Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR IV/19 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 16 kwietnia 2019 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 506 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR IV/19 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 16 kwietnia 2019 r.

PROTOKÓŁ NR IV/19

z posiedzenia Komisji Budżetu

odbytej w dniu 16 kwietnia 2019 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 13:00 zakończenie 14:00.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Współpraca z organizacjami pozarządowymi i promocja gminy.

4/ Sprawozdanie z działalności GOPS za 2018 rok.  

5/ Opiniowanie projektów uchwał.

6/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radna Jolanta Sanojca - Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół  z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Współpraca z organizacjami pozarządowymi i promocja gminy.

Temat nie został zrealizowany przez Komisję, ponieważ w ubiegłym miesiącu był on tematem posiedzenia Komisji.

Na posiedzenie została przygotowana szczegółowa informacja, stanowiąca załącznik nr 2 do protokołu.

 

Ad.4.

Sprawozdanie z działalności GOPS za 2018 rok. 

Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowie przedstawiła kierownik Lucyna Nowak.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Podczas realizacji tematu poruszono kwestię wynagrodzeń pracowników oraz problemy, z jakimi borykają się oni w codziennej pracy.   

 

Ad.5.

Opiniowanie projektów uchwał.

 

a/ projekt uchwały w sprawie:  udzielenia dotacji Sudeckiemu Przedsiębiorstwu Robót Drogowych Sp. z o.o. w Jeleniej Górze na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków,

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

b/ projekt uchwały w sprawie:  przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny dla Gminy Marciszów na lata 2019-2021, 

Projekt uchwały omówiła uczestnicząca w posiedzeniuKomisji Pani Lucyna Nowak – kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowie.

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.  

 

c/ projekt uchwały w sprawie:  sprzedaży nieruchomości,

Na wniosek radnej Jadwigi Adamczyk zaproszona na posiedzenie Komisji Katarzyna Kaznowska – inspektor ds. sprzedaży mienia, omówiła projekt uchwały oraz wskazała lokalizację przedmiotowych nieruchomości.

Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

d/ projekt uchwały w sprawie:  wydzierżawienia nieruchomości,

Projekt uchwały omówiła Komisji Katarzyna Kaznowska – inspektor ds. sprzedaży mienia.

Radny Mirosław Wolak

Uważa, że przy podjęciu uchwały istotne jest od jakiej kwoty dzierżawy byśmy zaczęli oraz  zagwarantowanie sobie zapisu, że nie obowiązuje prawo pierwokupu.

Ustalono, że przed opublikowaniem ogłoszenia dzierżawy radni zostaną zapoznani z jego treścią. 

e/ projekt uchwały w sprawie:  zmiany uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2019,

Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.  

 

Następnie radny Mirosław Wolak Przewodniczący Rady Gminy Marciszów poinformował członków Komisji, że odbył z Wójtem spotkanie ze strajkującymi nauczycielami, podczas którego zobowiązał się, że na najbliższą sesję zostanie przygotowany projekt uchwały, dotyczący wystąpienia do Prezesa Rady Ministrów o jak najszybsze podjęcie działań finalizujących i satysfakcjonujących środowisko nauczycielskie będącego w sporze zbiorowym z pracodawcami żądającego podwyższenia wynagrodzeń zasadniczych nauczycieli, wychowawców, innych pracowników pedagogicznych i pracowników niebędących nauczycielami. Następnie przedstawił szczegóły spotkania.

 

Ad.6.

Sprawy różne i wnioski.

Przewodnicząca Komisji radna Jolanta Sanojca odczytała odpowiedź na wniosek Komisji, dotyczący rozbudowy bazy sportowej na potrzeby szkoły /boisko typu „Orlik” oraz obiekty lekkoatletyczne /pismo stanowi załącznik nr 4 do protokołu/.

Radna Jadwiga Adamczyk

Zgłosiła, że na drodze gminnej znajduje się duża wyrwa pomiędzy sklepem, a budynkiem pani Szarek jadąc w kierunku Kolorowych Jeziorek. Prosi o uzupełnienie.

Radny Edmund Orzechowski

Zgłosił, że wyrwy są również w drodze gminnej w Świdniku. Jedna znajduje się na wysokości budynku nr 43, kolejna na wysokości sołtysa a trzecia 500 metrów dalej. Te wyrwy są już od trzech lat.

Radna Jadwiga Adamczyk

Powróciła do oczyszczenia dróg po zimie. Na drogach gminnych i powiatowych nadal zalega piasek. Również podczas przykrycia rowu koło sklepu osiadła ziemia. Prosi również o uporządkowanie terenów po kanalizacji oraz o wystąpienie z pismem do Starostwa z prośbą o naprawę dróg powiatowych w Wieściszowicach.  

 

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

Anna Płaszczyńska                                                                              Jolanta Sanojca     

Insp. ds. biura rady,                                                                                                            

ogólno-organizacyjnych,                                                                                                 

archiwum zakładowego

Metryka

sporządzono
2019-04-16 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2019-04-16 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2019-07-25 09:41 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
277
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.