PROTOKÓŁ NR VI/2020 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej odbytej w dniu 21 września 2020 r.
PROTOKÓŁ NR VI/2020
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej
odbytej w dniu 21 września 2020 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 12:00 zakończenie 13:15.
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Ocena realizacji inwestycji oraz funduszu sołeckiego za I półrocze 2020 roku.
4/ Ocena stanu technicznego placów zabaw i miejsc rekreacyjnych dla rodzin oraz sprawdzenie ich dostępności dla mieszkańców – analiza dokumentacji z przeglądów technicznych.
5/ Analiza problemu infrastruktury wodociągowo – drogowej na terenie nowopowstałego kompleksu 22 działek we wsi Ciechanowice.
6/ Opiniowanie projektów uchwał.
7/ Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radny Julian Polański – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.
Ad.3.
Ocena realizacji inwestycji oraz funduszu sołeckiego za I półrocze 2020 roku.
Temat zrealizowano w oparciu o przygotowaną pisemną informację, która stanowi załącznik nr 2, 3 i 4 do protokołu.
Radny Mirosław Wolak
Poprosił radnych o przekazanie sołtysom informacji odnośnie realizacji funduszu sołeckiego w poszczególnych miejscowościach.
W związku z powyższym członkowie Komisji poprosili o kopie informacji odnośnie realizacji funduszu w celu przekazania jej sołtysom.
Innych uwag nie zgłoszono.
Ad.4.
Ocena stanu technicznego placów zabaw i miejsc rekreacyjnych dla rodzin oraz sprawdzenie ich dostępności dla mieszkańców – analiza dokumentacji z przeglądów technicznych.
Pisemną informację dotyczącą utrzymania placów zabaw, znajdujących się na terenie Gminy Marciszów odczytał radny Julian Polański – Przewodniczący Komisji.
Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono.
Ad.5.
Analiza problemu infrastruktury wodociągowo – drogowej na terenie nowopowstałego kompleksu 22 działek we wsi Ciechanowice.
Przybyły na posiedzenie Komisji prywatny inwestor, który zakupił ziemię w Ciechanowicach, a następnie podzielił ją na 24 działki budowlane omówił problem infrastruktury wodociągowo – drogowej na terenie nowopowstałego kompleksu 22 działek we wsi Ciechanowice.
Problem polega na tym, że inwestor na własny koszt wybudował sieć wodociągową, a następnie w 2018 roku wystąpił z propozycją przekazania tej sieci wodociągowej wraz z drogą z prośbą o jej przejęcie w zamian za zrealizowanie tej inwestycji. Zostało sporządzone porozumienie w okresie poprzedniej kadencji rady i poprzedniego wójta. Niestety propozycja nie uzyskała aprobaty rady gminy.
Następnie uczestniczący w posiedzeniu Komisji prywatny inwestor przedstawił posiadaną korespondencję z Urzędem Gminy w Marciszowe w przedmiotowej sprawie oraz koszty wykonanej inwestycji.
Uczestniczący w posiedzeniu Komisji Pan Rafał Zdunek Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w Marciszowe omówił aspekty techniczne wykonanej inwestycji, informując, że kwestia przekazania gminie nie leży w jego gestii.
Temat poddano pod dyskusję. Radni uznali, że nie widzą przeciwskazań do przejęcia wodociągu zwracając uwagę, że przejmując tą drogę wraz z wykonanym wodociągiem należy mieć świadomość, że za chwilę będą następne roszczenia do drogi w postaci położenia asfaltu, chodników, wykonania oświetlenia. Gmina musi realizować również inne zadania, na które mieszkańcy czekają od wielu lat. Ponadto radni wskazali na toczące się nadal sprawy sądowe o majątek wodociągowy.
Na zakończenie dyskusji prywatny inwestor zadeklarował, że przekaże gminie nieodpłatnie wybudowany wodociąg oraz poprosił o przygotowywanie stosownej dokumentacji.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy podsumował, że jako komisja zawnioskują o przejęcie wodociągu.
W dalszej części posiedzenia na wniosek radnego Juliana Polańskiego uczestniczący w posiedzeniu Komisji Rafał Zdunek Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” w Marciszowe omówił kwestię jakości ścieków oddawanych do gminnej kanalizacji przez jedno z przedsiębiorstw działających na terenie gminy Marciszów.
Ustalono, że zostanie zorganizowane spotkanie, podczas którego przedstawione zostaną wyniki badań, które będą adekwatne do istniejącej sytuacji.
Ad.6.
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej - dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Marciszowie,
b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2020,
W związku ze zwiększeniem wydatków budżetowych na gospodarkę odpadami komunalnymi na posiedzenie Komisji zaproszono Panią Liliannę Tokarską inspektora ds. ochrony środowiska i odpadów komunalnych, która omówiła zmiany w uchwale budżetowej związane z gospodarką odpadami.
Następnie poinformowała o planach podwyżki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz przedstawiła obecne koszty gospodarowania odpadami.
Radny Waldemar Gurgul
Uważa, że te koszty powinny zostać podane do publicznej wiadomości, aby mieszkańcy zdawali siebie sprawę, że jeżeli nie będą prawidłowo segregować to czeka nas podwyżka.
Następnie radny Andrzej Mitczak poruszył kwestię odbioru folii rolniczej. Radny zastanawia się co rolnicy mają zrobić z tymi odpadami oraz czym to przewieźć. Każdy rolnik nie będzie wiózł osobno folii do Lubawki, bo nie ma do tego uprawnień. W ten sposób pieniądze pozostaną niewykorzystane, a problem pozostanie.
c/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XIII/74/19 Rady Gminy Marciszów z dnia 30 grudnia 2019 roku,
Po przeanalizowaniu projekty uchwał skierowano pod obrady sesji.
Ad.7.
Sprawy różne i wnioski.
Nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska Julian Polański
Insp. ds. biura rady,
ogólno-organizacyjnych,