepodatkowych dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadające osobowości prawnej
- Dokonywanie w punkcie obsługi kasowej lub filii banku – znajdującej się w miejscowości będącej siedzibą zamawiającego - wypłat gotówkowych na podstawie dokumentów księgowych ( na drukach obowiązujących u zamawiającego np. listy wypłat) zatwierdzonych do wypłat przez Zamawiającego
- Możliwość generowania i drukowania codziennych wyciągów bankowych
- Wydawanie opinii bankowej o prowadzonym rachunku bankowym oraz innych opinii i zaświadczeń
- zapewnienie dostępu do bankowości elektronicznej dla Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w niezbędnej ilości dostosowanej do potrzeb. Do wyceny oferty należy przyjąć liczbę 14 użytkowników, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby użytkowników w trakcie trwania umowy,
- zapewnienie Systemu Identyfikacji Płatności Masowych umożliwiającego ich jednoznaczną identyfikację i automatyczne elektroniczne księgowanie na indywidualnych kontach rozrachunkowych wpłacających w systemach księgowych wskazanych przez Zamawiającego. Obecnie Zamawiający wykorzystuje 1220 rachunków indywidualnych.
2) Utworzenie i prowadzenie punktu obsługi kasowej lub filii banku, zapewniającego pełna obsługę bankową w zakresie operacji gotówkowych i bezgotówkowych w miejscowości będącej siedzibą zamawiającego przez cały okres bankowej obsługi budżetu Gminy Marciszów i jednostek organizacyjnych Gminy. Gmina Marciszów udostępni w formie bezpłatnego użyczenia, pomieszczenia do prowadzenia punktu kasowego przy ul. Szkolnej 8 w Marciszowie. Wykonawca zamówienia obciążony będzie jedynie kosztami energii elektrycznej, wody, ścieków i energii cieplnej. Punkt kasowy musi być wyposażony w bankomat. Wykonawca powinien otworzyć punkt kasowy we wskazanym powyżej miejscu w terminie uzgodnionym z zamawiającym jednak nie później niż do dnia 31 lipca 2020 r. Do momentu otwarcia punktu kasowego, wykonawca zagwarantuje codzienną obsługę budżetu Gminy Marciszów i zapewni możliwość prowadzenia wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony zamawiającego. W przypadku niespełnienia tego warunku zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawartej umowy.
3) Udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu gminy na
następujących warunkach:
- kredyt krótkoterminowy będzie miał charakter odnawialny w każdym roku budżetowym. Uruchomienie kredytu nastąpi po przekazaniu Wykonawcy stosownej uchwały Rady Gminy Marciszów na dany rok budżetowy,
- wysokość kredytu będzie wynikać z określonego przez Radę Gminy w uchwale budżetowej upoważnienia do zaciągania kredytu na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy Marciszów
- każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował automatyczne zmniejszenie salda rachunku,
- kredyt zostanie udzielony bez opłat i prowizji, a jego jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu,
- kredyt będzie spłacony nie później niż ostatniego dnia roboczego danego roku,
- oprocentowanie kredytu krótkoterminowego będzie się opierało o stawkę WIBOR 1M oraz stałą marżę Wykonawcy w całym okresie obowiązywania umowy. Naliczanie odsetek następować będzie w oparciu o stawkę z ostatniego dnia roboczego notowania WIBOR 1M z miesiąca poprzedzającego kolejny okres (miesiąc) odsetkowy. Każdorazowo ustalona stopa procentowa będzie obowiązywała od pierwszego dnia miesiąca rozpoczynającego kolejny okres odsetkowy.
- zabezpieczeniem kredytu w rachunku bieżącym budżetu Gminy Marciszów stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy Prawo bankowe z dnia 29.08.1997 r.,
- o wysokości oprocentowania w każdym miesiącu Wykonawca zawiadomi Zamawiającego. Naliczanie i pobieranie odsetek od wykorzystanego kredytu rachunku bieżącym powinno następować co miesiąc w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. Spłata odsetek za m-c grudzień nastąpi do 31 grudnia każdego roku budżetowego.
Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: czynności techniczno-formalne związane z obsługą bankową jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
- Informacja o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
- Termin wykonania zamówienia:
Termin realizacji zamówienia: od 21 kwietnia 2020 do 20 kwietnia 2025 r..
- Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
Pzp;
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności bankowej w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357)
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - nie dotyczy
c) zdolności technicznej lub zawodowej. - nie dotyczy
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w stosunku, do którego zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy Pzp oraz Wykonawcę, który nie spełnia warunków określonych w art. 22 ust. 1b Pzp.
Dodatkowo Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1930 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615)
lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku, w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r.
poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) -art.24 ust. 5 pkt 1;
- Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
Na wezwanie ZamawiającegoWykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów:
1)W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności
bankowej, wydane zgodnie z art. 36 ust.1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo
bankowe (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. n poz. 2357 ) a w przypadku
gdy wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję
Nadzoru Finansowego inne równoważne dokumenty
2)W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy.
- Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Cena ofertowa brutto - znaczenie 100%
- Miejsce i termin składania ofert:
Oferty sporządzone w języku polskim należy przesłać/złożyć w Urzędzie Gminy Marciszów, ul. Szkolna 6 pok. Nr 31 do dnia 02.04.2020. do godz. 945.
- Termin związania ofertą:
30 dni
- Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej
- Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
- Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej.
15. Informacje o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 i 7.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w
art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Ustawy.
Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 24.03.2020r.
Wiesław Cepielik
Wójt Gminy Marciszów
Załączniki:
1. SIWZ (pobeirz PDF)
2. Formularze (pobierz DOCX)
01.04.2020 r.
ZP/PN/271/01/20
ZMIANA TREŚCI OGŁOSZENIA
Działając na podstawie art. 11c ustawy z 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) Zamawiający wprowadza zmianę treści Ogłoszenia o zamówieniu w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na Obsługę bankową budżetu Gminy Marciszów:
Punkt 11. Miejsce i termin składania ofert: otrzymuje brzmienie:
Oferty sporządzone w języku polskim należy przesłać/złożyć w Urzędzie Gminy Marciszów, ul. Szkolna 6 pok. Nr 31 do dnia 09.04.2020. do godz. 945.
Wiesław Cepielik
Wójt Gminy Marciszów
09.04.2020 r.
ZP/PN/271/01/20
Zamawiający:
Gmina Marciszów
ul. Szkolna 6
58-410 Marciszów
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
Przedmiot zamówienia:
Obsługa bankowa budżetu Gminy Marciszów
Oferta nr 1:
Bank Spółdzielczy w Jaworze
ul. Wrocławska 2
59-400 Jawor
L.p. |
Czynność bankowa |
Cena jednostkowa |
1. |
Opłata miesięczna za prowadzenie rachunków podstawowych i pomocniczych obsługi bankowej |
5,00 zł/1 mc. |
2. |
Wysokość prowizji od wpłat i wypłat gotówkowych |
2,00% |
3. |
Wysokość opłaty od przelewów do innych banków |
1,00 zł/1szt. |
4. |
Wysokość opłaty od przelewów w ramach własnych oddziałów |
0,00 zł/1 szt. |
5. |
Opłata miesięczna za korzystanie z usługi IPPM |
70,00 zł/1 mc. |
6. |
Opłata miesięczna za prowadzenie bankowości elektronicznej |
100,00 zł/1 mc. |
7. |
Wysokość prowizji za wpłaty gotówkowe w systemie IPPM |
2,00 % |
Wysokość oprocentowania depozytów overnight: 0,05% w tym marża banku -0,62%
Wysokość oprocentowania kredytu krótkoterminowego: 3,19% w tym marża banku 2,19%
Wysokość oprocentowania środków na rachunkach pomocniczych 0,10% w tym marża banku -0,57%
Kwota przeznaczona na realizacje zamówienia brutto: 130.000,00 zł
Wiesław Cepielik
Wójt Gminy Marciszów
Marciszów 14.04.2020r.
ZP/PN/271/01-3/20
INORMACJA O WYBORZE OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ustawy prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) zawiadamia się, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Obsługę bankowa budżetu Gminy Marciszów” została wybrana oferta nr 1 złożona przez:
Bank Spółdzielczy w Jaworze
ul. Wrocławska 2
59-400 Jawor
uzyskując łączną ocenę 100,00 punktów:
Nr |
Nazwa kryterium |
Ilość punktów |
1. |
Opłata miesięczna za prowadzenie rachunków podstawowych i pomocniczych obsługi bankowej |
10,00 |
2. |
Oprocentowanie lokat bankowych typu overnight |
5,00 |
3 |
Wysokość oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym |
5,00 |
4. |
Wysokość prowizji od wpłat i wypłat gotówkowych |
20,00 |
5 |
Wysokość opłaty od przelewów do innych banków |
20,00 |
6. |
Wysokość opłaty od przelewów w ramach własnych oddziałów |
10,00 |
7. |
Opłata miesięczna za korzystanie z usługi IPPM |
5,00 |
8. |
Opłata miesięczna za prowadzenie bankowości elektronicznej ( |
10,00 |
9. |
Oprocentowanie środków na rachunkach pomocniczych typu depozyt, ZFŚS |
5,00 |
10. |
Wysokość prowizji za wpłaty gotówkowe w systemie IPPM |
10,00 |
11. |
RAZEM |
100,00 |
W toczącym się postępowaniu wpłynęła jedna oferta.
Zamawiający nie ustanowił dynamicznego systemu zakupów.
Wiesław Cepielik
Wójt Gminy Marciszów