Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VI/19 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 24 czerwca 2019 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 598 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VI/19 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 24 czerwca 2019 r.

PROTOKÓŁ NR VI/19
z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia   
odbytej w dniu 24 czerwca 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 10:00 zakończenie 11:30.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Spotkanie z przedstawicielami Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie   w celu zapoznania się  z aktualną sytuacją w instytucji.

4/ Opiniowanie projektów uchwał.

5/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radny Andrzej Mitczak  – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 

Ad.3.

Spotkanie z przedstawicielami Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w celu zapoznania się  z aktualną sytuacją w instytucji.

Informację o działalności Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie przedstawiła członkom Komisji Pani Maria Mazur Jurkowska oraz Pani Karolina Kulig -pracownicy PGW Wody Polskie Nadzór Wodny Kamienna Góra.

Podczas posiedzenia omówiono kwestię opracowania aktualizacji dokumentacji, dotyczącej regulacji rzeki Bóbr, planowanej konserwacji potoku Świdna,  przepisów dotyczących wprowadzania kanalizacji deszczowej, wykonywania przepustów, budowy studni, a także możliwości nawadniania terenów przez rolników.

Następnie na wniosek radnego Marcina Frasunka omówiono możliwość wydobycia kamienia z koryta rzeki przy Lesku oraz Bobrze. Radny uważa, że na pewno znalazłaby się zainteresowana robotami firma w zamian za wydobyty materiał.

Radny Mitczak poprosił o zorientowanie się w temacie, gdyż rzeka zaczyna zarastać krzakami, a jej stan jest niski od wielu lat. 

W dalszej części posiedzenia radny Jan Koszyk poprosił o zwrócenie uwagi na murki od rzeczki wypływającej z Jeziorek, natomiast radny Łukasz Leder zasygnalizował konieczność wykonywania koszenia oraz usunięcia krzaków przy brzegach rzeki. 

Po przeanalizowaniu tematu Komisja sporządziła wniosek o wystąpienie do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z pismem o podjęcie działań w kierunku przyspieszenia inwestycji pn. „Aktualizacja projektu budowlano – wykonawczego regulacji rzeki Bóbr w km.243+200 (most kolejowy) ÷ 249+750 (ujście potoku Lesk) w miejscowości Marciszów” ze względu na coraz większą dewastację rzeki Bóbr.  

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Ad.4.

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ powołania doraźnej Komisji Statutowej oraz trybu opracowania nowego statutu Gminy Marciszów,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

b/ powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników sądowych,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały bez uwag skierowano pod obrady sesji.

c/ uchwalenia Regulaminu Cmentarzy Komunalnych oraz Regulaminu Korzystania z Kaplicy Cmentarnej w Gminie Marciszów,

Projekt uchwały omówił zaroszony na posiedzenie Komisji  Pan Bartłomiej Nawrocki – pracownik Urzędu Gminy w Marciszowie.

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

d/ powierzenia Wójtowi Gminy Marciszów uprawnień do stanowienia wysokości opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej,

Projekt uchwały omówił zaproszony na posiedzenie Komisji  Pan Bartłomiej Nawrocki pracownik Urzędu Gminy w Marciszowie.

Radny Andrzej Mitczak uważa, że zaproponowana przez Wójta podwyżka w wysokości 150% jest za duża. Przez tyle lat ta kwota nie była podnoszona, koszty rosną, ale ta podwyżka nie może być tak drastyczna. 100% podwyżki to i tak jest dużo.

W toku dyskusji ustalono, że wzrosną koszty utrzymania ale od osoby obsługującej cmentarze będą większe wymogi. Komisja przychyla się do 100% podwyżki.

W dalszej części posiedzenia radny Jan Koszyk zauważył, że jeżeli radni wyrażą zgodę Wójtowi na regulację stawek to Rada nie będzie miała już później wpływu na wysokość tej stawki.

Radny Andrzej Mitczak uważa, że Rada powinna mieć wpływ na to, jakie te stawki będą.

W związku z powyższym Komisja Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia Rady Gminy Marciszów złożyła wniosek o przygotowanie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za usługi cmentarne i pogrzebowe. 

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto 5 głosami „za”/ radny A. Mitczak, radny G. Parzygnat, radny M. Frasunek, radny J. Koszyk, radny Ł. Leder/.

Radny Julian Polański wstrzymał się od głosu.  

Wniosek stanowi załącznik nr 3 do protokołu

e/ określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i domów jednorodzinnych stanowiących własność Gminy Marciszów,

Projekt uchwały omówiła Katarzyna Kaznowska – inspektor ds. sprzedaży mienia tut. Urzędu.

Radny Andrzej Mitczak

Uważa, że dla Gminy lepszym rozwiązaniem byłoby oddać to za 1% i pozbyć się problemu niż to remontować i utrzymywać. Tym bardziej, że zostały najgorsze lokale.  Sprzedając dotychczasowe mieszkania Urząd zyskał, bo tam gdzie są mieszkania i są przeprowadzane remonty to wspólnota remontuje, a Urząd uczestniczy w tych kosztach. Pozbywając się tych mieszkań w perspektywie zyskujemy.  

W związku z powyższymKomisja Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia Rady Gminy Marciszów po przeanalizowaniu projektu uchwały w sprawie określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i domów jednorodzinnych stanowiących własność Gminy Marciszówzłożyławniosek o powrót do bonifikaty 99%.

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie. Wniosek stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

f/ ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt  w ośrodkach wsparcia,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

g/ określenia wzoru wniosku o wypłatę dodatku energetycznego,

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

h/ zmiany uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.  

 

Ad.5.  

Sprawy różne i wnioski.

W sprawach różnych podczas obecności pracownika Urzędu Pana Bartłomieja Nawrockiego omówiono następujące kwestie;

Radny Marcin Frasunek – poruszył kwestię zamiany działki Kurii pod cmentarz w Marciszowie oraz zgłosił konieczność koszenia poboczy przy drogach gminnych (szczególnie w stronę wodociągów przy ulicy Nadrzecznej), a także łatanie dziur w drodze  powiatowej na ulicy Nadrzecznej, 

Radny Andrzej Mitczak – zapytał kiedy zostanie wykonane odwodnienie cmentarza w Ciechanowicach. Ustalono, że zostanie zorganizowane spotkanie, w którym będą uczestniczyli radni z Ciechanowic.

Radny Łukasz Leder – zgłosił konieczność koszenie i wycinki w Pastewniku oraz łatanie dziur.

 

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami, jakie zostały skierowane do właścicieli parkingów na terenie Kolorowych Jeziorek /pisma stanowią załącznik nr 5,6,7 do protokołu/.  

Radny Jan Koszyk zapytał jakie zostaną zastosowane konsekwencje w stosunku do właścicieli tablic, którzy nie dostosują się do wezwania zawartego w piśmie.

Uczestniczący w posiedzeniu Komisji Pan Bartłomiej Nawrocki wyjaśnił, że jeżeli adresaci pism nie dostosują się to w ślad za tym pismem i terminem wszczynamy postępowanie w sprawie samowolnego zajęcia pasa drogowego z powiadomieniem Nadzoru. Poinformował również, że odbyło się spotkanie z przedstawicielem Starostwa Powiatowego w sprawie możliwość zrobienia miejsc parkingowych dla autobusów przy drodze powiatowej.  Udało się uzyskać taką zgodę i zostaną tam wykonane miejsca parkingowe dla autobusów niewielkim kosztem.

W dalszej części posiedzenia radny Marcin Frasunek  zwrócił uwagę na problem rozkopanej     i nieprzejezdnej drogi za kościołem w kierunku lasów w Wieściszowicach. Poinformował również, że rozmawiał z powiatem w sprawie możliwości naprawy drogi Wieściszowice – Raszów.  

Następnie radny Jan Koszyk zapytał radnego Marcina Frasunka jak wygląda postępowanie tworzenia toru crossowego w Wieściszowicach, który odpowiedział, że na razie trwa badanie terenu i lokalna wizja.

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                               Andrzej Mitczak   

Insp. ds. biura rady,

ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

archiwum zakładowego

Metryka

sporządzono
2019-06-24 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2019-06-24 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-10-16 09:08 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
245
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.