Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR III/2020 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 27 maja 2020 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 981 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR III/2020 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 27 maja 2020 r.

PROTOKÓŁ NR III/2020
z posiedzenia Komisji Budżetu
odbytej w dniu 27 maja 2020 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:25 zakończenie 14:00

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,

3. Analiza wykonania budżetu za 2019 r.

4. Realizacja zadań z funduszu sołeckiego w budżecie gminy za 2019 r. 

5. Plan realizacji funduszu sołeckiego na 2020 rok.

6. Analiza i  opiniowanie projektów uchwał.

7. Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radna Jolanta Sanojca - Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół  z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Analiza wykonania budżetu za 2019 r.

Analizę wykonania budżetu za 2019 r. przedstawiła Skarbnik Gminy Marciszów  Edyta Bania. Po dokonaniu analizy Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu Gminy Marciszów za 2019 rok.

Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła aktualną sytuację finansowa oraz stan bieżącego zadłużenia, a także kwestię podwyżek związaną z dopłatami do gospodarowania odpadami.

W związku z zagrożeniem podniesienia stawek za odbiór odpadów radna Jadwiga Adamczyk zaproponowała,  aby w związku z obecną sytuacją zastanowić się nad zawarciem umowy z innym odbiorcom. Temat poddano pod dyskusję.

 

Podsumowując realizację sprawozdania z wykonania budżetu radny Mirosław Wolak zwrócił uwagę na spłatę zadłużenia. Podkreślił jednak, że spłacanie zobowiązań nie jest metodą na funkcjonowanie urzędu. Należy w najbliższym czasie pomyśleć o inwestowaniu.

Następnie radny przedstawił procentowe wyliczenia udziałów w realizacji inwestycji w ubiegłym roku w poszczególnych sołectwach.

 

W dalszej części posiedzenia radna Jadwiga Adamczyk odniosła się do zarzutów dotyczących kosztów funkcjonowania Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Marciszowie. Uważa, że szkoła funkcjonuje w całkiem nowych realiach, wykonuje nowe zadania, a są to zadania kosztowne.

 

Następnie radny Edmund Orzechowski poprosił o przedstawienie kwestii odzyskania vatu, na co Skarbnik Gminy wyjaśniła, że w związku z panującą epidemią wszelkie terminy administracyjne zostały zawieszone.

 

Ad.4

Realizacja zadań z funduszu sołeckiego w budżecie gminy za 2019 r. 

Z pisemną informacją dotyczącą realizacji zadań z funduszu sołeckiego w budżecie gminy za 2019 r. zapoznała członków Komisji radna Jolanta Sanojca – Przewodnicząca.

 

Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Ad.5

Plan realizacji funduszu sołeckiego na 2020 rok.

Pisemną informację dotyczącą rozliczenia funduszu sołeckiego od stycznia do maja 2020 roku przedstawiła radna Jolanta Sanojca – Przewodnicząca Komisji.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Uczestnicząca w posiedzeniu komisji radna Jadwiga Adamczyk zgłosiła uwagę, że sołtysi powinni być informowani o pracach planowanych w poszczególnych miejscowościach.  

Na wniosek radnej Jadwigi Adamczyk Komisja Budżetu złożyła wniosek  o regularne informowanie sołtysów o terminie wykonywanych prac lub podejmowanych działań w poszczególnych miejscowościach.

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Następnie radny Mirosław Wolak podkreślił, że w obecnej sytuacji, związanej z zagrożeniem epidemiologicznym realizując fundusz sołecki należy się skupić na zakupowym i inwestycyjnym realizowaniu tam, gdzie jest to możliwe.

W dalszej części posiedzenia radny Mirosław Wolak przedstawił propozycję przesunięć w funduszach sołeckich związaną z aktualną sytuacją epidemiologiczną w kraju. 

 

Ad.6

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą,

 

b/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi  w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

 

c/ projekt uchwały w sprawie: zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,

 

d/ projekt uchwały w sprawie: zmieniająca uchwałę nr XVI/103/2020 Rady Gminy Marciszów z dnia 10 kwietnia 2020 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na ternie Gminy Marciszów,

 

e/ projekt uchwały w sprawie: pozostawienia bez rozpatrzenia petycji wnioskującej o podjęcie uchwały w sprawie ochrony zdrowia mieszkańców przed elektroskażeniem,

 

f/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2020,

 

Po przeanalizowaniu projekty uchwał bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.7.

Sprawy różne i wnioski.

 

W sprawach różnych na wniosek radnej Jadwigi Adamczyk podjęto dyskusję na temat oddawania odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów, których nie będzie można dostarczyć do PSZOK-u. Radna obawia się, że tego typu odpady będą wyrzucane do lasów.

Temat poddano pod dyskusję, w wyniku której Komisja złożyła wniosek o przygotowanie i umieszczenie na bip-ie wykazu firm odbierających kłopotliwe odpady. 

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

W dalszej części posiedzenia radna Jadwiga Adamczyk:

- poinformowała, że powiat przy zbieraniu piasku z dróg powiatowych po zimie zrzucił pozostałości pisaku na pobocza rowów,

- przedstawiła problem z parkingami na Kolorowych Jeziorkach, 

 

Następnie radny Edmund Orzechowski poprosił Przewodniczącego Rady o informowanie radnych o treści istotnych pism kierowanych do rady. Ustalono, że pisma na bieżąco będą przesyłane radnym do wiadomości. 

 

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                              Jolanta Sanojca

Insp. ds. biura rady,

ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

Metryka

sporządzono
2020-05-27 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2020-05-27 00:00 przez Michalski Mariusz
zmodyfikowano
2020-08-28 10:23 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
152
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.