Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR III/2020 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 27 maja 2020 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 983 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR III/2020 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 27 maja 2020 r.

PROTOKÓŁ NR III/2020
z posiedzenia
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki
odbytej w dniu 27 maja 2020 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Nieobecny radny Sławomir Czerwiński. 

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 12:10.

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,

3. Analiza wykonania budżetu za 2019 r.

4. Informacja nt. podziału środków finansowych dla klubów sportowych i organizacji pożytku publicznego.

5. Analiza i  opiniowanie projektów uchwał.

6. Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

Na posiedzenie Komisji przybyła Pani Ewa Sawicz – Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie oraz Pani Wioleta Lepucka główna księgowa w zawiązku z problemami, dotyczącymi oświaty.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 

Ad.3.

Analiza wykonania budżetu za 2019 r.

Ustalono, że analiza wykonania budżetu za 2019 rok zostanie dokonana podczas posiedzenia Komisji Budżetu, która rozpocznie się po zamknięciu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki.

 

Ad.4.

Informacja nt. podziału środków finansowych dla klubów sportowych i organizacji pożytku publicznego.

Informację pisemną dotyczącą podziału środków finansowych dla klubów sportowych i organizacji pożytku publicznego odczytała Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji.

Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Radna Jadwiga Adamczyk

Zainteresowała się kwestią dbania o bazę sportową w Sędzisławiu, do której komisja miała zastrzeżenia podczas posiedzenia wyjazdowego.  

 

Ad.5

Opiniowanie projektów uchwał.

 

a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą,

 

b/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

 

c/ projekt uchwały w sprawie: zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,

 

d/ projekt uchwały w sprawie: zmieniająca uchwałę nr XVI/103/2020 Rady Gminy Marciszów z dnia 10 kwietnia 2020 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Marciszów,

 

e/ projekt uchwały w sprawie: pozostawienia bez rozpatrzenia petycji wnioskującej o podjęcie uchwały w sprawie ochrony zdrowia mieszkańców przed elektroskażeniem,

 

f/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2020,

Po przeanalizowaniu projekty uchwał bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.6.

Sprawy różne i wnioski.

 

W sprawach różnych Wójt Gminy Marciszów przedstawił szczegóły konferencji, która dotyczyła funkcjonowania Sanikomu.

 

Następnie uczestnicząca w posiedzeniu Komisji Pani Ewa Sawicz – Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie odniosła się do zarzutów postawionych podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej, dotyczących oszczędności z tytułu, że szkoła nie  pracuje oraz przydziału nadgodzin dla nauczycieli.

Następnie omówiła zasady przydziału nadgodzin nauczycielom oraz zwróciła uwagę ilość nauczycieli, zdobywających kolejne stopnie awansu zawodowego. W szkole przeważa większość nauczycieli dyplomowanych, co przenosi się na koszty i nie jest zależne od woli dyrektora tylko wynika z zapotrzebowania i przepisów prawa.

W dalszej części posiedzenia Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie omówiła zasady sprawowania kontroli nad działalnością szkoły, polegające na regularnym przekazywaniu sprawozdań do organu prowadzącego. Również arkusz organizacyjny zatwierdzany jest i przez organ prowadzący i przez nadzór pedagogiczny. Wszystko obwarowane jest przepisami prawa.   

Następnie Pani Wioleta Lepucka główna księgowa Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie przedstawiła analizę kosztów funkcjonowania oświaty od 2014 roku, zwracając uwagę na wzrost kosztów w roku 2017/2018 i 2018/2019, co było podyktowane podwyżkami nauczycieli.

Radna Jadwiga Adamczyk przypomniała, że komisja spotykała się wspólnie z nauczycielami w kwestii strajku i pensji w oświacie. Rada popierała inicjatywy, żeby nauczycielom poprawić sytuację.  

Po przedstawieniu kosztów zatrudnienia poddano pod dyskusję kwestię zatrudnienia nauczycieli na zastępstwo oraz nauczycieli stażystów.

Następnie Pani Ewa Sawicz – Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie omówiła zasady nauczania indywidualnego, zasady przydzielania nauczycielom urlopów dla poratowania zdrowia oraz stan zatrudnienia w szkole i w przedszkolu.

W dalszej części posiedzenia Pani Wioleta Lepucka przedstawiła zestawienie prac wykonanych w szkole w okresie do marca do maja oraz oszczędności wynikłe w związku z aktualną sytuacją.

Następnie Wójt Gminy Marciszów porównał funkcjonowanie szkoły w Marciszowie do innych samorządów. 

 

Na zakończenie dyskusji radna Jadwiga Adamczyk poprosiła członków komisji o podjęcie wniosku, że Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki nie ma zastrzeżeń co do finansowania i funkcjonowania oświaty. 

Członkowie Komisji jednogłośnie przychylili się do w/w wniosku.

 

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                              Jadwiga Adamczyk     

Insp. ds. biura rady,

ogólno-organizacyjnych,  

Metryka

sporządzono
2020-05-27 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2020-05-27 00:00 przez Michalski Mariusz
zmodyfikowano
2020-08-28 10:44 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
167
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.