PROTOKÓŁ NR VI/2020 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 23 września 2020 r.
PROTOKÓŁ NR VI/2020
z posiedzenia
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki
odbytej w dniu 23 września 2020 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Nieobecny radny Sławomir Czerwiński.
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 12:30.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
3. Realizacja zadań oświatowych - raport.
4. Przygotowanie placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.
5. Informacja dotycząca wypoczynku letniego uczniów.
6. Analiza i opiniowanie projektów uchwał.
7. Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.
Ad.3.
Realizacja zadań oświatowych - raport.
Informację o stanie realizacji zadań oświatowych na terenie Gminy Marciszów w roku szkolnym 2019/2020 przedstawiła Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.
Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
W dalszej części posiedzenia Przewodnicząca Komisji poprosiła o zainteresowanie się realizacją wniosku komisji, dotyczącego dokonania ekspertyzy poddasza użytkowego w związku ze złą sytuacją termiczną oraz przedstawienie kosztorysu usunięcia przyczyn utraty ciepła i złej izolacji.
Ustalono, że w najbliższym czasie radnym zostanie udzielona szczegółowa informacja w zgłoszonej kwestii.
Po przedstawieniu raportu radna Jadwiga Adamczyk poprosiła, żeby dyrekcja szkoły przy tworzeniu klas wzięła pod uwagę, aby nie tworzyły się podziały na dzieci lepsze i gorsze, tylko klasy zrównoważone pod względem umiejętności i predyspozycji psycho – fizycznych. Następnie radna omówiła problem ucznia z Sędzisławia, który wymaga przydziału nauczyciela wspomagającego. Sugeruje, aby któryś z nauczycieli uzyskał dodatkowe kwalifikacje, aby pracować z takim dzieckiem.
Ad.4.
Przygotowanie placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.
Informację pisemną dotyczącą przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego odczytała Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.
Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Podczas realizacji tematu omówiona została kwestia usytuowania izolatorium w szkole i w przedszkolu oraz procedura postępowania w przypadku stwierdzenia zarażenia koronawirusem, a także wprowadzone działania w celu wyeliminowania potencjalnego zarażenia.
Innych uwag i pytań nie zgłoszono.
Ad.5
Informacja dotycząca wypoczynku letniego uczniów.
Informację pisemną dotyczącą wypoczynku letniego uczniów przedstawiła również Pani Monika Wąsowska inspektor ds. oświatowo-przedszkolnych i edukacyjnych.
Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Następnie odczytana została pisemna informacja od przewodniczącej Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, informująca o rezygnacji z inicjowania organizacji i dofinansowania wyjazdowego wypoczynku letniego w ramach gminnego programu rozwiazywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w 2020 roku w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-Co V-2.
Pisemna informacja stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Do przestawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.
Ad.6
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej - dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Marciszowie,
b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2020,
c/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XIII/74/19 Rady Gminy Marciszów z dnia 30 grudnia 2019 roku,
Po przeanalizowaniu projekty uchwał skierowano pod obrady sesji.
Następnie podjęto dyskusję w kwestii kosztów gospodarowania odpadami, wysokością stawek, problemem z prawidłowym segregowaniem odpadów, odbieraniem kłopotliwych odpadów.
Po zakończeniu dyskusji w związku z nieobecnością Wójta Komisja poprosiła o przygotowanie na sesję informacji o zmianie sytuacji w Sanikomie.
Ad.7.
Sprawy różne i wnioski.
Radna Jadwiga Adamczyk zainteresowała się kwestią płacenia czynszów w mieszkaniach komunalnych. Temat poddano pod dyskusję, a po jej zakończeniu Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki złożyła wniosek o przygotowanie pisemnej informacji o sytuacji mieszkań będących w zasobie gminy (ściągalność należności, zadłużenie lokatorów, ilość mieszkań w zasobie).
Pisemną informację należy przygotować na kolejne posiedzenie Komisji, które planowane jest na dzień 27.10.2020 roku.
Wniosek został poddany pod głosowanie.
Wniosek przyjęto jednogłośnie /nieobecny radny Sławomir Czerwiński/
Wniosek stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
Następnie radna Jadwiga Adamczyk zgłosiła, że dobrze byłoby, żeby każdy sołtys wiedział, jakie działania podejmowane są na jego wsi i mógł poinformować o tym mieszkańców. Jako przykład podała inwestycję budowy światłowodu do Ciechanowic i Wieściszowic, o której rozpoczęciu nikt nic nie wiedział.
Innych uwag nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska Jadwiga Adamczyk
Insp. ds. biura rady,
ogólno-organizacyjnych,