Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR V/2023 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 28 czerwca 2023 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2409 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR V/2023 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odbytej w dniu 28 czerwca 2023 r.

PROTOKÓŁ NR V/2023
z posiedzenia
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki   
odbytej w dniu 28 czerwca 2023 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Nieobecni radna Jolanta Sanojca oraz radny Sławomir Czerwiński. 

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 11:00 zakończenie 12:30. 

Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/  Funkcjonowanie bibliotek w gminie Marciszów.
4/ Opiniowanie projektów uchwał.
5 / Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.
Radna Jadwiga Adamczyk – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników,
a następnie przedstawiła proponowany porządek posiedzenia.

Do proponowanego porządku posiedzenia uwag nie zgłoszono oraz przyjęto przez aklamację. 

Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto przez aklamację.

Ad.3.
Funkcjonowanie bibliotek w gminie Marciszów przedstawiła członkom komisji Pani Aleksandra Łukaszun insp. ds. promocji, kultury, sportu i turystyki.  

Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Radna Jadwiga Adamczyk zwróciła uwagę na różnorodną ofertę zajęć organizowanych na świetlicach, mających na celu zachęcenie młodych czytelników do czytania oraz zagospodarowanie wolnego czasu.

Następnie Pani Aleksandra Łukaszun insp. ds. promocji, kultury, sportu i turystyki omówiła plany zakupu dodatkowych wolumenów.  

Innych uwag nie zgłoszono.   

Ad.4
Opiniowanie projektów uchwał.

 a/ projekt uchwały w sprawie: trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej,   
Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

b/ projekt uchwały w sprawie: określenia wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się
o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,    
Uwag nie zgłoszono.

 c/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pastewniku,
Projekt uchwały omówiła Pani Renata Wolska inspektor ds. mienia i obrotu nieruchomościami.

Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Ciechanowicach,
Projekt uchwały oraz lokalizację nieruchomości omówiła Pani Renata Wolska inspektor ds. mienia i obrotu nieruchomościami.
Bez uwag skierowano pod obrady sesji.

 e/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Ciechanowicach,
Projekt uchwały oraz lokalizację nieruchomości omówiła Pani Renata Wolska inspektor ds. mienia i obrotu nieruchomościami.
Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.

f/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Wieściszowicach,
Projekt uchwały oraz lokalizację nieruchomości omówiła Pani Renata Wolska inspektor ds. mienia i obrotu nieruchomościami.
Następnie w związku z zapytaniem radnego Mirosława Wolaka wyjaśniono kwestię braku budynku gospodarczego
w projekcie uchwały.
Po wysłuchaniu wyjaśnień projekt skierowano pod obrady sesji.

g/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2023,
Projekt uchwały omówiła zaproszona na posiedzenie komisji Skarbnik Edyta Bania oraz poinformowała o zmianach
w załącznikach do projektu uchwały.
Następnie w związku z zapytaniem radnego Mirosława Wolaka Skarbnik Gminy Marciszów omówiła kwestię terminów rozliczenia wydatków niewygasających.

W dalszej części posiedzenia Pan Bartłomiej Nawrocki zastępca kierownika referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska omówił terminy złożenia dokumentacji do Starostwa Powiatowego w Kamiennej Górze na inwestycje, dotyczące wydatków niewygasających, a także zasady płatności tych wydatków. Następnie Pan Bartłomiej Nawrocki przedstawił planowany termin uzyskania dokumentacji, związanej z w/w wydatkami.

Radny Andrzej Kiper uważa, że Komisja Infrastruktury Technicznej powinna być na bieżąco informowana o stanie zaawansowania inwestycji, natomiast radny Mirosław Wolak poprosił, aby projektant kontaktował się z sołtysami w fazie projektowej inwestycji. Jako przykład radny podał problemy z inwestycją, związaną z placem zabaw w Pastewniku.

Następnie radny Andrzej Kiper zaproponował, żeby sołtysi uczestniczyli w odbiorach inwestycji.   

Po wysłuchaniu wyjaśnień projekt skierowano pod obrady sesji.

 h/ projekt uchwały w sprawie: zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Marciszów na lata 2023 - 2033.
Uwag nie zgłoszono kierując projekt uchwały pod obrady sesji.

 Ad. 5.
Sprawy różne i wnioski.

W sprawach różnych w związku z zapytaniem radnego Dawida Chęcińskiego oraz radnej Jadwigi Adamczyk omówiono termin montażu lamp w Sędzisławiu oraz w Wieściszowicach pod Zegarem.  

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska                                                                                Jadwiga Adamczyk    
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady

Metryka

sporządzono
2023-08-03 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2023-08-03 10:27 przez Łukaszun Aleksandra
zmodyfikowano
2023-08-03 10:37 przez Łukaszun Aleksandra
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
79
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.