Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół nr II/2024 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 21 lutego 2024 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2733 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

Protokół nr II/2024 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 21 lutego 2024 r.

Protokół nr II/2024
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki
odbytej w dniu 21 lutego 2024 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/.

 Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:15 zakończenie 12:50

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Przebieg realizacji Programu Poprawy Efektywności Kształcenia w Szkole podstawowej w Marciszowie w roku szkolnym 2023/2024.
4/ Organizacja pomocy dla uczniów z dysfunkcjami.
5/ Opiniowanie projektów uchwał.
6/ Sprawy różne, wnioski.

Ad.1.
Przewodnicząca Komisji radna Jadwiga Adamczyk dokonała otwarcia posiedzenia Komisji, witając jej uczestników.  Przedstawiono porządek posiedzenia Komisji, który został przyjęty jednogłośnie. 

Ad.2.
Protokół  z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.

Ad.3.
Realizację Programu Poprawy Efektywności Kształcenia w Szkole Podstawowej w Marciszowie w roku szkolnym 2023/2024 omówiła Pani Ewa Sawicz dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie.

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu. 

Dyrektor Ewa Sawicz przygotowała i przedstawiła zestawienie ocen semestralnych uczniów zwracając szczególną uwagę, że wyniki egzaminu  są one adekwatne do ocen oraz do tego co dzieci reprezentują sobą./ wykaz ocen semestralnych dołączony do zał. nr 2/

Radna Jolanta Sanojca dopytywała na czym polega dostosowanie metod oraz form pracy do możliwości oraz potrzeb uczniów, na czym polega indywidualizacja procesu nauczania oraz sposób minimalizacji  absencji uczniów na zajęciach edukacyjnych. Pani Ewa Sawicz dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie udzielając odpowiedzi szczegółowo omówiła oby dwa procesy. 

Radna Jadwiga Adamczyk poruszyła kwestię zmian edukacyjnych dotyczących braku zadań domowych dla uczniów. Pani dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie omówiła dany temat.

Radny Andrzej Kiper odnosząc się do wypowiedzi Pani dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie dotyczącej zmian edukacyjnych wskazał, że zmiany polityczne ugrupowań na szczeblu krajowym mocno ingerują
i radykalnie zmieniają cykl nauczania i podstawę programową. A konsekwencje zmian ponoszą nie tylko nauczyciele, rodzice ale przede wszystkim uczniowie.

Ad. 4. Pani Ewa Sawicz dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie  odpowiadając na temat organizacji
i pomocy dla uczniów z dysfunkcjami wskazała że pomoc ta wynika i jest organizowana na podstawie orzeczeń oraz opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kamiennej Górze.

W dalszej części posiedzenia dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marciszowie przedstawiła działania podejmowane przez nauczycieli, mające na celu zachęcenie uczniów do nauki oraz zaangażowania w działania realizowane w szkole.

W  kolejnym etapie wypowiedzi pani dyrektor wskazała, że uczniowie nie wykazują chęci do pracy, do nauki oraz wskazała że rodzice mocno ingerują w pracę nauczycieli.

Ad. 5. Opiniowanie projektów uchwał:

a) w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania, a także szczegółowych warunków przyznawania usług sąsiedzkich, ich wymiaru i zakresu oraz sposobu rozliczania wykonywania takich usług;

b) w sprawie przystąpienia Gminy Marciszów do realizacji Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2024;

c) przyjęcia programu osłonowego „Korpus wsparcia seniorów na rok 2024 w Gminie Marciszów”;

d) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość;

e) w sprawie zmiany Uchwały Nr LXII/368/2023 z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie określenia warunków sprzedaży nieruchomości gruntowych na rzecz ich użytkowników wieczystych;

f) w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników i kandydatów na strażaków ratowników ochotniczych straży pożarnych z terenu Gminy Marciszów uczestniczących w działaniach ratowniczych, akcjach ratowniczych, szkoleniach, ćwiczeniach oraz wykonujących inne zadania,

g) w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. Świętego Augustyna w Ciechanowicach na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków;

h) przyjęcia Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży pobierającej naukę na terenie Gminy Marciszów,,Najlepszy z Najlepszych";

i) Regulamin przyznawania stypendium Wójta Gminy Marciszów w ramach Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży pobierającej naukę na terenie Gminy Marciszów,,Najlepszy z Najlepszych";

Podczas omawiania projektu uchwały komisja złożyła wniosek / wniosek stanowi zał. nr 3/ o wprowadzenie w załączniku nr 1 do projektu  uchwały w § 2 punkt 3, podpunkt 2 i 3 o obniżenie kryterium do szczebla powiatowego.

Wniosek został poddany pod głosowanie:

ZA” – 4 głosy/ radna Jadwiga Adamczyk, radna Jolanta Sanojca, radny Dawid Chęciński, radny Andrzej Kiper/ 
„PRZECIW” – 0 głosów
„WSTRZYMANO SIĘ” – 0 głosów

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Nieobecny podczas głosowania radny Sławomir Czerwiński

j) zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2024;

k) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Marciszów;

l) rozpatrzenia wniosku złożonego przez Urząd Cywilnej i Demokratycznej Kontroli;

m) nadania tytułu "Zasłużony dla Gminy Marciszów";

Po  przeanalizowaniu wszystkich projektów uchwał  oraz złożeniu wniosku do projektu w sprawie  Regulamin przyznawania stypendium Wójta Gminy Marciszów w ramach Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży pobierającej naukę na terenie Gminy Marciszów,,Najlepszy z Najlepszych"; projekty skierowano pod obrady sesji.

6.Sprawy różne, wnioski.

W sprawach różnych omówiono pisma, które wpłynęły do rady gminy. Podczas omawiania pisma złożonego przez  stowarzyszenie z terenu naszej gminy poproszono Wójta Gminy Wiesław Cepielika, który przybył na posiedzenie komisji
i szczegółowo omówił problem złożonego wniosku. Zaproponował, aby przygotować projekt uchwały na marzec, który ureguluje kwestie niezgodności planu ze studium uwarunkowań. Wójt Gminy przedstawił również pismo od Wojewody Dolnośląskiego, który zlecił instytutowi rozwoju terytorialnego opracowanie audytu. Instytut wystosował pismo do Gminy Marciszów aby ostrożnie i rozważnie prowadzić politykę przestrzenną ponieważ nasze tereny krajobrazowe zostały wpisane jako szczególnie priorytetowe tereny, które należy chronić jako tereny o szczególnych walorach turystycznych.

Omówiono kwestię pomocy finansowej dla jednostki OSP Marciszów w sprawie organizacji festynu.

Radny Andrzej Kiper poruszył temat ugorowania ziemi przez rolników na terenie naszej gminy narzuconą przez UK.

W związku z brakiem pytań do pana wójta – Wójt Gminy opuścił posiedzenie komisji.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Przewodnicząca Komisji
Jadwiga Adamczyk

 

Protokołowała: Ewelina Dul

Metryka

sporządzono
2024-03-27 przez Dul Ewelina
udostępniono
2024-03-27 13:17 przez Łukaszun Aleksandra
zmodyfikowano
2024-03-27 13:24 przez Łukaszun Aleksandra
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
17
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.