Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VI/19 ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 25 czerwca 2019 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 595 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VI/19 ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 25 czerwca 2019 r.

PROTOKÓŁ NR VI/19
ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu
odbytej w dniu 25 czerwca 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 13:00 zakończenie 14:25.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Realizacja funduszy sołeckich na 2019 rok.

4/ Analiza zaleceń pokontrolnych Regionalnej Izby Obrachunkowej.  

5/ Opiniowanie projektów uchwał.

6/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radna Jolanta Sanojca - Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół  z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Realizacja funduszy sołeckich na 2019 rok.

Realizację funduszy sołeckich na 2019 rok przedstawiła Pani Jolanta Kudryńska.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Następnie komisja zainteresowała się stanem wykonania zaplanowanych w funduszu sołeckich  inwestycji. Stwierdzono, że mija półrocze, są wakacje, mnie jesień i dalej nie zostanie nic zrobione.

Po uzyskaniu informacji, że wykonanie inwestycji, dotyczących oświetlenia, dróg ipt. jest w zakresie innego referatu  na posiedzenie komisji zaproszono Pana Marka Banasia kierownika referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

Na pytanie członków komisji na jakim etapie jest wykonanie zadań z fundusz sołeckiego, wymagających stosownych zgód i decyzji Pan Marek Banasia stwierdził, że są one w trakcie realizacji. Oferty na wykonanie oświetlenia zostały zebrane ale oferent się wycofał i zbierane są kolejne. W niektórych przypadkach będzie konieczność zmniejszenia zakresu inwestycji w związku z kosztami.

Radna Jadwiga Adamczyk  przypomniała o zaplanowanym spotkaniu z byłym sołtysem Wieściszowic w sprawie oświetlenia, do którego nie doszło.

Pan Marek Banaś wyjaśnił, że zmieniły się ustalenia z nowym sołtysem i realizacja jest w  trakcie.   

Radny Mirosław Wolak stwierdził, że nie podoba mu się takie załatwianie sprawy. Co roku wnioskujemy, żeby fundusz sołecki był realizowany systematycznie. Następnie radny omówił zasady dokonywania zmian w funduszu sołeckim oraz dodał, że fundusz sołecki został ustalony we wrześniu poprzedniego roku, w grudniu został uchwalony budżet i można go zacząć realizować już od stycznia. W lipcu i w sierpniu nic się nie załatwi, a jak zaczniemy załatwiać we wrześniu to lampy będziemy wieszać w grudniu. Miało się coś zmienić, a to jest kolejny przykład, że nic się nie zmienia. 

W dalszej części posiedzenia radna Jadwiga Adamczyk  poruszyła kwestię przygotowania i ogrodzenia terenu placu zabaw w Wieściszowicach z zaplanowanych pieniędzy z funduszu sołeckiego, a dopiero w późniejszym terminie zakupu zaplanowanych urządzeń. Prosi o przekazanie tej informacji osobie, która będzie zajmowała się placami zabaw.

Następnie radny Edmund Orzechowski  omówił możliwość i zasady montażu dachu na pomieszczeniu gospodarczym w Świdniku

W dalszej części posiedzenia omówiono kwestię zakupu zmywarek do świetlic wiejskich oraz podjęto dyskusję nad gwarancją na zakupiony sprzęt przy samodzielnym montażu.

 

W związku z powyższym Komisja Budżetu Rady Gminy Marciszów złożyła wniosek o sukcesywne i systematyczne realizowanie funduszu sołeckiego wraz z przedstawieniem planu realizacji inwestycji funduszu sołeckiego do końca pierwszego kwartału na rok 2020. 

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Ad.4.

Analiza zaleceń pokontrolnych Regionalnej Izby Obrachunkowej. 

Analizę zaleceń pokontrolnych Regionalnej Izby Obrachunkowej omówiła Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania.

Na wniosek radnej Jadwigi Adamczyk  Skarbnik Gminy wyjaśniła jaki okres podlegał przeprowadzonej kontroli.

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono.

 

Ad.5.

Opiniowanie projektów uchwał.

a/ powołania doraźnej Komisji Statutowej oraz trybu opracowania nowego statutu Gminy Marciszów,

 

Radny Mirosław Wolak

Zgłosił zastrzeżenia do projektu uchwały, dotyczące zapisu §6 „Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Marciszów”.

Radna Jolanta Sanojca

Zgłosiła zastrzeżenia do zapisu dotyczącego okresu, na jaki powołuje się komisję. Z doświadczenia wie, że jest to za krótki okres.

 

W związku z nieobecnością autora projektu uchwały Komisja Budżetu po przeanalizowaniu w/w projektu uchwały złożyła wniosek o wykreślenie z zapisów §1 o treści „na okres trzech miesięcy” oraz wyjaśnienie zapisów §6, dotyczących powierzenia wykonania uchwały.   

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

b/ powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników sądowych,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

c/ uchwalenia Regulaminu Cmentarzy Komunalnych oraz Regulaminu Korzystania z Kaplicy Cmentarnej w Gminie Marciszów,

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

d/ powierzenia Wójtowi Gminy Marciszów uprawnień do stanowienia wysokości opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej,

Radna Jadwiga Adamczyk poinformowała o wniosku, jaki został złożony przez Komisję Kultury Oświaty, Sportu i Turystyki.

Projekt chwały skierowano pod obrady sesji.

e/ określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i domów jednorodzinnych stanowiących własność Gminy Marciszów,

Radny Mirosław Wolak

Zaproponował, aby zachować 95% bonifikatę oraz 99% jeżeli jest to ostatnie mieszkanie do sprzedaży w całym budynku. Jest to wyśrodkowane propozycji złożonej przez dwie komisje.

 

W związku z powyższym Komisja Budżetu Rady Gminy Marciszów po przeanalizowaniu w/w projektu uchwały złożyła wniosek o przywrócenie bonifikaty 95% oraz 99% w przypadku sprzedaży ostatniego mieszkania w budynku lub całego budynku. (Budynek schodzi z ewidencji).

Wniosek został poddany pod głosowanie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wniosek stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

f/ ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt  w ośrodkach wsparcia,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

g/ określenia wzoru wniosku o wypłatę dodatku energetycznego,

Uwag nie zgłoszono, kierując projekt pod obrady sesji.

h/ zmiany uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,

Projekt uchwały omówiła uczestnicząca w posiedzeniu Komisji Skarbnik Gminy Edyta Bania.  

Wydatki budżetowe zwiększa się:

- o kwotę 32 000,00 zł na koszty komornika sadowego dot. przygotowania spisu inwentarza celem wydania majątku Gminy Marciszów przez WPWiK,

- o kwotę 15 000,00 na zorganizowanie Dożynek Gminnych,

- o kwotę 12 000,00 zł. na zorganizowanie wyjazdu klubu sportowego LKS Bóbr na mistrzostwa Polski do Zamościa.

Zwiększenie wydatków następuje również w wyniku zmian zadań w funduszach sołeckich sołectw. 

Po przeanalizowaniu projekt uchwały bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 

Ad.6.

Sprawy różne i wnioski.

 

Radna Jadwiga Adamczyk 

Zgłosiła kierownikowi referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska zamianę lokalizacji jednego ze słupów w kierunku Kolorowych Jeziorek.

Ustalono, że w tej kwestii należy skontaktować się z poprzednim sołtysem wsi.  

Radny Mirosław Wolak Przewodniczący Rady Gminy Marciszów poinformował o planowanych zmianach terminów posiedzeń komisji w przyszłorocznych planach pracy komisji i rady.

Na zakończenie posiedzenia radny Edmund Orzechowski w nawiązaniu do zaplanowanego posiedzenia wyjazdowego Komisji Rewizyjnej przedstawił harmonogram przeglądu świetlic. Ustalono, że Komisja uda się do świetlicy w Sędzisławiu i w Świdniku wraz z wytypowanym przez Wójta Gminy pracownikiem. Gospodarze świetlic zostaną poinformowani o wizycie,    a klucze do świetlic zostaną przygotowane przez pracowników.

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                              Jolanta Sanojca     

Insp. ds. biura rady,                                                                                                            

ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

archiwum zakładowego

Metryka

sporządzono
2019-06-25 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2019-06-25 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-10-16 08:44 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
243
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.