PROTOKÓŁ NR I/19 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 24 stycznia 2019 r.
PROTOKÓŁ NR I/19
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytej w dniu 24 stycznia 2019 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 13:25
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Opracowanie planu pracy Komisji na 2019 rok.
4/ Opiniowanie projektów uchwał.
5/ Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radny Edmund Orzechowski – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokoły ze wspólnego posiedzenia Komisji z dnia 03.12.2018 r. oraz z dnia 27.12.2018 r. przyjęto jednogłośnie.
Ad.3
Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2019 rok.
Przewodniczący Komisji przedstawił radnym projekt planu pracy Komisji na 2019 rok.
Do przedstawionego planu pracy uwag i pytań nie zgłoszono.
Plan pracy Komisji zatwierdzono jednogłośnie.
Ad.4
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia ramowego planu pracy Rady Gminy Marciszów na rok 2019,
b/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Marciszów na rok 2018.
b/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenie planu pracy Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy Marciszów na rok 2019,
c/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Marciszów na rok 2019,
d/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia planów pracy Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów na rok 2019,
e/ projekt uchwały w sprawie: zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem rządowym przyjętym Uchwałą Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023,
f/ projekt uchwały w sprawie: podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania pomocy w zakresie dożywiania w formie zasiłku pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem rządowym przyjętym Uchwałą Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023,
g/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Marciszów na rok 2019,
Po przeanalizowaniu projekty uchwał bez uwag skierowano pod obrady sesji.
Ad.5.
Sprawy różne i wnioski.
W związku z problemem, dotyczącym zmiany terminu wywozu odpadów na posiedzenie Komisji zaproszono Panią Liliannę Tokarską, która omówiła szczegóły gospodarowania, segregowania oraz wywozu odpadów.
Członkowie Komisji uważają, że nowy system gospodarowania nie został odpowiednio rozpropagowany wśród mieszkańców, którzy nie wiedzą, jak segregować odpady. Należałoby dotrzeć do większej ilości osób, szczególnie starszych, którzy nie korzystają z internetu. Dobrą okazją były organizowane wybory sołeckie, podczas których można było przeprowadzić akcję uświadamiania mieszkańców.
W związku z powyższym Komisja złożyła wniosek o przygotowanie ulotek informacyjnych, dotyczących sposobu segregacji odpadów i konsekwencji ich niesegregowania oraz dołączanie tych ulotek do rachunków za wodę i ścieki mieszkańcom Gminy.
Wniosek został poddany pod głosowanie.
Wniosek przyjęto jednogłośnie.
Wniosek stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Następnie Komisja podjęła dyskusję nad opłacalnością dofinansowania do wymiany systemów grzewczych.
W dalszej części posiedzenia radny Waldemar Gurgul zainteresował się kwestią zwolnienia z podatków, gdyż jest wiele obiektów w gminie w stanie dewastacji m.in. w Sędzisławiu. Nie wie czy właściciele tych nieruchomości płacą podatki ale uważa, że zwalniając ich z podatków może to być zachętą do tego, żeby tam nic nie było robione. Wpływa to na wizerunek gminy.
W związku z powyższym na posiedzenie Komisji zaproszono Panią Ewę Kozioł, zajmującą się podatkami, która wyjaśniła że nie może udzielać takich informacji w związku z tajemnicą służbową oraz skarbową.
Następnie podjęto dyskusję na temat możliwości znalezienia narzędzi, aby wpłynąć na właścicieli, aby dbali o swoje posesje.
Radny Waldemar Gurgul zaproponował, żeby złożyć wniosek o przygotowanie informacji czy Gmina może w jakiś sposób zmusić właściciela nieruchomości do dbania o jego posesję oraz o dbanie o wizerunek gminy.
Wniosku nie złożono. Ustalono, że Przewodniczący Komisji dowie się co można w tej kwestii zrobić i przekaże pozostałym członkom Komisji.
Innych uwag nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska Edmund Orzechowski
Insp. ds. Rady Gminy
i przygotowywania
wniosków unijnych