Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VI/19 z posiedzenia Komisji Komisji Kultury, Oświaty, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 25 czerwca 2019 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 597 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VI/19 z posiedzenia Komisji Komisji Kultury, Oświaty, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 25 czerwca 2019 r.

PROTOKÓŁ NR VI/19
z posiedzenia Komisji  
Komisji Kultury, Oświaty, Sportu i Turystyki
odbytej w dniu 25 czerwca 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 13:00.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Planowane remonty w placówkach oświatowych i kulturalnych.

4/ Opieka zdrowotna nad uczniami i przedszkolakami.

5/ Opiniowanie projektów uchwał.

6/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Planowane remonty w placówkach oświatowych i kulturalnych.

Planowane remonty w placówkach oświatowych i kulturalnych omówiła Pani Anetta Płaszewska Dyrektor Zespołu Szkolno–Przedszkolnego w Marciszowie.

Dyrektor Zespołu Szkolno–Przedszkolnego w Marciszowie poinformowała, że częściowo najbliższe remonty związane są z wdrożeniem polityki bezpieczeństwa, polegające na utworzeniu portierni i zmianie części przedniej szkoły. W związku z tym konieczne będzie położenie tynku grzybicznego z przodu szkoły w dolnej części, następnie zostaną również wymienione parapety z przodu budynku szkoły oraz wymienione zostaną kafle na schodach przed wejściem do budynku głównego. Odbędzie się również malowanie sali gimnastycznie, malowanie wszystkich drzwi zewnętrznych w klasach, uzupełnienie braków  w izolacji termicznej, wymiana parapetów w części piwnicznej szkoły. Planowane jest również stworzenie miejsca pracy dla portiera w budynku szkoły, który będzie nadzorował wejście do szkoły, w którym będzie monitoring, i który będzie sprawdzał kto wchodzi do szkoły. Konieczne jest również zakupienie dodatkowych kamer.

Radny Dawid Chęciński

Zastanawia się czy nie lepiej byłoby zatrudnić firmę ochroniarską zewnętrzną.   

 

Następnie podjęto dyskusję nad korzyściami z zatrudnienia zewnętrznej firmy ochroniarskiej.

W związku z powyższymKomisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki złożyła wniosek o rozpoznanie sytuacji odnośnie planowanych kosztów zatrudnienia portiera do szkoły i porównanie ich z kosztami firmy zewnętrznej.

 

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

W dalszej części posiedzenia na niosek radnej Jadwigi Adamczyk Dyrektor Zespoły omówiła warunki lokalowe w szkole w związku z zakończeniem działalności gimnazjum oraz stan zatrudnienia.

Następnie radna Jadwiga Adamczyk zainteresowała się kwestią polepszenia sytuacji najwyższej kondygnacji w szkole. Zimą jest tam zimno, a latem bardzo gorąco.

Radny Andrzej Kiper

Zaproponował, aby ściągnąć fachowca, który zrobiłby rozpoznanie tej sytuacji. Należy stwierdzić czy jest to niedocieplone, z czego to ewentualnie wynika i dopiero wtedy przystąpić do jakiś prac.

Radna Jadwiga Adamczyk

Uważa, że należy w tej kwestii zacząć jak najszybciej działać, bo jest to sytuacja niekomfortowa. Jest to również niepotrzebna strata ciepła bo ogrzewa się, a efektu nie ma.

 

W związku z powyższym Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki złożyła wniosek o dokonanie ekspertyzy poddasza użytkowego w szkole w związku ze złą sytuacją termiczną oraz przedstawienie kosztorysu usunięcia przyczyn utraty ciepła i złej izolacji.

 

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Ad.4.

Opieka zdrowotna nad uczniami i przedszkolakami.

Opiekę zdrowotną nad uczniami i przedszkolakami omówiła Pani Anetta Płaszewska Dyrektor Zespołu Szkolno–Przedszkolnego w Marciszowie.

Urządzony został gabinet pielęgniarki szkolnej, ale do dzisiaj pielęgniarki szkolnej w szkole nie ma. Szkoła korzysta z pielęgniarki z ośrodka zdrowia.   

Radna Jadwiga Adamczyk

Uważa, że jeżeli w szkole są dzieci z różnego rodzaju chorobami jak np. cukrzyca to celowe jest żeby w rzeczywiści w szkole była pielęgniarka. Są to sprawy bardzo istotne i nie należy zostawić tego problemu.

Temat poddano pod dyskusję. Ustalono, że podjęte zostaną działania mające na celu zatrudnienie pielęgniarki w szkole.

Następnie omówiono również kwestię utworzenia gabinetu stomatologicznego w szkole, którego koszty przekraczają możliwości finansowe samorządów. Kolejną kwestią jest również brak stomatologów zainteresowanych współpracą.  

Innych uwag nie zgłoszono.

 

Ad.5.

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ powołania doraźnej Komisji Statutowej oraz trybu opracowania nowego statutu Gminy Marciszów,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

b/ powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników sądowych,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały bez uwag skierowano pod obrady sesji.

c/ uchwalenia Regulaminu Cmentarzy Komunalnych oraz Regulaminu Korzystania z Kaplicy Cmentarnej w Gminie Marciszów,

Projekt uchwały omówił zaproszony na posiedzenie Komisji  Pan Bartłomiej Nawrocki – pracownik Urzędu Gminy w Marciszowie.

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

d/ powierzenia Wójtowi Gminy Marciszów uprawnień do stanowienia wysokości opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej,

Projekt uchwały omówił zaproszony na posiedzenie Komisji  Pan Bartłomiej Nawrocki pracownik Urzędu Gminy w Marciszowie. Poinformował również, że jesteśmy na etapie wdrażania programu administrowania cmentarzami na terenie całej gminy. Wypowiedziana  została umowa dotychczasowemu administratorowi cmentarzy  i w związku z tym jesteśmy na etapie wyłonienia nowego administratora w oparciu o nową umowę (toi-toi na okres wszystkich świętych na wszystkich cmentarzach, koszenie trawy na podstawie jej wysokości).

 

Następnie Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki po przeanalizowaniu w/w projektu uchwały złożyła wniosek o poddanie korekcie proponowanych opłat do wysokości 75%.

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Radna Jadwiga Adamczyk

Zawnioskowała o podstawienie kontenera koło cmentarzy. Częstotliwość wywozu byłaby mniejsza. Prosi sprawdzić co będzie bardziej opłacalne – czy kubły, za które płacimy jako nie segregowanie czy ustawienie kontenera na dłuższy okres.

 

e/ określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i domów jednorodzinnych stanowiących własność Gminy Marciszów,

Projekt uchwały omówiła Katarzyna Kaznowska – inspektor ds. sprzedaży mienia tut. Urzędu.

Radna Jadwiga Adamczyk

Poprosiła o skonsultowanie z radcą prawym prawidłowość zapisów §7 projektu uchwały: „Traci moc uchwała nr VIII/49/2015 Rady Gminy Marciszów z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i domów jednorodzinnych stanowiących własność Gminy Marciszów”.  

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.

f/ ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt  w ośrodkach wsparcia,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

g/ określenia wzoru wniosku o wypłatę dodatku energetycznego,

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

h/ zmiany uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.  

 

Ad.6.

Sprawy różne i wnioski.

 

Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodnicząca Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                              Jadwiga Adamczyk     

Insp. ds. biura rady,                                                                                                           

ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

archiwum zakładowego

Metryka

sporządzono
2019-06-25 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2019-06-25 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-10-16 08:49 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
228
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.