Zarządzenie nr 26/2024 Wójta Gminy Marciszów z dnia 27 lutego 2024 r.
Zarządzenie nr 26/2024
Wójta Gminy Marciszów
z dnia 27 lutego 2024 r.
w sprawie: obowiązku niezwłocznego powiadamiania pracodawcy o wypadku przy pracy.
Na podstawie art. 211 oraz 234 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.) oraz § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. Nr 105, poz. 870) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Podtrzymuję obowiązek niezwłocznego powiadamiania pracodawcy o zaistniałym wypadku przy pracy w celu podjęcia działań zmierzających do:
- ograniczenia zagrożenia;
- udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanym;
- ustalenia przyczyn wypadku;
- zastosowania środków zapobiegawczych
§ 2.
Obowiązek, o którym mowa w § 1 dotyczy wszystkich pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Marciszów, którzy poprzez złożenie podpisu na liście potwierdzającej zapoznanie się z treścią niniejszego zarządzenia zobowiązują się do jego przestrzegania.
§ 3.
Zgłoszenia wypadku powinien dokonać poszkodowany, bezpośredni przełożony poszkodowanego lub świadek zdarzenia w formie pisemnej na druku stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia oraz dołączyć stosowne dokumenty.
§ 4.
Traci moc Zarządzenie nr 19/05 Wójta Gminy Marciszów z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie wprowadzenia obowiązku niezwłocznego powiadamiania pracodawcy o wypadku przy pracy.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy
mgr inż. Wiesław Cepielik